سامانه ثنا راهنمای سامانه ثنا ثبت نام در سامانه ثنا ثبت نام الکترونیکرمز شخصی ثنا

را وارد کنید و بر روی گزینه «ارسال کد فعال سازی» کلیک نمایید. به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، قوه قضائیه موظف است اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی ثبت تغییرات شرکت یا مخابراتی ابلاغ نماید. لذا سازمان قضائیه، سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی را راه اندازی کرد. تمام امور مربوط به ابلاغیه ها از طریق سامانه ابلاغیه الکترونیک یا سامانه ثنا انجام می دهد.

  • از حائز اهمیت ترین نکات در خصوص این سامانه آن است که به قدر کفایت کافی و معتبر می باشد؛ مثلا شخص نمی تواند ادعا کند چون از طریق الکترونیکی به او خبر داده شده به هر دلیلی اطلاع ندارد یا نمی تواند بگوید نقصی در سامانه وجود داشته که باعث بی اطلاعی او شده.
  • البته، در حال حاضر،ابلاغ اوراق قضایی، از طریقسامانه ابلاغ ثنا​ انجام می شود.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای موسسه حقوقی آرمان توسعه عدالت نورا (دادسو) محفوظ است و کپی برداری از محتوا و مطالب وب سایت بدون اجازه کتبی از موسسه غیرقانونی است.
  • در ابتدا برای ثبت نام در سامانه ثنا باید به سایت sana.adliran.ir مراجعه نمایید و از نوار سمت راست در قسمت خدمات ویژه، گزینه “سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را انتخاب نمایید.

در ادامه شما را با نحوه ثبت نام سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی آشنا خواهیم کرد. رمز شخصی سامانه ثنا، یکی رمز ثابت و طولانی است که به همه افرادی که در سامانه ثبت نام الکترونیک قضاییثبت نام کرده اند، داده می شود. در واقع، تمامی افرادی که قصد دریافت رمز شخصی ثنا را دارند، باید مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهند تا رمز شخصی سامانه ثنا به آن ها ارائه شود.

در این آموزش شما را با چگونگی پیش ثبت نام در سامانه ثنا آشنا می کنیم. در این آموزش با چگونگی پیش ثبت نام در سامانه ثنا آشنا می‌شوید. [newline]در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید. صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود و یک رمز موقت از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

آی تی ساز به کمک شما خواهد آمد و شما می توانید با استفاده از این سامانه آی تی ساز به بهترین شکل ممکن و به صورت کاملا آنلاین احراز هویت ثنا را انجام دهید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید. پس با این وجود اگر شما هم فردی هستید که پرونده های قضایی دارید حتما نیاز به سامانه ثنا دارید و باید در این سامانه ثبت نام کرده باشید تا بتوانید پرونده های خود را بهتر مدیریت کنید. این پیگیری پرونده های قضایی برای افراد زیادی دغدغه بوده است و همین دغدغه باعث شد که نیاز باشد این سامانه ایجاد شود و شما با استفاده از این سامانه به صورت آنلاین می توانید تمامی پرونده های خود را مشاهده کنید و آن ها را به خوبی مدیریت کنید. شما میتوانید با ارائه پرینت استعلام سامانه ثنای خود به بانک یا موسسه مورد نظر اقدام به دریافت وام کنید. دلیل استفاده از این شناسه در بانک ها ارائه هرچه بهتر خدمات اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مشتریان و دارندگان حساب در این بانک ها می باشد.

سامانه ثنا سامانه ای برای مشاهده تا پیگیری ابلاغ قضایی+فایل آموزشی

لازم به ذکر است که برای دریافت وام ( مانند وام ازدواج ) نه تنها شخص وام گیرنده بلکه ضامن های وی نیز ملزم به ارائه شناسه قضایی دریافت شده خود از سامانه ثنا هستند در غیر این صورت شخص متقاضی مجاز به دریافت وام از این بانک ها و موسسات اعتباری نمی باشد. ثبت نام سامانه ثنا۱۴_ صورت خود را داخل کادر قرار ثبت شرکت در تهران دهید و دکمه گرفتن عکس را انتخاب کنید سپس ادامه را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید. ثبت نام سامانه ثنا۱۳- در ادامه احراز هویت باید یک تصویر سلفی از خود ثبت کنید. فقط باید توجه داشته باشید که حجاب کافی داشته باشید، نور محیط کافی باشد، پشت به نور نباشید و دست شما هنگام ثبت عکس لرزش نداشته باشد.

در قسمت بعد وارد صفحه شخصی خود در سامانه ابلاغ می‌شوید، که تمامی اطلاعات (اطلاع از شکایت ، زمان دقیق پیگیری شکایات، نتیجه نهایی بررسی قاضی از پرونده شما و… ) نوشته می‌شود. پس از وارد شدن به سایت ابلاغیه الکترونیکی دادگستری، بر روی گزینه ” ثبت‌نام بر خط” کلیک یا ضربه بزنید تا وارد آن شوید. به لطف این سامانه افراد حقیقی به‌راحتی می‌توانند از راه دور به آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی خود دسترسی داشته باشید و نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر قوه قضاییه ندارید. بعد ثبت برند تجاری از ورود به سامانه ثنا امکانات مختلفی را مشاهده می کنید و می توانید بسته به نیاز خود از یکی از امکانات سایت​sana.adliran.irاستفاده نمایید. اگرچه غیر حضوری شدن بسیاری از فرآیندها در قوه قضاییه، مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما قوه قضاییه نیز باید بسترهای مناسبی را برای ارائه این خدمت به صورت امن فراهم کند. به همین خاطر، در سال های گذشته قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده است که هر کدام از این سامانه ها خدمات مختلفی را به افراد ارائه می کند.

ثبت نام در ثنا

ثبت نام سامانه ابلاغ ثنا در گذشته با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی انجام می گرفت. به این ترتیب که متقاضیان، پس از ثبت اطلاعات اولیه ثبت نام اینترنتی، جهت احراز هویت، به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه می کردند. به همین دلیل در سال 1395 به استناد ماده a hundred seventy five قانون آیین دادرسی کیفری، راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه ثنا در راستای کاهش حجم جمعیت مراجعان به شعب دادگستری جهت ثبت شکایت، پیگیری و ارائه دادخواست ها، پیگیری و ارائه اظهارنامه ها، محاسبه هزینه دادرسی و … مردم نیز از این طرح استقبال کردند و با توجه به اینکه از طریق سایت و سامانه ثنا خیلی راحت تر می توانستند امور خود را انجام دهند، نیازی به ایستادن در صف های طولانی دادگستری، تحمل ترافیک و شلوغی خیابان ها و …

تمامی ابلاغیه ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به فرد ارسال می گردد. بعد از این مراحله وارد سامانه اصلی ثنا شوید و گزینه ثبت نام برخط را انتخاب نمایید. سپس در این مرحله اطلاعات خود را به درستی وارد کرده و ادامه را میزنید. پس از اطلاعات تکمیلی خود شامل دین ، محل تولد، آدرس سکونت اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد میکنید.

نکته مهم درباره سامانه ثنا

چرا که برای استفاده از سامانه ثنا برای مثال ابلاغیه یا اظهارنامه ابتدا یک کد برای افراد پیامک می‌شود. در صورتی که ایرانیان خارج از کشور امکان ثبت نام در ثنا را نداشتند، می‌توانند از طریق سامانه میخک اقدام کنند. ۹_ در تکمیل ثبت نام سامانه ثنا با گوشی باید دکمه احراز هویت غیر حضوری را انتخاب کنید.

معرفی سایت ثنا

در صورتی که مرورگر کروم مشکل داشت می‌تواند از مرورگر fireplace fox استفاده کنید. سپس به صفحه دیگر منتقل می‌شوید، که یک سری اصلاعات شخصی خود مانند ( شماره ملی ، تاریخ تولد و…) را باید وارد کنید. برای این کار ابتدا وارد وبسایت مربوطه شده و با وارد کردن یک سری از مشخصات خود، فرایند ثبت نام در ثنا را به اتمام برسانید. ✔️ یکی از اطلاعات لازم برای ثبت نام در این سامانه وارد کردن شماره ملی و شناسنامه می باشد که سایر اطلاعات لازم در این مقاله گفته شده است. این برنامه به نام «اپلیکیشن عدالت همراه» می باشد که خدمات مختلفی را از جمله مشاهده ابلاغیه های الکترونیک، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت نوبت و …