سامانه آنلاین «ثبت برند» ️ نام و نشان تجاری

صاحبین مشاغل تولید و توزیع کنندگان محصولات یا ارائه دهندگان خدمات همواره به دنبال انتخاب نامی جهت متمایز ساختن محصولات خود از سایرین و بهره مندی از تبلیغات با بازدهی بالا بوده اند . انتخاب یک نام تجاری برای خدمت یا کالا هایتان ، شما را از رقبا و سایرین متمایز می کند و نوع محصول ، کیفیت و ویژگی های دیگری را از کالا یا خدمت شما در ذهن مشتریان ماندگار می سازد . برای مشاوره رایگان از طریق واتس اپ کلیک کنید و منتظر پاسخ کارشناس بمانید. در صورتی که شرکت غیر فعال باشد و گواهی عدم فعالیت را داشته باشد مالیات برای آن تعلق نمیگیرد. البته تمام این مهلت ها تقریبی می باشد و اگر نظر کارشناس بیش تر از ۳۰ روز زمان ببرد محل اعتراضی وجود ندارد.

همچنین میتوانید اخبار و آموزش های مارا در اینستاگرام ثبت ونک دنبال نمایید. برند خوب باید بتواند برای شما سرمایه ایجاد کند نه اینکه تنها مستلزم صرف هزینه از جانب شما باشد. برندی تجاری خوب و قابل اعتماد است که متمایز از سایر برندها بوده و نسبت به آنها برتری داشته باشد.

ثبت برند

در این مورد نیاز نیست اظهارنامه ثبت علامت به مرجع ثبت ارائه گردد.تصمیم كمیسیون براساس ماده ۱۷۲ آیین‌نامه مذکور قابل اعتراض در دادگاه صالح تعیین شده در ماده ۵۹ قانون است. جهت اطلاع از سایر مدارک و شرایط لازم با کارشناسان ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل فرمایید. تفویض اجازه استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده به شرکت‌های ثالث بسیار آسان‌تر است و در نتیجه می‌تواند منبع درآمد بیشتری برای شرکت/شخص بوجود آورد یا اساس انعقاد یک موافقت‌نامه اعطای نمایندگی فروش باشد. بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.

این تنها بخشی از این اتفاق است چون قطعا مالک برند معروف بزودی از شما شکایت کرده و در صورت پیگیری های قضایی حتما به نتیجه خواهد رسید. این موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشد که به تعدادی از آن اشاره خواهیم کرد. زیرا خواه یا ناخواه تعدادی از مشتری های شما به سمت نام مشابه کشیده می شوند و آن را خریداری می کنند.

ثبت نشان تجاری

در این مطلب، ابتدا به معرفی کامل برند و دلایل ثبت آن پرداخته و سپس، قوانین، مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت برند را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. در آخر نیز به ثبت برند در خارج از کشور و طبقه بندی بین المللی آن اشاره خواهیم کرد. ثبت اظهارنامه مهم‌ترین قدم در ثبت برند تجاری بوده و باید دقت کامل را در انجام آن به خرج داد. این کار دارای چندین مرحله بوده که اولین مرحله آن ورود به پورتال مرکز مالکیت معنوی، ثبت‌نام در آن و در نهایت آخرین مرحله پیگیری کردن بعد از ثبت اظهارنامه است. از طرفی برای ثبت برند نیاز اساسی به ثبت شرکت نمی باشد زیرا اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدامات ثبت برند و علائم تجاری را انجام داده و بدین ترتیب مطرح شوند.

در صورت وجود چندین اکانت با نام تجاری انتخابی شما، روی علامت تجاری انتخابی خط قرمز بکشید. چرا که داشتن نام ‌ها و گروه ‌های متفاوت در هر شبکه ی اجتماعی مشتریان شما را گیج و سردرگم خواهد کرد. مزایای ثبت برند به طور کلی شامل حقوق قانونی تجارت های مرتبط با برند انتخابی شما خواهد شد. برند شما تک و جدا از هر محصول دیگری در بازار خواهد بود و بازاریابی را برای نمایندگان شما آسان تر خواهد کرد.

  • در برخی موارد، حفاظت از ثبت برند می‌تواند به فراتر از کلمات، نمادها و عبارات گسترش یابد تا جنبه های دیگری از محصول مانند رنگ آن یا بسته بندی آن را شامل شود.
  • این در حالی است که برای طبقات اضافی هم باید حق الثبت بیشتری بپردازید.
  • برای اطلاعات کامل راجع به هر کدام از انواع ثبت شرک و ثبت برند به مقاله مربوطه مراجعه کنید.
  • بعد از واریز مبلغ توسط موکل، از طریق روزنامه رسمی قوه قضاییه روزنامه رسمی ابتدایی علامت و واریز مبلغ از طریق درگاه اینترنتی به شکل آنلاین انجام می شود.
  • برند (برندینگ) یا علامت تجاری شامل لوگو و نام شرکت می باشد که بعد از ثبت فرد دیگری قادر به ثبت آن نیست .

در واقع طبقه بندی برند و علامت تجاری در محدوده مجوز فعالیت متقاضی خواهد بود. قرار می گیرد و در واقع نوبت شما و این موضوع که اظهارنامه علامت تجاری چند نفر قبل از شما در صف انتظار بررسی است، تعیین کننده مدت زمان ثبت نهایی برند مورد نظرتان است. همانطور که مشاهده می نمایید چنانچه پرونده ثبت علامت تجاری شما از سوی اداره با اخطار رد مواجه شود و همچنان نسبت به ثبت آن اصرار داشته باشید، راهی طولانی و سخت در پیش دارید. برای متقاضی ثبت علامت تجاری ارسال می‌شود همین خبر بلامانع بودن ثبت علامت مورد تقاضا است.

دلایل ثبت برند

امّا حدوداً ۱۵ روز بررسی‌های اولیه طول می‌کشد و بعد از تایید نیز، پروسه نهایی کار حدوداً ۴۵ روز زمان می‌برد. در مورد مدت زمان ثبت برند و موارد مهم دیگر، در این مقاله بطور مفصل توضیح داده‌ایم. زیرا طبیعتاً پروسه زمانی هر اقدامی از جمله ثبت علامت تجاری و برند از دغدغه‌های متقاضیان آن است. این موضوع مهم را در نظر داشته باشید که می‌توانید برند خود را برای سال‌های طولانی و ده‌ها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینه‌های مربوطه و برای دوره‌های متوالی ۱۰ ساله تمدید نمایید و از داشتن برندی با قدمت بالا و حرفه‌ای که داشتن آن آرزوی بسیاری از رقبای شماست لذّت ببرید.

پس از تهیه ی مدارک لازم به موسسه ی ما مراجعه کنید و کلیه ی مراحل را از صفر تا صد به ما بسپارید و در زمان خود صرفه جویی کنید و برای گسترش و رونق کار خود به هدف هایتان برسید . 5- علامت تجاری در واقع اعتباری برای دریافت وام و جذب سرمایه گذار برای شرکت می باشد. به موجب ماده 7 قانون تجارت اعمالی که مدیران و نمایندگان شرکت انجام می دهند باید تماما به اطلاع اداره ثبت شرکت ها برسد .

مشخصا برای اپلیکیشن یا فضای مجازی که تهیه کرده ایم مثل سایت ثبت برند می کنیم. پس در ابتدای راه به دقت راجع به لوگو و برند خود تصمیم بگیرید. ثبت برند فروشگاه اقدامی است که دارندگان فروشگاه در ابتدای مسیر کسب و کار خود به آن فکر می کنند. از طریق سایت روزنامه رسمی قوه قضائیه مبلغ روزنامه رسمی ابتدایی برند از طریق اینترنت بانک پرداخت می شود. تبصره ۱– چنانچه كه اظهارنامه ارائه شده به هر دلیلی منجر به ثبت برند نشود وجوه پرداخت شده از این بابت، قابل استرداد نخواهد بود. در ادامه ثبت شرکت کریم خان، برند را از ۷ دیدگاه مورد بررسی قرار می دهد.

نوع اظهارنامه نیز باید انتخاب شود سپس افزودن مالک را کلیک کرده و با توجه به اینکه می خواهید برندتان حقیقی یا حقوقی باشد مراحل را تکمیل نمایید. یک نام تجاری و برند دارای اعتبار نشانه ای از موضوع فعالیت و ارائه محصول می باشد که توسط متخصصین ثبت تغییرات انجام می پذیرد . پس از آن باید هزینه های ثبتی و هم چنین هزینه چاپ و نشر دو روزنامه رسمی را هم پرداخت کنید و در نهایت برند شما ثبت و تصدیق نامه ثبت برند تقدیم شما می شود. تمام مراحل اجرایی تمدید برند و علائم تجاری مانند مراحل اولیه ثبت آن است و به‌همان مقدار نیز هزینه دارد. با این تفاسیر از آنجایی که شرکت و یک کسب و کار تجاری با یک برند معرفی می ‌شود؛ در این صورت باید بسیار هوشمندانه انتخاب شود و در صورت لزوم باید چندین نام را برای برند خود به ثبت برساند.

منظور از طبقه برند به معنای واضح تر این است که برای سهولت در قانون ‌گذاری ثبت شرکت و برند تجاری محصولات و یا خدمات را بر اساس شباهت ‌هایشان تقسیم بندی می ‌کنند. که در زمان تمدید علامت تجاری و در صورت تغییر دادن طبقه و یا همان حوزه باید تغییرات شرکت در روزنامه رسمی آگهی شود. ثبت برند در واقع هر ده سال یک بار پرداخت این هزینه ها ضروری می باشد در غیر این صورت برند شما باطل می ‌شود. علاوه بر این در متن تمدید ثبت نام برند باید مشخصات برند از جمله لوگو، رنگ قید شود. هر تجارتی برای قانونی شدن و کسب یک هویت شغلی باید مراحل ثبت نام برند تجاری را طی کند.

با دریافت جواب استعلام برند می‌توانید اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند خود را از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید. پس از انجام این کار ۳۰ الی ۶۰ روز کاری زمان لازم است تا کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی‌های لازم را انجام داده و نظر کارشناسی خود را اعمال نماید. چنانچه نام درخواستی شما مورد تأیید قرار بگیرد آگهی تقاضا یا ثبت شرکت همان آگهی سی‌روزه برای آن صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی به مدت ۳۰ روز پرونده شما راکد باقی می‌ماند تا اگر دیگران هرگونه اعتراضی نسبت به برند شما داشته باشند اقدامات لازم را اِعمال نمایند. در صورتی که هیچ اعتراضی نسبت برند شما نباشد، فرایند ثبت رسمی ۱۰ ساله و اقدامات لازم جهت اخذ تصدیق‌نامه علامت تجاری را می‌توانید انجام دهید.

مدارک لازم جهت ثبت برند و علائم تجاری، با توجه به برند شخصی یا شرکتی بودن متفاوت می باشد. علائمی که حق تقدم افراد دیگر (چه حقیقی و چه حقوقی) را در تقاضای ثبت علامت تجاری مورد نظر تضییع نماید. پس از اخذ گواهی امضاء، باید اطلاعات مربوط به این گواهی امضاء را در سامانه مرکز مالکیت معنوی وارد کنید تا اکانت کاربری شما تایید شود و بتوانید اظهارنامه برند خود را تنظیم و ثبت کنید. ثبت علامت تجاری که در ایران با ثبت برند شناخته می شود کاملا اختیاری است مگر در مواردی که قانون ثبت آن را الزامی دانسته باشد . به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه فرمایید.