سامانه جامع ثبت شرکت ها

در صورت ورشکستگی، هیچ یک از اعضا نمی‌توانند با استناد به اینکه میزان قرض‌ها از میزان سهم آنها در شرکت بیشتر است، از پرداخت آنها شانه خالی کنند. همین موضوع سبب شده است که این مجموعه‌ها معمولاً با سرمایه‌های اندک و در میان اعضای خانواده یا دوستان تشکیل شوند. نام شرکت نیز باید دربردارندۀ ثبت تغییرات شرکت اسامی تمام شرکا یا یکی از شرکا و عبارت‌هایی از قبیل «و برادران» و «و شرکا» باشد. حداقل تعداد شرکا در شرکت‌های تضامنی دو نفر است که یکی از آنها یا یک نفر خارج از مجموعه باید به عنوان مدیر معرفی شود. با وجود این، عرفاً دست‌کم مبلغ یک میلیون ریال برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

  • درواقع در این بخش کسی از شما آدرسی که قابل بازدید باشد را طلب نمی کند.
  • خیر برای ثبت شرکت اجباری نیست و اصلا نیازی نیست، اما اگر شرکت شما در زمینه بازرگانی هست و تصمیم به فعالیت دارید در ادامه برای شروع کار باید کارت بگیرید.
  • در زمینه تسطیح لیزری اراضی کشاورزی ،و خدمات ابیاری نوین و تحت فشار مشغول میباشم .میخواهم شرکت تاسیس کنم .نمیدانم که شرکت خدمات کشاورزی تاسیس کنم یا شرکت سهامی خاص یا …لطفا راهنمایی بفرمایید.
  • در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.
  • توانایی های یک شرکت مواردی نظیر قدرت مالی، توانایی های علمی و فنی که از طریق بررسی مدارک تحصیلی و بیمه مهندسین و نیروهای امتیاز آور شرکت صورت می گیرد، تجارب مرتبط و نظایر آن است.

کارشناسان مجرب ما می توانند با توجه به شرایط شما به انتخاب کمک کنند تا بهترین شرکت را برای ثبت انتخاب نمایید. شما بلافاصله بعد از پرداخت روزنامه قبلی می توانید تغییرات جدید را در سامانه ثبت کنید. هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد .

مراحل نحوه ثبت الکترونیکی شرکت توسط متقاضی ثبت شرکتها

مراحل ثبت شرکت نسبی مانند شركت تضامنی است و تنها تفاوت این دو شركت در میزان مسئولیت شركا در قبال طلب طلبكاران است که در شرکت نسبی در صورتی كه دارائی و سرمایه شركت برای بدهی و قروض شركت كافی نباشد مسئولت شرکا به نسبت سهم الشركه خود از كل قروض در مقابل طلبكاران مسئولیت دارد. قابل ذکر است که برای ثبت شرکت تضامنی اخذ مجوز از بانک مرکزی از واجبات برای ثبت شرکت است ، شرکت تضامنی شرکتی است که رابطه مستقیم با پول را دارند،مانند شرکتهای صرافی. شرکت سهامی عام برای اهداف تجاری بزرگی تاسیس میشوند و نایزمند سرمایه های کلانی هم هستند که برای تامین این سرمایه سهام های آن به قسمت های کوچکتری تقسیم میشود و مردم با خرید این سهام ها به سرمایه گدار این شرکت ها تبدیل میشوند. حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” . اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد .

سایت اداره ثبت شرکتها

هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود بدون پرداخت هزینه روزنامه رسمی حدودا 800 هزار تومان و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص 900 هزار تومان در موسسه میزان می باشد. لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت در سال 1400 طبق میزان موضوع شرکت تعداد اعضا و سرمایه شرکت متغییر می باشد. در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارکان اداره کننده در دایره های مختلف ثبت مانند دایره شرکت سهامی خاص یا دایره شرکت های با مسئولیت محدود تقسیم بندی می شود و هر یک از دوایر مسئول بررسی ثبت و تغییرات همان نوع شخصیت حقوقی می باشند.

برای ثبت شرکت‌های بازرگانی و فعالیت در زمینۀ واردات و صادرات، ارائه کارت بازرگانی الزامی است. گفتنی است که برای دریافت کارت بازرگانی به مدرک دیپلم نیاز دارید. مجوز فعالیت می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی ثبت برند تجاری فعالیت صادره از نهادهای قانونی باشد. ارائۀ این مدرک برای ثبت شرکت‌هایی که موضوع فعالیت آنها نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذی‌صلاح دارد الزامی است. در شرکت های با مسئولیت محدود تقاضانامه و در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه می باشد.

در مرحله ششم مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق کلیه اشخاص شرکت قید می گردد. ثبت شرکت و ثبت موسسه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اولین چیزی که اهمیت دارد اطلاعاتی است که متقاضی در اختیار مشاوران قرار می دهد. از موکلین مجرب کارهای قانونی ثبت شرکت به صورت مستمر پیگیری شود. از سویی دیگر الزامات قانونی و ضرورت مشروعیت بخشیدن به فعالیت های تجاری و اقتصادی ایجاب می کند فعالان این عرصه به منظور صیانت از حقوق و اختیارات خویش اقدامات لازم اداری و حقوقی را در جهت تثبیت و استفاده از منافع متصور و مترتب بعمل آورند. در شرکت تجاری ممکن است شرکت برای مدت محدود یا نامحدود تشکیل شده باشد.

مراحل ثبت شرکت نیز مانند بقیه کارهای اداری که این روز ها انجام می دهیم پیچدگی هایی دارد که به آن می پردازیم. و مزایای بسیار دیگری که در این نوشته نمی گنجد (ولی با تماس با کارشناسان مجموعه به طور کامل می توانید به صورت رایگان مشاوره یگیرید) . بله امکان کارمندان رسمی امکان ثبت شرکت رو دارن ولی همونطور که فرمودین اجازه مدیرعامل شدن رو ندارن، در مورد سوال دوم هم بله شما می تونید جز 3 نفر اصلی باشید.

مشاوره رایگان ما برای ثبت برند و علامت تجاری

آگاه ثبت این به این امکان را دارد که پس از ثبت شرکت در صورتی که آن شرکت به فعالیت خود ادامه نداد آن را از مشتری خریداری کند. من و برادرم تصمیم داریم شرکتی در خصوص امور روابط عمومی تاسیس کنیم و نمیخواهیم کسی دیگه شریکمون باشه. چه نوع شرکتی مناسب ما است؟ و سوال بعدی اینکه حتما برای ثبت شرکت باید اجاره نامه یا مکانی را داشت؟ چون کار کاملا از منزل انجام میشود و ابدا نیازی به اجاره جایی نداریم و فقط برای ما هزینه دارد. با توجه به تغییرات جدید سامانه ثبت شرکت ها، مشخصات شرکت شما دچار مغایرت شده و می بایست نسبت به اصلاح آن اقدام شود. پس از اینکه از طرف سازمان مربوطه در رابطه با پرونده شما جوابیه دریافت گردد، نخستین ثبت اقدام به بررسی مجدد پرونده و تنظیم مدارک برای روزنامه رسمی نموده و بلافاصله پس از تکمیل مدارک، آنها را برای دریافت آگهی و روزنامه رسمی ارسال می نماید.

بنابراین در صورت پذیرش، مسئول اداره، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را صادر می نماید. بدین ترتیب اقدام بعدی، ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها می باشد. پس از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید. در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام یا بی نام انتخاب می شود.

نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرای که امور عمرانی ، بازرگانی ، شرکت های بیمه ، تولیدی و … انجام می دهند مناسب است. علاوه بر آن ثبت شرکت در تهران اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین نقل و انتقال سهام در آن آسان تر است. برای اطلاع از سایر مزایای شرکت سهامی خاص و دلایل محبوبیت آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تمام قوانین داخلی مربوط به ادارۀ مجموعه و نظارت بر عملکرد مدیران و رابطه با سهامداران نیز در اساس‌نامه درج می‌شود. همچنین نام شرکت، موضوع شرکت، مدت شرکت، مرکز اصلی شرکت، مبلغ سرمایه و بسیاری از موارد مرتبط دیگر در این تفاهم‌نامه ذکر می‌شوند. تنظیم اساس‌نامه شرکت نیاز به تخصص دارد و باید بسیار دقیق انجام شود. تغییر دادن مندرجات اساس‌نامه به برگزاری مجدد مجمع عمومی و تصمیم اکثریت شرکا نیاز دارد.