شرکت چیست و برای ثبت شرکت باید از کجا شروع کرد؟

در این مرحله شما به سایت ثبت تغییرات شرکت وارد می شوید و می توانید از طریق این سایت اقدام به استفاده از خدمات تاسیس شرکت ها کنید. چون ثبت شرکتنامه در دفاتر اسناد رسمی با وجود ثبت خود شرکت در اداره ی ثبت، موجب پیچیدگی کار می شود، از این جهت به موجب مقررات مورخه 10 اسفند 1327 وزارت دادگستری به دوائر ثبت شرکت ها در مرکز و شهرستانها اجازه ی ثبت شرکتنامه داده می شود. در حقیقت دفتر ثبت شرکتنامه در این مورد به منزله ی دفتر اسناد رسمی می باشد. پس ثبت شرکتنامه، رسمیت یافتن آن بین شرکاء است که در دفتر جداگانه به عمل می آید و شرکاء تماماً ذیل ثبت را امضا می کنند و مطابقت ثبت را با اصل شرکتنامه تصدیق خواهند نمود. متصدی مربوطه پس از ثبت شدن شرکتنامه و رسیدگی به مدارک و سوابقی که از طرف مدیر شرکت ضمن تقاضانامه به عمل می آید، در دفتری که به این موضوع تخصیص داده شده، ذیل شماره ردیفی که برای شرکت ها معین می شود خلاصه مفاد شرکتنامه و اساسنامه را در ستون های آن، ثبت و برای هر شرکت یک صفحه مترادف تخصیص می دهد. لذا با تکمیل فرم ها و ارسال آن به اداره ی ثبت شرکت ها اگر صورتجلسه ی شما دارای نقص باشد، برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و باید رفع نقص نمایید.

ولیکن اینگونه از افراد تا رفع سوء پیشینه کیفری نمیتوانند درسمت های مدیرعاملی ، رئیس و یا عضو هیات مدیره و بازرس شرکت قرار بگیرند . همانطور که گفته شد جهت ثبت شرکت حداقل تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود ۲ نفر و شرکت‌ سهامی خاص و عام ۳ نفر است. باتوجه به اینکه مسئولیت و حق رأی سهامداران نسبت به سرمایه‌ ی اولیه‌ شان تعیین می‌شود پس بهتر است در انتخاب شریک خود دقت نموده و شخصی را انتخاب کنید که به وی اعتماد کامل داشته باشید و هدف مشترکی از راه‌ اندازی کسب‌و‌کار داشته باشید.

خدمات قبل از ثبت شرکت

لازم است بدانید که در آینده کلیه مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت‌ها به این آدرس برای شما ارسال خواهد شد. ثبت شرکت رسمی با مشاوره از متخصصین و کارشناسان ثبت و از طریق سامانه ثبت شرکتها انجام می شود .سامانه جدید اینترنتی برای امور درخواست و پیگیری ثبت برند و موسسات غیر تجاری وجود دارد که می توان از این طریق بسیاری از مراحل را به سادگی انجام داد و درخواست ها و مدارک لازم برای درخواست ثبت شرکت را ارائه نمود . بعد از تاسیس شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات باید بطور رسمی و قانونی توسط سازمان ثبت شرکتها بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد.

در شرکت تضامنی مانند شرکت با مسئولیت محدود لزومی به انتخاب بازرس وجود ندارد، همچنین این شرکت با حضور حداقل 2 نفر شریک به ثبت می رسد. تفاوت مهم دیگر در مسئولیت شرکاء است، در شرکت تضامنی شرکاء شرکت دارای بیشترین مسئولیت ممکن نسبت به دیگر شرکت ها هستند و اگر دارایی های شرکت برای پرداخت بدهی های آن کافی نباشد، تمام شرکاء شرکت شخصاً و بصورت تضامنی مسئول پرداخت بدهی های شرکت هستند. شرکت سهامی خاص، شرکتی است از انواع شرکت های سهامی که بین سه نفر یا بیشتر تشکیل می شود و سرمایه آن به سهام تقسیم می شود. بدین معنی که ثبت شرکت سهامی خاص با حضور حداقل ۳ فرم سهام دار (موسس) به صورت حقیقی یا حقوقی تشکیل میشود که در آن اعضای هیئت مدیره حتما می بایست باید از افراد سهام دار باشند. در ثبت شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه در نظر گرفته شده ای که باید توسط موسسین تامین گردد یک میلیون ریال است. همچنین برای تامین سرمایه نیازی به صدور اعلامیه پذیره نویسی برخلاف ثبت شرکت سهامی عام نمی باشد و سرمایه توسط اعضا به تفکیک تامین خواهد گردید.

سلام .من از طریق سامانه نسبت به ثبت اطلاعات تاسیس شرکت اقدام نمودم اما در موضوع شرکت فعالیتی رو درج کردم که احتیاج به مجوز داری و به همین خاطر اسمهای پیشنهادی تایید نمی شود.الان در مرحله ارائه و تایید اسم پیشنهادی می باشد .سوالم اینکه چطور میتونم نسبت به اصلاح موضوع شرکت اقدام نمایم. لازم به تذکر است که امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می‌شود و شرکت‌هایی که در سایر شهرها ثبت می‌شوند؛ نیز جهت تعیین نام به تهران معرفی می‌شوند. در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی، کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها اقدام به تهیه‌ی پیش‌نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می‌شود.

برای اطلاع دقیق از هزینه های ثبت شرکت در تمام نقاط ایران، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشید. مدارک لازم برای ثبت ثبت شرکت در تهران شرکت با توجه به نوع شرکتی که انتخاب می کنید متفاوت است. برای تولید کود زیستی علاوه بر شرکت با مسئولیت محدود مجوزی دیگر لازم است.

مدارک ثبت شرکت پس از تکمیل و بازبینی باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شوند. این کار از طریق پست و با پاکت‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده است انجام می‌شود. مسیر ثبت شرکت در ایران دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. با دنبال کردن راهنمای ثبت شرکت آسان‌ثبت می‌توانید به راحتی این روند قانونی را به انجام برسانید.

  • در پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار، تمامی خدمات ثبت شرکت را به صورت یک‌جا ارائه می‌شود.
  • 4-اگر شرکت دارای تاریخ انقضا ( تاریخ شروع فعالیت و پایان آن برای مدت محدود ) دارد قید شود .
  • در این مرحله، مشخصات نماینده قانونی شرکت که متقاضی ثبت شرکتاست را وارد نمایید و مجددا دکمه گام بعدی را بزنید.
  • در هر بانکی که مورد توافق شرکا باشد می‌توانید افتتاح حساب انجام دهید و محدودیتی در این مورد ندارید.
  • ۵۰۰,۰۰۰ تومان میباشد ولی یک نکته وجود دارد که اگر سرمایه شرکت بنا به دلایلی از حداقل سرمایه کمتر شود سهامداران تا ظرف مدت ۱ سال مهلت دارند تا سرمایه شرکت را زیاد کنند یا در نهایت نوع شرکت را تغییر دهند.

شرکت در مزایده ها و مناقصه های خصوصی و دولتی که نیاز به رتبه شرکتی دارند. ت ـ حقوق ثبتی هر شعبه و تغییرات آن حسب مورد مطابق بندهای مقرر در این ماده خواهد بود. ۳ـ حق‌الثبت مؤسسات غیرتجاری از ده میلیون و یک ریال سرمایه تا یکصد میلیون ریال سرمایه مقطوعاً پانزده هزار ریال. ۴ـ حق‎الثبت مؤسسات غیرتجاری از یکصد میلیون و یک ریال سرمایه به بالا مقطوعاً سی هزار ریال.

رتبه بندی شرکت ها

لذا متقاضی پیش نویس را نزد مسئول دفتر برده و مسئول دفتر شروع به ثبت شرکتنامه و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها می نماید. کارت شناسایی متقاضیا ن را اخذ می کند و آن را با مشخصات مندرج در شرکتنامه تطبیق می دهد. از سایر اقدامات مسئول دفتر، احراز هویت متقاضیان، اخذ امضا از متقاضیان در ذیل ثبت در دفتر، تصدیق متقاضیان تحت عنوان ثبت با سند برابر است، تعیین شماره ی ثبت شرکت، نوشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه ی شرکت و اسناد مالکیت اموال متعلق به شرکت می باشد که اسناد مالکیت به امضای رئیس اداره ثبت می رسد. ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ازطریق سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. ثبت شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع ثبت شرکتها در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه جامع ثبت شرکتها پاسخ دهند.

ثبت شرکت ها

طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آوردۀ شما است. شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی می تواند اقدام به صادرات و واردات کند. لازم به ذکر است که برای دریافت کارت بازرگانی باید کد اقتصادی داشته باشید. اما برای دریافت کارت بازرگانی چه مدارکی لازم است؟ اشخاص درخواست کننده کارت بازرگانی چه شرایطی باید داشته باشند؟ مراحل اخذ این کارت چگونه است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل شما را برای دریافت کارت بازرگانی راهنمایی کنیم. در نهایت، متقاضی، باید یک نسخه از آگهی را به «واحد روابط عمومی» ‌مستقر در اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی و نسخه‌ی دیگر را به دفتر یک روزنامه‌ی رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، تسلیم کند.

ثبت شرکت

باید شرکتی در راستای فعالیت خود به ثبت برسانید تا در آینده دچار مشکلات نشوید. لطفا در فرم زیر نیز مشخصات تماس خود را به درستی وارد نمایید، زیرا کارشناسان ما از این طریق با شما در تماس خواهند بود. اگر در انتها اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی نیز دارید می توانید انتهای صفحه قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها آن را برای ما ارسال نمایید. اهداف شرکت دانش بنیان جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار، تجاری سازی یافته های پژوهشی و تحقیقاتی، حمایت و هدایت در جهت سودآوری و تولید فناوری های برتر است. درصورتی که پرونده ارسال شده دارای نقص و یا ایرادی باشد موضوع را به کارشناس ارشد خود اطلاع و ضمیمه پرونده می کنند. کارشناس ارشد بعد از بررسی نظر کارشناس آن را مورد تائید و یا لغو می کند.