لیست اسامی خاص برای انتخاب اسم برند

همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. بهروز، لندکروزر که در ایران می‌گوییم لندکروز، البرز، چی‌توز، مزمز، بارز، لکسوس که در ایران می‌گوییم لکسوز، همگی نشان از این دارند که صدای «ز» در پایان اسامی برند در ایران پرطرفدار است. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند. پس در ادامه این مقاله ویژگی‌ها و کلیدهایی که در نام‌های زرنگ وجود دارد را به شما می‌آموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفق‌تر خواهید بود. نام‌های زرنگ نام‌هایی هستند که به دلیل ویژگی‌ها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند.

مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. رنگ سال 2021 و 1400 چیست؟ تاثیر آن بر مد و فشن رنگ، مد، فشن همگی واژه های آشنائی هستند که چند سالی است دهان به دهان شنیده می شود و کمتر کسی وجود دارد که نزدیک سال میلادی دنبال کننده‌ی رنگ سال نباشد دقیقا همچون افرادی که … کتاب‌هایی که درباره‌ی فشن باید بخوانید به مناسبت هفته‌ی کتابخوانی، برندکده قصد دارد چند کتاب مرتبط با فشن را به شما معرفی کند.در واقع اگر از علاقه‌مندان یا فعالان صنعت مد هستید، حتما می‌دانید که مد چیزی بیش از فشن‌شوها یا … چرا خرید پارچه عمده به‌صرفه‌تر است؟ همه ما به دنبال بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای خرید هستیم تا اقتصادی باشد و هزینه‌های تولید را کاهش دهد. این موضوع درباره خرید پارچه نیز صدق می‌کند به‌خصوص زمانی که شما به‌عنوان یک تولیدکننده لباس …

همیشه با این دیدگاه در انتخاب نام برند خود نگاه کنید که در آینده ممکن است تجارت جهانی خود را هم داشته باشید و به صادرات بپردازید. این نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید. همیشه با چشم‌اندازی در آینده، موقعیت جغرافیایی، معنی اسم برند در زبان‌های دیگر، موقعیت اجتماعی و حساسیت قشرهای مختلف مردم نام برند خود را انتخاب نمایید. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد. مالکان برخی برندهای مشهور جهان خودشان با تغییر برخی واژه‌های مرتبط با برندشان نام‌های برند زیبا و خاص خلق کرده‌اند.

اسم های مناسب برای برند

استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد. اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد. استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد .

نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک

مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید.

دستبند طلا را به دست چپ ببندیم یا راست؟ استفاده از انواع زیورآلات طلا معمولاً این سوال را هم به دنبال دارند که چگونه و بر چه اساسی باید پوشیده شوند. یعنی در واقع خیلی از ما وقتی می‌خواهیم از گردنبند، گوشواره یا دستبند طلا استفاده کنیم… داشتن نام‌ها و گروه‌های متفاوت در هر سیستم عامل مشتریان شما را گیج خواهد کرد. همچنین تلاش‌های شما برای آگاهی از برند را پیچیده‌تر خواهد کرد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید.

  • ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهم‌ترین کلید‌های راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش می‌دهیم.
  • بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است.
  • مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد.
  • همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است.
  • زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .

مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند! شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است.

مثلا سس دلوِسه نامش را از واژه دلیشِز به معنی خوشمزه اقتباس کرده است. زیراکس برند اول دستگاه‌های فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. اسم‌های مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسم‌های تجاری و نام برند پرطرفدارند.

مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. خوشحال می‌شویم داستان ساخت برندتان را برایمان بفرستید، تا برای کسانی که تازه می‌خواهند نام برند خود را انتخاب نمایند دید روشن‌تری نسبت به موضوع پیدا کنند. زمانی که به پاسخ این سؤال‌ها برسید هویت بنیادین برند شما شکل می‌گیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید.

نظر در کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

تصور کنید که شما با چرم های درجه یک محصولات بسیار با کیفیتی را تولید می کنید و همین کیفیت شما باعث جذب مشتری های بسیاری شده است. مدارکی که در این دو حالت نیاز دارید با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل به طور جداگانه ای آن را شرح می دهیم. شرکت های متخصص ثبت برند تجاری و معتبری هستند که در این کار به شما کمک می کنند. نام برند شما باید منحصر به فرد باشد، یعنی در گذشته شخصی یا شرکتی از آن نام برای برند در این طبقه استفاده نکرده باشد. لازم نیست که نام انتخابی شما حتما فارسی باشد، اما باید در فارسی معنی داشته باشد.

ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا انتخاب اسم شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیم‌ساعته☎️ با جناب مهدی‌نژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نام‌‌های نهایی از بین انتخاب‌ها با ایشان مشورت نمایید. حال که به نام‌های انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آن‌هم اجرای نظرسنجی از سایرین است!

الهه ­ی درونی برند خود را بشناسید

نامی که انتخاب می‌کنید نباید پیچیده و غیرقابل درک باشد (مثل مثالی که اول مقاله گفتم). نامی انتخاب کنید که بشود آن را راحت حفظ شد، در گوگل جستجو کرد و حتی دربارۀ آن با دیگران صحبت کرد. نام‌هایی مثل دیور، آدیداس، ثبت شرکت وردپرس، اپل، یاهو، نوکیا و … محال است که از ذهن ما پاک شوند. صرف نظر از بحث تبلیغات این برندها، این نام‌ها طوری انتخاب شده‌اند که تلفظشان راحت است، سریع به ذهن سپرده می‌شوند و متمایز و منحصربه‌فرد هستند.

شاید از معروف‌ترین نام برندهای مخفف در جهان بتوان به KFC که برند رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری و فست‌‌فود هست اشاره کرد. اما در کشور ما این‌گونه نامگذار‌ی‌ها نیز مرسوم هست و می‌‌توان مثلاً به نام مپنا که مخفف نام شرکت مدیریت پروژه‌های تغییرات شرکت نیروگاهی ایران هست اشاره کرد. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند. و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید.

پست شد در : misc