فراهم شدن امکان ثبت نام ثنا توسط دفاتر اسنادرسمی

با پیشرفت سریع اطلاع رسانی در زمینه های مختلف، نیاز یک پایگاه خبر رسانی مستقل در زمینه قضایی و حقوقی پیش از پیش احساس می شود. چون بسیاری از مردم با هر شغل و پیشه ای حداقل سالی چند بار نیاز به روز رسانی اطلاعات حقوقی خود برای داشتن آگاهی های حقوقی دارند. پایگاه خبری اختبار یکی از معدود پایگاه ‌های خبری مستقل از نهادهای دولتی و سازمانی و حتی خصوصی است. که به صورت تخصصی و ویژه به مسایل حقوقی و قضایی می ‌پردازد. جامعیت و کاربردی بودن این پایگاه خبری در کنار مستقل بودن می تواند مرجع مناسبی برای پژوهشگران حقوقی باشد. علاوه بر این با شکل و نمای کلی و ساده نیز می تواند کاربران زیادی از جامعه را نیز جذب خود کند.

در مرحله دوم ثبت نام غیر حضوری، افراد باید با مراجعه به یکی از شعب دادگستری یا دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه احراز هویت خود را انجام دهند. البته لازم به ذکر است که به تازگی احراز هویت الکترونیک نیز در سامانه ثنا راه اندازی شده ثبت برند تجاری است. توجه داشته باشید در زمان مراجعه به دفاتر قضایی، برای گرفتن امضا و احراز هویت برای سیستم ثنا باید تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ثنا نظیر ( کارت ملی، شناسه ثنا، شماره موبایل وارد شده در این شبکه و… ) در اختیار داشته باشید.

  • اگر منظورتون اینه که میخواهید باه جای شخص دیگری در ثنا ثبت نام کنید باید بگم خیر، نمیتونید این کارو انجام بدید.
  • سامانه عدل ایران دسترسی افراد به اینترنت و دنیای مجازی باعث شد کلیه خدمات قضایی به شکل اینترنتی با دسترسی آسان در زمان کم انجام شود.
  • ثبت نام سامانه ثنا۱۶_ در ثبت نام ثنا با گوشی وقتی ویدئو ثبت شد باید پیام احراز هویت شما با موفقیت آمیز ثبت شد را دریافت کنید و یک پیامک برای شما ارسال شود و رمز موقت شما در آن پیامک موجود باشد.
  • از این رو اگر شما هم با مشکل در ورود به سامانه ثنا روبرو شده اید،تیم فنی رایانه کمکرا تا پایان این مقاله دنبال کنید.

مراحل ثبت نام ابلاغیه با موبایل در عدالت همراه همانند مرورگر است. بنابراین، این مراحل در هر دو روش ورود به سامانه ثنا با گوشی و ثبت نام آن در آن یکسان هستند. بعداز اتمام احراز هویت سامانه ثنا پیام کوتاهی حاویرمز شخصی سامانه ثنابه شما ارسال خواهد شد. پس از پایان مراحل ثبت نام الکترونیکی ثنا یک پیام ثبت شرکت در تهران تایید برای کاربر ارسال خواهد شد که رمز شخصی او نیز در این پیامک وجود دارد. حال کاربران در صفحه اصلی سامانه ثنا قرار دارند، در این صفحه در قسمت بالایی صفحه منویی قرار دارد که به منظور استفاده کاربران از سامانه‌های زیرشاخه سامانه ثنا همچون سامانه ابلاغ و سامانه خدمات الکترونیک طراحی شده‌است.

نحوه ورود به سامانه ثبت ثنا: سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا قوه قضاییه

به موجب قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، قوه قضاییه وظیفه دارد تا اوراق را با استفاده از سامانه های الکترونیکی یا مخابراتی به ثبت برساند و به همین جهت همه مراجعان باید برای دریافت اوراق قضایی و پیگیری به سامانه الکترونیکی ثنا مراجعه کنند. برای این منظور شما ابتدا باید در سامانه احراز هویت ثنا ثبت نام کرده و رمز شخصی خود را دریافت کنید. فقط کافی است شما در این سامانه ثبت نام کنید و قوه قضاییه همه ابلاغیه ها را در پنل کاربری سامانه ثنا شما اضافه می کند و شما می توانید خیلی ساده به مراجعه پنل کاربری خود این ابلاغیه ها را با چند کلیک مشاهده کنید. سامانه ابلاغ، سامانه ای الکترونیکی است که جهت اطلاع رسانی ابلاغیه های دادگاه برای طرفین دعوا، نماینده قانونی آنان، دفاتر خدمات قضایی، کارشناسان، ضابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط جهت ابلاغ اوراق قضایی و نشر آگهی به صورت الکترونیکی ارسال می شود. در این مرحله از مراحل ثبت نام ثنا، لازم است که اقدام به پرداخت هزینه احراز هویت نمایید.

در واقع، در گذشته افراد باید برای احراز هویت ثنا به صورت حضوری اقدام می کردند؛ اما خوشبختانه در حال حاضر امکان احراز هویت افراد حقیقی به صورت آنلاین نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که سامانه ابلاغ ثنا علاوه بر مشاهده ابلاغیه، امکانات متعدد دیگری را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است که در ثبت تغییرات شرکت مقاله زیر، می توانید با این سامانه و امکانات آن، به طور کامل آشنا شوید. ۴٫ دقت داشته باشید در این مرحله شماره تلفن ثابت و همراه خود را به درستی وارد نمایید تا در هنگام ارسال ابلاغ دچار مشکل نشوید. ۲٫ مطابق تصویر اطلاعات خود را اعم از کدملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه وارد کنید.

معرفی بخش آزمون های حقوقی در سایت اختبار بخش آزمون های حقوقی اختبار

اما افراد زیادی وجود دارند که علاقه‌مند هستند تا با ثبت نام سامانه ثنا آشنایی پیدا کنند تا بتوانند از خدمات مختلف قضایی که توسط این سامانه ارائه می‌شود استفاده نمایند. حال سعی می‌کنیم تا شما را با نحوه ورود به سایت ثبت نام ثنا و همچنین نحوه ثبت نام غیر حضوری سامانه ثنا آشنا کنیم. در گذشته، برایثبت نام سامانه ابلاغ ثنا، تنها یک روش وجود داشت و آن هم، مراجعه حضوری بهمراکز ثبت نام سامانه ثنا یا همان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود. اما از دی ماه 99 و با راه اندازیسامانهاحراز هویت برخط قوه قضاییه، متقاضیانثبت نام ثنا، می توانند در منزل و به صورت اینترنتی، اقدام بهثبت نام الکترونیک ثنا نمایند. در سال 1395 قوه قضاییه برای حفظ حریم خصوصی افراد و کاهش هزینه‌های خدمات، از سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی رونمایی کرد. بعد از این تاریخ همه افراد می‌توانند ابلاغ‌های قضایی خود را بدون کوچکترین مشکلی دریافت کنند.

ثبتنام ثنا

برای ثبت نام ثنا با گوشی باید ابتدا وارد سایت عدل ایران شوید. • مدیر حساب این امکان را دارد که اشخاص دیگری را در ذیل شخص حقوقی به عنوان اشخاص مجاز برای رویت حساب کاربری تعیین کرده یا حذف نماید. • مدیریت حساب کاربری به مدیر یا نماینده قانونی شخصیت حقوقی تخصیص مییابد. در مرحله آخر شما باید اطلاعات مربوطه را مانند تصویر زیر پر نمایید. در نهایت روی گزینه ثبت اطلاعات اولیه کلیک کنید که ثبت نام اولیه شما انجام شود.

همان طور که در تصویر شماره 1 مشاهده می کنید، ابتدا یکی از کارگزاران را انتخاب و گزینه “پرداخت هزینه” را کلیک کنید. همچنین می توانید در صورت نیاز با انتخاب گزینه “ویرایش اطلاعات اولیه” مراحل قبل را مجدد مرور و اطلاعات خود را اصلاح کنید. در مرحله بعد شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را با دقت وارد کنید و با زدن گزینه “ادامه” به مرحله بعد بروید. در ابتدا برای ثبت نام به سامانه احراز هویت ثنا مراجعه کنید. اگر نتیجه احراز هویت شما صحیح باشد، پیامکی مبتنی بر اعلام رمز شخصی ثنا برای شما صادر می‌شود.

ثبت نام سامانه ثنا۵_ در قسمت بعد باید شماره تلفن ثابت، شماره همراه خود و در صورت اختیار ایمیل خود را وارد کنید و روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید. شما برای استفاده از برخی از خدمات سامانه ثنا مانند اطلاع از روند پرونده و دریافت ابلاغ الکترونیک نیاز به رمز شخصی خواهید داشت. برای انجام این پیگیری‌ها لازم است ابتدا از طریق سامانه ثنا ثبت نام کرده و رمز ورود خود را دریافت نمایید. • لازم است مدیر حساب کاربری و اشخاص مجاز تعیین شده، ابتدا به عنوان شخص حقیقی در سامانه ثبت نام کرده باشند. افراد باید به یکی از شعب دادگستری یا خدمات الکترونیک قوه قضاییه مراجعه کنند و احراز هویت حضوری خود را انجام دهند.

این خدمت برای نخستین بار در قوه قضاییه راه اندازی می گردد ، و هموطنان می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در سامانه ثنا کد ثنا قوه قضاییه را دریافت و از کلیه خدمات الکترونیک قوه قضاییه از جمله دریافت سوپیشینه غیر حضوری بر خوردار شوند. لازم به ذکر است ورود به سامانه ثنا با گوشی همراه به راحتی امکان پذیر است. گفتنی است؛ پس از ثبت نام در سایت و وارد کردن اطلاعات در سامانه ثنا به صورت حضوری برای تایید اطلاعات به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید و رمز شخصی خود را دریافت کنید. در این مطلب به بررسی اجمالی روند ثبت نام اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی در سامانه اینترنتی پرداخته و مدارک و اطلاعات لازم جهت این کار را برشمردیم. با توجه به اینکه، پرداخت هزینه احراز هویت بر خط، مستلزم داشتن یک کارت بانکی با رمز دوم پویا می باشد، لازم است متقاضیان ثبت نام الکترونیک ثنا، پیش از شروع روند ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در منزل، برای دریافت کارت بانکی یا فعال نمودن رمز پویای آن، اقدام نمایند. سامانه قضایی ثنا و نحوه ثبت‌نام گام‌به‌گام در آن به شما این اجازه را می‌دهد که برای ثبت و پیگیری شکایت اینترنتی خود از طریق این سامانه اقدام کنید.