صفر تا صد مراحل تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص

یکی از پرکاربردترین نوع شرکت ها برای ثبت،ثبت شرکت سهامی خاص است. گواهی بانک به اداره ثبت شرکتها تحویل می گردد و پس از بررسی در صورت عدم وجود ایراد در مدارک تأیید می گردد. در این حالت ارائه گواهی بانکی با رعایت ماده 184 بهمراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکتها الزامی است. با توجه به ماده 101قانون تجارت (این ماده قانون تجارت اصلی ترین ماده در تشکیل مجامع شرکتهای سهامی خاص است)حداقل سهامداران 3نفر بالای 18 سال می باشد.

  • 1- بازرسین نباید رابطه فامیلی با هیئت مدیره داشته باشند.
  • در عصر حاضر اینترنت جایگزین تمام روش های سنتی شده است.به طوری که در زمینه های اداری نیز، امروزه تمام ادارات و سازمان ها دارای سایتهایی هستند که سهولت کار متقاضیان را مد نظر دارند.
  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، یک موسسه یا شرکت با مسئولیت محدود هنگامی شکل می گیرد که همه ی سرمایه به صورت نقدی پرداخت گردد و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تسلیم گردیده باشد .
  • اصل گواهي بانکي مبني بر تادیه سرمايه تعهدي که حداقل 35 درصد سرمايه می باشد همراه با فيش واريزي.

مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی می باشد. یکی از بزرگترین نقاط قوت شرکت ها در مناطق آزاد معافیت مالیاتی می باشد. عده ای از افرادی که خود شخصا اقدام به ثبت شرکت می‌ کنند با مراجعه سامانه ثبت شرکت به سامانه و دریافت فرم‌ های لازم تمامی مدارک و پرداختی‌ ها را انجام میدهند و جمع این هزینه‌ ها در سال گذشته حداقل ۴۰۰ هزار تومان بود. مراجعه و هزینه ی آگهی را از طریق همین سامانه به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

نمونه فرم اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص

وجود هر یک از سمت های مدیرعامل ، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس در شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. شرکت های عمرانی ، شهرداری که معمولا در مزایدات و مناقصات شرکت می کنند، شرکت سهامی خاص را انتخاب می کنند. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص 2 سال خورشیدی و بازرسین 1 سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل three عضو و 2 بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد). هزینه ثبت یک شرکت سهامی خاص در تهران و دیگر نقاط کشور در سال 1400 نیز مانند سال 99 ثبت شرکت از دو قسمت تشکیل شده است اول هزینه های واریزی شما به اداره ثبت شرکت ها همزمان با طی مراحل کار و دوم هزینه وکالت موسسه حقوقی ثبت ونک و یا وکلای ثبتی شما می باشد . موسسه حقوقی ثبت ونک برای ثبت شرکت سهامی خاص در سال 1400 مبلغ دویست هزار تومان برای تنظیم و تحویل مدارک به عنوان دستمزد در نظر گرفته است . شرایط ثبت شرکت سهامی عام این است که سرمایه شرکت نباید از 5 میلیون ریال کمتر باشد و برای شرکت سهامی خاص ای رقم یک میلیون ریال ارزیابی شده است.

ثبت شرکت سهامی

به هنگام ثبت بایستی 35 درصد سرمایه شرکت در حساب ویژه ای سپرده شود. در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود. د)موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تأسیس و به ثبت رساندن شرکت انجام می دهند مسئولیت تظامنی دارند.

دو راهی دریافت درگاه پرداخت مستقیم یا واسط، کدام بهتر است؟

شرکت هایی که در زمینه واردات و صادرات و خرید و فروش فعالیت می کنند. در تعیین نام باید حتما عنوان واژه ی “شرکت سهامی عام” در نام آن ذکر شود. ما برای حل این مشکل بهترین کارشناسان را استخدام کرده و برای اعزام به محل شما برای مشاوره و عقد قرار داد آماده کرده ایم. در مرحله چهارم تمامی اوراق باید توسط کارفرما اعم از وکالتنامه، تقاضانامه ها توسط کارفرما تایید شود. همچنین لازم است که اعضای هیئت‌ مدیره دارای سوء پیشینه کیفری نباشد.

other