شرکت چیست و برای ثبت شرکت باید از کجا شروع کرد؟

همچنین امکان بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به روش‌های ساده‌تری برای شرکت‌ها وجود دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت شرکت در تمام نقاط ایران، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشید. اگر بخواهیم بهترین موسسه حقوقی برای ثبت شرکت را بشناسیم باید به این توجه داشته باشیم که جایی را انتخاب کنیم که با کمترین هزینه و ارزانترین روش ثبت شرکت را پیش روی شما بگذارد. آگاه ثبت این به این امکان را دارد که پس از ثبت شرکت در صورتی که آن شرکت به فعالیت خود ادامه نداد آن را از مشتری خریداری کند. با توجه به قوانین ثبت شرکت در کشورهای مختلف و نوع شرکت ثبتی در آن کشور متفاوت است. برای اطلاع از لیست قیمت نوع شرکت و کشور مد نظرتون رو با کارشناسان آگاه ثبت چک کنید.

همچنین شرکت‌ها پس از مدتی فعالیت در صورتی که نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشند می‌توانند اقدام به افزایش سرمایه کنند. به علاوه اگر ضررهای مالی شرکت زیاد باشد، بنا به شرایط قانونی امکان کاهش سرمایه هم وجود دارد. دارای اساسنامه، مجامع عمومی و هیئت مدیره(ثبت‌یار این خدمت را ارائه نمی‌دهد)شرکت موسسه غیرتجاری– با هدف انجام فعالیت‌های غیر تجاری مثل؛ امور آموزشی، حقوقی، درمانی و… تاسیس می‌شود. زمانی که قصد دارید در سامانه ثبت شرکتها ، تغییرات شرکت خود را ثبت کنید بایستی فرم صورتجلسه تغییرات را تکمیل کنید.

  • پس از طی مراحل ثبت شرکت ، شخصیت مستقلی به نام شخص حقوقی شکل می گیرد که دارای حقوق و تعهداتی است و هر یک از اعضا در جهت پیشبرد اهداف شرکت ، آورده هایی را با خود وارد شرکت می کنند .
  • تنظیم اوراق تمامی شخصیت های حقوقی به دلیل رعایت موارد قانونی نیاز به مشاوره ثبتی با متخصص امور ثبتی می باشد تا اگر در آینده شرکاء یا سهامداران به مشکلی برخورد کنند خلاء قانونی نباشد.
  • این نوع شرکت شرایط راحت تری نسبت به انواع دیگر شرکت ها دارد و هر کس که در آن سهیم شود باید به مقدار سرمایه خود مسئولیت های شرکت را بر عهده بگیرد.
  • شما برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری، نیازمند شناخت بازار کشورها و برنامه‌ریزی براساس میزان سرمایه و برنامه انتخابی خود دارید.
  • بررسی کنید که آیا کشور موردنظر با شرایط شما همخوانی دارد یا خیر.
  • پیش نیاز اولیه برای ثبت شرکت، دریافت کد ثنا است تا بتوانید مراحل تاسیس را شروع کنید.

از بین این 5 نفر باید three نفر به عنوان سهامداران اصلی و 1 نفر به عنوان بازرس اصلی و 1 نفر به عنوان علی البدل تعیین می گردد. ثبت از طریق اداره ثبت شرکت‌ها معمولا طی 2 هفته کاری قابل انجام است. برای ثبت شرکت نیازی به داشتن سابقه فعالیت مرتبط نیست مگر در مواردی که موضوع فعالیت شما نیاز به مجوز داشته باشد که در این صورت ممکن است سابقه فعالیت شما یکی از شرایط اعطای جواز باشد.

همچنین به هنگام ثبت شرکت تا ۲ ماه بعد باید به میزان نیم در هزار سرمایه شرکت به عنوان مالیات از طریق وب سایت اداره مالیات پرداخت کرد؛ در غیر اینصورت ملزم به پرداخت جریمه­ای دو برابر مبلغ مذکور می­شوید. تعداد شرکا و سهامداران میبایست در شرکت با مسئولیت محدود حداقل دو نفر و در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر باشد . اما شرکت نامه مخصوص شرکتهای با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی است و شرکتهای تعاونی و سهامی نیازی به شرکت نامه ندارند. شرکتنامه هم یک سند تجاری است که بین دو یا چند شریک امضا میشود و پس از ثبت شرکت باید یک نسخه از شرکتنامه به وزارت وزارت دادگستری ارسال شده و یک سند قابل قبول و رسمی و قانونی میباشد.

این زمان بستگی به ثبت سریع در سامانه و تایید نام و تحویل سریع مدارک به پست و .. معمولا تایید نام شرکت طی 24 الی seventy two ساعت روزهای غیر تعطیل به طول می انجامد. سامانه ثبت شرکت میزان به صورت آنلاین تمامی هزینه ثبت شرکت و سایر نیازهای شما را از ابتدا به صورت شفاف به شما اعلام می کند و هیچگونه هزینه پنهانی در ادامه روند انجام پرونده به موکلان اعلام نخواهد شد. مهمترین هدف ما در سامانه ثبت شرکتهای میزان تعهد و صداقت توامان است.

این مرحله از ثبت تغییرات شرکت نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند. گفتنی است که تمام اسناد و مدارک باید به تایید شرکا برسند و به دست آنها امضا شوند. اساس‌نامه شرکت رکن اصلی تمام شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مختلط سهامی و تعاونی است. روابط شرکا با یکدیگر، حدود اختیارات اعضا، نحوه تقسیم سود و شرایط انحلال شرکت در این سند مشخص می‌شوند. تمام قوانین داخلی مربوط به ادارۀ مجموعه و نظارت بر عملکرد مدیران و رابطه با سهامداران نیز در اساس‌نامه درج می‌شود.

ثبت شرکت در کوتاهترین زمان ممکن

پس از شرکت با مسئولیت محدود در جایگاه دوم بیشترین تعداد شرکت های ثبت شده در ایران قرار گرفته است. از تفاوت های مهمی که این شرکت با شرکت با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی دارد می توان به تعداد اشخاص مورد نیاز برای تاسیس و ثبت این نوع از شرکتها اشاره نمود. برای تاسیس شرکت سهامی خاص حضور حداقل 5 نفر الزامی است که three نفر از آنها سهامدار و 2 نفر هم بازرس شرکت خواهند بود. همین حضور بازرس اصلی و علی البدل، یکی از تفاوت های مهم ثبت شرکت سهامی خاص با شرکت های دیگر است. شما هنگامی که تصمیم به ثبت شرکت سهامی خاص دارید باید الزاماً حداقل 35 درصد از سرمایه نقدی ثبتی شرکت خود را در حساب بانکی بنام شرکت در شرف تاسیس سپرده گذاری نمایید تا اداره ثبت شرکتها که مرجع ثبت و تاسیس انواع شرکت در ایران محسوب می شود شرکت شما را به ثبت برساند.

ثبت شرکت

چنانچه نام انتخابی شما کوچکترین تشابهی با نام شرکت و یا موسسه دیگری که قبلاً ثبت شده و یا حتی به ثبت نرسیده ولی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها برای آن شرکت تایید شده باشد، با اخطار رد نام مواجه می شوید. در حالی که در شرکت سهامی خاص اخذ وام بسیار راحت تر بوده و معمولا تا سقف 10 برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانکها یا موسسات مالی امکانپذیر است. از جمله اقدامات اولیه برای ثبت شرکت تصمیم درباره تعیین موضوع فعالیت شرکت است که حدود عملیات و فعالیت شرکت را مشخص می کند. اینکه چه موضوعی برای شرکت خود انتخاب کنید تا فعالیت شما محدود نشود بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید تمام مدارکی که از طرف اداره ثبت شرکت‌ها برای شما ارسال می‌شود در ‌‌نهایت به همین نشانی خواهد آمد. تمامی مراحل را تکیمل کنید و سمت های اشخاص حقیقی و حقوقی شخصیت حقوقی را تکمیل کنید. تمامی موارد مربوط به شخصیت حقوقی از جمله سرمایه, تعداد اعضاء هیئت مدیره, نحوه تشکیل جلسات, نحوه انحلال, اقامتگاه شخصیت حقوقی و در کل تمامی موارد مربوط به شخصیت حقوقی را تکمیل کنید و سپس تعیین سمت و حق امضاء و به طور کل اعضاء هیئت مدیره را تعیین و تکلیف کنید. توجه داشته باشید تمامی اوراق ارسال و تائید شده دارای مهر اداره ثبت شرکتها باشد و از ۲ نسخه ارسال شده یک نسخه به متقاضی برگشت داده می شود و نسخه دوم در اداره ثبت شرکت ها بایگانی می شود. در مواقعی نیز اجازه تاسیس و ثبت شعبه پس از ثبت شرکت به هیئت مدیره واگذار شده تا آن ها اقدامات را برعهده بگیرند و پیش ببرند. موسسه حقوقی ایلیا با تبحر و تجربه خود در امر ثبت شرکت و شعبات می تواند راهنمای مناسب شما در این مسیر باشد.

در هر بانکی که مورد توافق شرکا باشد می‌توانید افتتاح حساب انجام دهید و محدودیتی در این مورد ندارید. برای تنظیم صورتجلسه افزایش سرمایه و مطالعه هزینه و جزییاتش، روی آن کلیک کنید. امیدوارم در آینده پیش رو فصل مشترکی در زمینه همکاری رسمی ایجاد گردد. متوجه منظورتون نشدم 🙁 ، لطفا از طریق گفتگوی آنلاین یا تماس تلفنی، مشکل خود را بیشتر توضیح دهید.

ثبت برند و طرح صنعتی

شرکت تضامنی یکی از شرکت های هفت گانه مندرج در ماده ۲۰ قانون تجارت است و شرکتی است که بین حداقل دو شریک و به منظور انجام امور تجارتی تشکیل و ثبت می شود. فعالیت‌های اقتصادی با ثبت شرکت، یک حوزه تخصصی در پروسه فعالیت شما است. شناخت درست بازار نسبت به ایده شما در کشور مقصد، اهمیت بخصوصی دارد.

بخوانید، ولی هم ‌اکنون به طور خلاصه به چند سه اصلی آن اشاره می‌کنیم. توصیه ما به شما عزیزان بهره گیری از خدمات ویژه موسسه ما برای انجام کلیه مراحل ثبت برند شما با کمترین هزینه است. 7- سرمایه انسانی ، امروزه ثابت شده که در سرمایه های اصلی یک شرکت سرمایه سازان یعنی مدیران ، کارمندان و مشتریان هستند ، شما برای حفظ منافع این three گروه مهم در بهره مندی از امکانات عمومی و کشوری نیازمند ثبت شرکت هستید ، بخشی از این منافع مهم و امنیت ذهنی ثبت سوابق ایشان جهت بیمه و بازنشستگی هستند . 2- امنیت قانونی ، چون در قانون تجارت کلیه روابط و مقررات شراکت و شرکت ها از گیش تعیین شده اند و قانون بر این اساس شرکاء را ملزم به اجرای تعهدات می نماید و این ثبت شرکت باعث آسودگی خاطر و امنیت قانونی طرفین و منافع آنهاست .

ابتدا در قالب یکی از شرکت‌های تجاری به ثبت رسیده و در صورت احراز شرایط مجوز دانش بنیان را دریافت می‌کنند. برای مشاوره در این خصوص می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشید. به طور کلی هزینه ثبت شرکت در تهران به دو نوع هزینه های ثابت و هزینه های متغیر تقسیم می شود. صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه.

پیش از اتمام مدت شرکت امکان تمدید آن وجود دارد ولی با انقضای اعتبار حیات شرکت پایان می‌یابد. در صورتی که شرکت غیر فعال باشد و گواهی عدم فعالیت را داشته باشد مالیات برای آن تعلق نمیگیرد. اعتبار گواهی ارزش افزوده بنا بر بررسی متصدی و تشخیص حوزه مالیاتی ۶ماه و یا یک سال می باشد که پس از اتمام تاریخ اعتبار می بایست تمدید گردد. چنانچه این گواهی منقضی شده باشد، خریداران نبایستی هنگام خرید مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند. ✔ حالا که شرکت خود را راه اندازی کردید چگونه می توانید مشتری جذب کنید و در فضای اینترنت به راحتی بازاریابی کنید با کمترین هزینه. اصل فیش بانکی که سپرده گذاری 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت را تایید می کند.