شرایط انتخاب اسم شرکت

سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید. در جمهوری اسلامی ایران یک سند رسمی و دولتی بنام روزنامه رسمی وجود دارد .که تحت نظارت قوه قضائیه می باشد . از گونه وظایفی که روزنامه رسمی دارد چاپ و نشر آگهی های مربوط به شرکت می باشد . تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی عام الزامی است. سازمان های غیر تجاری و شرکت های تعاونی از پرداخت نمودن هزینه تعیین نام معاف می باشند. استعمال نمودن از اسم های ائمه و اسم های متبرکه در موسسه های خیریه ،فرهنگی و سازمان های خدمات زیارتی بعد از دریافت جواز و در صورت رعایت نمودن موارد دیگر امکان پذیر می باشد.

پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. یه اسم برای تولیدی درب ضد سرقت نیاز دارم که اسم ماهان در اون بکار رفته باشه. یک اسم برای یک اپلیکیشن خدماتی می خواشتم شما پیشنهادی دارید؟ امکانات برنامه مثل سفارش آنلاین غذا و آگهی های نیازمندی هست.

از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید.

  • نمونه دیگر اینکه در کشور خودمان نامهای زیادی را با پسوندهای گستر و یا صنعت مشاهده می کنیم.
  • واحد انتخاب نام شرکتها و اسامی شرکت و موسسات غیر تجاری در هر اداره ثبت شرکتها مستقر می باشد.
  • از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.

البته ذکر این نکته ضروری است که اسامی ثبت‌شده، با تنظیم و تسلیم صورت‌جلسه بر اساس قوانین اساسنامه و ارائه به مرجع ثبتی، قابل تغییر خواهد بود. وقتیکه در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخاب یک اسم مناسب برای کسب موفقیت می باشد. انتخاب صحیح یک نام ثبت برند برای شرکت شما میتواند باعث موفقیت شما گردد و این در حلی ست که انتخاب نادرست میتواند ضررهای جبران ناپذیر بوجود آورد. در نظر گرفتن سلایق مخاطبین و مشتریان بسیار حائذ اهمیت می باشد و بررسی های آماری بر روی سلایق افراد نشان می دهد که تمایل مردم برای انتخاب اسامی اصیل ایرانی بسیار بالا است.

اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، پس از توضیح درباره انتخاب اسم و …. در این مقاله به توضیحاتی درباره اسم شرکت، اسم های اصیل ایرانی برای شرکت، انتخاب اسم شرکت، نام شرکت پرداخته شده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید. زمانی که تصمیم به ثبت شرکت می نمایید باید بدانید که استحکام و پایدار ماندن شرکت و عدم سوء استفاده دیگران از شرکت مستلزم ثبت آن در اداره ثبت شرکتها می باشد . ضمن سپاس از مطالعه مطلب فوق ،کارشناسان و مشاوران ثبت ایلیا آماده ارائه خدمات در زمینه ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکتها می باشند هم اکنون با ثبت ایلیا تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما بهره مند شوید.

شما فقط باید یک کلمه یا ترکیب را وارد کنید و ابزار، نام‌های مرتبط مختلفی را ارائه می‌دهد که منحصر به فرد و خاص هستند. Namobot ساده، سریع و به طرز فوق‌العاده‌ای کاربردی است. برای انتخاب نام شرکت از حداقل سه سیلاب باید به کار گرفته شود .

راهنمای انتخاب نام شرکت

به همین دلیل افراد برای انتخاب اسم شرکت خود باید زمان زیادی صرف‌کنند. ما در بخش بالا سعی کردیم، ضمن ذکر نکات مهمی در خصوص انتخاب نام شرکت که باید به آن توجه شود، به برخی از اسم‌های پیشنهادی نیز اشاره کنیم. این مدت برای شرکتهای سهامی عام «شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس» می باشد. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید طوری نباشد که از گفتن آن خجالت زده شوید.

اسم هایی که بر خلاف نظم عمومی و اخلاق نیکو و مذهبی می باشند قابلیت به ثبت رسیدن را ندارند. ممکن است احساس متفاوتی نسبت به اسمی که قبلا دوستش داشتید پیدا کنید. و یا حتی ممکن است با نگاه کردن به لیست ، اسامی جدید و کاملتری به ذهنتان برسد .

اسم های شرکت

انتخاب نام شرکت شاید به نظر اهمیت چندانی نداشته باشد ، اما در حقیقت یکی از المان های اصلی در راه اندازی کسب و کار است. اما چرا؟ وقتی شما شرکتی راه اندازی می کنید ، مواردی در کسب و کارتان وجود که پایه های اصلی فعالیت شما هستند ، مثلا خدمات با کیفیت ، ثبت شرکت جذب مشتری ، دخل و خرج و … . یکی از این راه ها نام زیبا و مرتبط در مورد کارتان هست. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا می‌دانید نام اصلی شرکت‌های برندهایی چون بوتان،‌ یک‌ویک،‌ امرسان، کاله و… چیست؟!

آیا محدودیت های انتخاب نام شرکت را می دانید؟

در تعیین نام شرکت، اداره ثبت شرکتها به تازگی سامانه ی استعلام اسم شرکتها را راه اندازی نموده است. این سامانه توانسته نیازهای افراد را به راحتی برای بررسی اسامی شرکتها رفع نماید. البته استعلام اسم شرکتها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد. البته استعلام اسم شرکت ها راههای دیگری هم دارد که تخصص کارشناسان موسسه حقوقی پایش می باشد. جهت ثبت شرکت ساختمانی باید قالب ثبت شرکت را انتخاب نمایید از قالبهای ثبتی رایج در اداره ثبت شرکتها شرکت با مسئولیت محدود و یا سهامی خاص می باشد.

ثبت شرکت دیاکو ، با سالها تجربه در خصوص مسائل حقوقی و ثبتی شرکتها در خدمت شماست . این امکان وجود ندارد و فقط با کسب مجوز از افراد و مقام های دارای صلاحیت این نهاد ها امکان استفاده از نام های دولتی و نظامی وجود دارد، در غیر این صورت شرکت مجبور به تغییر اسم خود خواهد بود. پرونده شرکت هایی که به تازگی تاسیس شده اند صادر شده و در قسمت بایگانی وارد دفاتر کل می شود و در مرحله نهایی به قسمت تعیین نام آورده می شود. در این بخش در برابر هر نام شرکت در دفاتر موجود، شماره ثبت و تاریخ روز و ماه تاسیس شرکت که به صورت خالی مانده بود کامل می شود و در پرونده مورد نظر در قسمت ردیف خود ضبط می شود.

چه بسیار کسب و کارهایی که اسم عالی داشتن و شکست خوردن و چه بسیار برندهای موفقی در دنیا که هنوز هم اسم خوبی ندارند. اصولش در مقاله گفته شد اما اولویت اول چیزهای دیگریست که منافاتی هم با «انتخاب اسم خوب» نداره. البته پیگیری ثبت تغییرات شرکت استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌های برندینگ را به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

تجربه نشان داده یک تبلیغ اشتباه میتواند چنان در خاطر مشتریان نقش بندد که سالهای سال از ذهن و خاطر مخاطبین پاک نگردد و بالعکس یک تبلغ کارآمد می تواند دلیل پیشرفت یک شبه شما گردد. در زمان ثبت شرکت ها باید 5 نمونه از نام های منتخب خود را بر طبق اولویت به اداره ثبت شرکت ها ارائه داده و از این طریق اقدام به انتخاب بهترین و مناسب ترین اسم برای شرکت و موسسه خود کنید . _ در انتخاب اسم شرکت، بهتر آن است که قلمرو مکانی را لحاظ نکنید. چرا که ممکن است بخواهید شهرتان را و یا فعالیتتان را گسترش دهید. در هر صورت، نام محل در اسم شرکت تنها در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. نام شرکت اولین اطلاعاتی است که مشتریان درباره مجموعه شما کسب می‌کنند.

بعضی از افراد معتقدند که اسم های خبری به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار شما چیست و دقیقا چه کالا و یا خدماتی را ارائه می دهید. تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود.