مدارک لازم جهت ثبت شرکت های تجاری

شرکت ها به دو دسته شرکت های تجاری و شرکت های مدنی تقسیم می شوند که هر کدام انواع مختلفی دارند و برای ثبت هر نوع شرکت نیاز به مدارک خاصی دارید. [newline]ثبت شرکت آنلاین کارهای ثبت را به آسانترین شکل، ممکن کرده است. در حال حاضر متقاضیان می توانند به صورت آنلاین با قوانین مختلف کار آشنا شده و بعد از مشورت با متخصصین این حوزه به سایت اداره ثبت مراجعه کنند و شرکت خود را به طور آنلاین ثبت نمایند. شرکت الی ثبت با آدرس اینترنتی elisabt.ir یکی از شرکت های متخصص در حوزه ثبت کردن برند و شرکت است و همکاران ما می توانند کمک زیادی به درخواست کننده برسانند. برای دریافت راهنمایی دقیق نحوه انجام کار یا واگذار کردن کار ثبت به همکاران ما، می توانید با مشاورانی که در سایت معرفی شده اند، ارتباط برقرار کنید. به طور کلی تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن بسیار مهم است. می بایست نمایندگان شعبه را برای دریافت ابلاغیه معرفی کند.

مدارک ثبت شرکت

هر شرکتی که در خاک ایران تشکیل و ثبت شود، ایرانی محسوب می گردد؛ و باید تشکیلات شرکت وی نیز مطابق با قوانین تجارت ایران باشد. موجب می شود یک شرکت بتواند قراردادهای خود را با سایر ارگانهای دولتی و خصوصی عقد نماید. 1- موضوع شرکت نیاز به مجوز داشته باشد که اخذ آن مجوز هم منوط به داشتن مدرک تحصیلی خاصی باشد.

شِرکت و موسسه چیست و از آن ها چه میدانید؟

35% از سرمایه اولیه شرکت باید در حساب شرکت بلوکه شود که گواهی بانکی آن باید به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود. در صورت پذیرش مدارک و دریافت گواهی تأیید کارشناسان مربوطه، متقاضیان یا وکلای قانونی آنها با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی و مراجعه مستقیم به اداره ثبت ، مرحله پایانی را به انجام رسانده و شرکت خود را به صورت رسمی ثبت می نمایند. مسئولیت محدود کفایت می کند و در حالتی که شرکت تان را بخواهید به صورت مسئولیت محدود ثبت نمایید نیاز به 2 نفر جهت تاسیس شرکت دارید که دارای بودن مدرک تحصیلی ضروری نمی باشد. برای اینکه لیست شرکت هایی که برای ثبت نیاز به دریافت مجوز دارد بسیار طولانی می باشد برای اینکه متوجه شوید آیا فعالیت مد نظر شما قبل از ثبت نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح را دارد یا خیر به این صفحه مراجعه نمایید. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود.

صنایعی مانند، فلزات سنگین و فعالیت‌هایی مانند موسسات مالی و اعتباری. در شرکت‌ سهامی عام، برخلاف سهامی خاص، صرفا بخشی از سرمایه از سوی سهامداران و بخش دیگر از طریق پذیره‌نویسی تامین می‌شود. دوبرگ از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره، که تمامی سهامداران و بازرسین آن را امضا کرده باشند. دو نسخه از شرکتنامه شرکت تکمیل و ارائه شود و همچنین کلیه سهامداران آن را امضا کرده باشند. در این شرکت‌ها باید تمام سرمایه به مدیر عامل شرکت داده شود و مدیر عامل باید اقراریه دریافت کند. دوبرگ از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین، که سهامداران و بازرسین آن را امضا کرده باشند.

میرکاظمی: جزئیات افزایش حقوق ۱۴۰۱؛ از ۱۰ تا بالای ۳۰ درصد

بنابراین تصور اینکه ثبت شرکت اینترنتی بدون حتی یک ریال هزینه است اشتباه بوده و نیاز است که سطح و موقعیت شرکت ارزیابی شود. آیا خودمان میتوانیم ثبت شرکت نماییم؟امتیازات برای ثبت برند از دیگر موارد مهم است. بدین ثبت شرکت در تهران ترتیب که اگر سرمايه شركت مختلط سهامی از دويست هزار ريال بیشتر نباشد، سهام يا قطعات سهام، حداقل پنجاه ريال باشد و هر گاه ‌سرمايه بیشتر از دويست هزار ريال باشد، سهام و قطعات سهام، حداقل يكصد ريال تعیین گردد.

  • بنابراین بعد سرمایه یکی از تفاوت های اصلی بین شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص است.
  • حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت و رعایت اصل عدم تمرکز و تداول ثروت به موجب آیین نامه مصوبه وزارت تعاون تعیین می گردد.
  • بعد از انجام مراحل بالا و تهیه مدارک و تکمیل اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکتها و تایید نام و امضاء مدارک، از طریق باجه های پستی مجاز و از طریق پست پیشتاز مدارک را به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایید.
  • گواهی بانک که نشان می دهد سرمایه ی تعهدی (۳۵ درصد از کل سرمایه) پرداخت شده است.
  • همینطور می بایست دقت صورت بگیرد که مقدار سرمایه شرکت در تاریخ تقاضا بسیار اثر گذار است.

که امروزه به دلیل افزایش روزافزونه جمعیت خانه ها اغلب به شکل آپارتمانی ساخته می شوند جهت ساخت ساختمان ها به افراد زیادی در رشته های مختلف نیاز می باشد که با توجه به این مسئله می توان فهمید که شرکت ابنیه یک شرکت حقوقی می باشد که آن را به شکل دسته جمعی اداره می کنند. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعضای شرکت به میزان سرمایه خود در برابر اشخاص ثالث درباره تعهدات شرکت مسئولیت به عهده خواهند گرفت . حتما باید در اسم؛ تضامنی درج شود که معرف شخصیت حقوقی می باشد. چنانچه شریکی که نامش اعلام شده است فوت نموده و یا خارج شود باید اسم ایشان را از نام خارج نموده و نام دیگری به جای ایشان معرفی شود چرا که نام قابل انتقال نیست و کسی نمی تواند از نام و اعتبار شخص دیگر برای امور تجاری خود استفاده نماید مثلا برای صرافی ها.

» ثبت نام سهام عدالت برای کودکان

بر این اساس، تمام شرکتها و موسسات ثبت شده مکلف به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی (کد مالیاتی) می باشند. مطابق ماده ۱۱۸ قانون تجارت، تضامنی وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی تأدیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم (قیمت گذاری) و تسلیم شده باشد یعنی سرمایه اعلام شده مانند ثبت شرکت مسئولیت محدود در اختیار هیات مدیره قرار می‌گیرد. پرداخت سرمایه به صورت واقعی الزام نیست و در صورت اقرار کتبی اعضا هیات مدیره و تائید دریافت سرمایه کفایت می کند. همینطور اقرار نامه ای از طرف مدیران و مدیرعامل شخصیت حقوقی که به بازرسین و یا همسرشان مبلغی پرداخت نمی شود.

other