سامانه ثبت شرکت سهامی خاص

اصل آگهی منتشر شده در روزنامه کثیرالانتشار که نشاندهنده ی دعوت از شرکای شرکت در مجمع فوق العاده است. اصل آخرین روزنامه رسمی که آگهی­ های مربوط به شرکت در آن چاپ شده اند. باید صورتجلسه ای تنظیم شود و همه ی سهامداران و شرکاء آنرا به امضای در بیاورند. دریافت گواهی از بانک که نشان دهنده ی پرداخت ۳۵% از ۲۰% سرمایه شرکت باشد. و بسیاری از تجار خارجی نیز برای راه کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می کنند. برای اینکه بتوانید از تسهیلات بانکی استفاده کنید و همچنین در مزایدات و مناقصات حضور یابید و قرارداد عقد کنید باید میزان سرمایه شرکت مشخص باشد.

  • با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و دریافت تاییدیه پذیرش لازم است تا نسخه های اصلی تمامی صورتجلسات و تمامی موارد ضمیمه شده به آن را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی برای آدرس مورد تایید در تاییدیه پذیرش ارسال نمایید .
  • هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .
  • حداقل سرمایه و تعداد سهامداران در شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال و سه نفر سهامدار و عضو هیئت مدیره می باشد اما در شرکت های سهامی عام پنج میلیون ریال و حداقل پنج نفر عضو می باشد .
  • ۴- هنگامی که به علل و موجباتی سرمایه شرکت از این مبلغ کمتر شود شرکاء باید آن را تامین نمایند و یا اینکه آن را تبدیل به شرکت تضامنی یا مسئولیت محدود بنمایند.

هر شخص به اندازه دلخواه می تواند سهام خریده و با سرمایه ای کم سهامدار یک شرکت سهامی خاص شود. تعیین هیئت مدیره, شرکت های سهامی به وسیله هیئت مدیره ای که توسط صاحبان سهام انتخاب می شوند، اداره می گردد. بنابراین دارندگان سهام از این طریق می توانند خواسته ها و مطالبات خود را پیگیری نمایند. موضوع شرکت های سهامی خاص امور بازرگانی می باشد و با توجه به این موضوع, حتی اگر شرکت های سهامی خاص موضوع بازرگانی نداشته باشند ماهیت شرکت بازرگانی می بایست حفظ شود. طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند.

بدین ترتیب با توجه به مقررات و قوانین مربوطه در سازمان‌های زیربط مانند وزات دارایی و وزارت اقتصادی، افراد می‌توانند جهت تاسیس شرکت و دریافت کُد اقتصادی اقدامات لازم را مبنی بر چگونگی عملکرد شرکت ثبت شده به انجام برسانند. در قانون تجارت، هر شخص حقیقی یا حقوقی برای واردات و صادرات نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند. صدور کارت بازرگانی از کانال اتاق بازرگانی با شرایط خاص خواهد بود. اگر در این زمینه سوالی دارید با مشاوره ما تماس بگیرید یا درخواست خود را از طریق فرم ها ارسال کنید. پایه و اصول درست یک فعالیت اقتصادی در هر کشوری مستلزم انجام مراحل قانونی ثبت شرکت و اطلاع رسانی درست کارکرد آن فعالیت به اداره مالیات می باشد. ثبت شرکت بصورت صحیح و با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که شروع یک فعالیت اقتصادی به آن نیاز دارد نیازمند علم و تجربه کافی بوده و در توان وکلای باسابقه ثبتی می باشد.

مدت زمان مدیریت در شرکت با مسئولیت محدود ازنظر مدت زمانی نامحدود بوده و اگر چنانچه مدت زمانی مشخص جهت مدیریت در نظر گرفته شود در اساسنامه شرکت درج خواهد شد. قابل ذکر است که انتخاب مدیران جهت اعمال وظایف، از میان شرکا و یا خارج از سیستم برگزیده می‌شود. همچنین شرکت در راستای ارتقاء سطح سرمایه و افزایش آن مختار بوده و کل سرمایه بایستی به مدیر عامل شرکت تحویل داده شود و متقابلا مدیرعامل شرکت با ارائه گواهی بانکی دریافت سرمایه را پذیرا باشد و بدان اقرار نماید.

سوالات ثبتی محبوب

آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است. متقاضیان تاسیس شرکت، پس از طی کردن مراحل قانونی، باید این موضوع را در روزنامه ثبت شرکت در تهران رسمی آگهی کنند. روزنامه رسمی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود و مرجع قانونی اطلاع‌رسانی در زمینه حقوقی است. تعرفه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی بسته به تعداد کاراکترهای آن متغیر است. باید توجه داشت که هر گونه تغییر بنیادینی در شرکت باید آگهی شود.

سامانه ثبت شرکتها سهامی خاص

اگر شما از قوانین مالیاتی با خبر نیستید با مشاوره مالیاتی با افراد متخصص مثل همکاران ما می توانید بدون نگرانی کسب و کار خود را ادامه دهید. اگر برای برند خود اقدام نکنید افراد سودجو به راحتی با برند شما به نام خودشان شما را ناچار به تغییر نام تجاری شما خواهند ثبت برند تجاری کرد. موسسه خدمات اعزام کارشناس در محل را به جهت سهولت در کار برای شما عزیزان در نظر گرفته است. در نظر داشته باشید که اعزام کارشناس در محل و مشاوره حضوری به معنای عقد قرارداد نخواهد بود. و شما این حق را دارید که تنها از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد. طبق قانون اگر شرکت ها در مناطق آزاد طبق قانون موارد قانونی مالیاتی خود را رعایت کندد تا 20 سال می توانند از معافیت مالیاتی بهره مند شوند.پس اگر در مناطق آزاد شرکت ثبت کردید توجه زیادی به فعال بودن جواز، کد اقتصادی ، پلمپ دفاتر و خیلی مهم تر از همه اظهارنامه مالیاتی داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که با شرکت سهامی متفاوت می باشد این است که موسسه نیازی به واریز مبلغی از سرمایه شرکت ندارد.شرکت بازرگانی1- شرکت های بازرگانی به جهت انجام صادرات و واردات کالا استفاده می شوند. در حال حاضر در کشور ایران به دلیل بصرفه بودن صادرات تقاضای زیادی برای شرکت بازرگانی دارند. پس از پذیرش نهایی درخواست ثبت تاسیس، کارشناس مربوطه به بررسی اطلاعات وارد شده در سامانه می پردازد و نتیجه نام های درخواستی شرکت مشخص می گردد که در صورت تایید، بعد از اخذ رسید پذیرش اینترنتی، می بایست مدارک تایید شده و پرینت گرفته شده از طریق سامانه توسط اعضا امضا شود. در شرکت های با مسئولیت محدود تقاضانامه و در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه می باشد.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

پس از بررسی اصل مدارک و تایید آنها پیش نویس آگهی تاسیس، تنظیم و تحویل متقاضی می شود (در این مرحله متقاضی موظف به پرداخت هزینه هایی من جمله هزینه ثبت و هزینه روزنامه رسمی است). از آنجایی که در هر مرحله از فرایند ثبت شرکت باید مبالغی را به حساب‌های گوناگون واریز کرد، وجود سامانه‌ای که تمام این پرداختی‌ها را یکجا انجام دهد بسیار مفید خواهد بود. سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت با فراهم کردن امکان پرداخت یکپارچه تمامی این هزینه‌ها گامی مهم در مسیر آسان کردن ثبت شرکت در ایران برداشته است. رسید تمام مبالغ پرداختی نیز به طور مجزا و دقیق در اختیار متقاضیان تاسیس شرکت قرار می‌گیرد. مدیران در شرکت سهامی خاص الزاماً بایستی سهامدار بوده و یا تعداد سهام وثیقه مقرر در اساسنامه را تهیه و به صندوق شرکت بپردازند.

4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. 3- در شرکت های تضامنی حداقل دو نفر به عنوان شریک باید وجود داشته باشند و جالب است که حتما باید اسم یکی از افراد در نام شرکت وجود داشته باشد.شرکت نسبی1- شرکت های نسبی جزو یکی از انواع شرکت های تجاری به حساب می آید و در فعالیت های تجاری و بازرگانی فعالیت می کنند. ارکان اصلی که در شرکت های نسبی وجود دارد شرکا و مدیران شرکت هستند. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.شرکت تضامنی1- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی وجود موارد محدود در موضوعاتی می باشد که می توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد. 2- تعداد اعضایی که برای شروع حتما باید در اساسنامه درج شود تعداد 7 نفر می باشد.اولین اساسنامه شرکت باید در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی مورد تایید قرار بگیرد.

و تایید این نام توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها است. در این قسمت ، در شرکت های با مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه ی مورد نظر و در شرکت های سهامی باید تعداد سهم وارزش اسمی آن وارد گردد. حداقل سرمایه که برای شرکت سهامی خاص لازم است مبلغ یک میلیون ریال پیگیری ثبت تغییرات شرکت می باشد. شرکت سهامی خاص به عنوان شرکتهای بازرگانی و تجارتی محسوب میشوند و محدود فعالتی ندارند حتی اگر فعالیت تجاری نکنند. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است.

پست شد در : misc