سازمان ها و موسسات خیریه برای فعالیت خود از کجا مجوز می گیرند مطالعات هشتم

در زمان تنظیم صورت جلسه تغییرات موسسه غیر تجاری باید در ابتدای صورت جلسه مجمع تشکیل شده را نام ببرید. ارائه آگهی آخرین تغییرات موسسه غیر تجاری (در صورتی که تغییراتی اعمال شده باشد) و یا می توانید روزنامه رسمی همان تغییرات را نیز اعمال کنید. به طور کلی چند مجمع وجود دارد که یکی از آن ها در زمان ثبت و دیگر مجامع در خصوص تغییرات موسسه غیر تجاری کاربرد دارد. مثلا نمی توانید موسسه غیر تجاری را با موضوع واردات و صادرات انواع کالا های مجاز ثبت نمود، در واقع موسسه با موضوعاتی مثل، موضوعات آموزشی، فرهنگی، گردشگری و… به ثبت می رسد یعنی کار موسسه ارائه خدمات می باشد. تغییرات موسسه غیر تجاری همانند شرکت ها می باشد، اما بسته به نوع موسسه غیر تجاری تغییرات آن اندکی متفاوت است، بیشتر افرادی که دارای موسسه غیر تجاری هستند.

در صورت استعفاء یا فوت یا سلب شرایط از هریک از اعضاء هیئت مدیره عضو علی البدل برای مدت باقی مانده هیئت مدیره به جای عضو اصلی انجام وظیفه خواهد نمود. فعالیت اعضاء اعم از هیئت موسس، هیئت امناء هیئت مدیره، وقائم مقام وی و بازرسان افتخاری بوده و اعطای هرگونه تسهیلات وحقوق ثبت شرکت در تهران از امکانات موسسه برای اعضاء ممنوع است. طرح ها وبرنامه ها و سایر اقداماتی که در اساسنامه پیش بینی شده و به نحوی با وظایف یکی از وزارت خانه ها یا سازمان های دولتی ارتباط داردپس از کسب موافقت وبا نظارت وزارت خانه یا سازمان های ذی ربط به مرحله اجرا در خواهد آمد.

  • در قانون حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه دقیقا مشخص نشده است و برای ثبت موسسه نیز تادیه وجه یا سرمایه الزامی نیست.
  • مهمترین وظیفه دولت بهره گیری از منابع و سرمایه های ملی جهت کمک به توسعه پایدار،تامین منافع ملی و بهبود مستمر سطح کیفیت زندگی مردم است.
  • البته شرط اساسی ثبت این نوع فعالیت ها در قالب موسسه غیر تجاری این است که خدمات تجاری نخواهید ارائه بدهید.

اگر از اولین گام های ثبت موسسه، با مشاور متخصص این امر مشورت نموده باشید، می دانید چگونه می توان فرایند مذکور را تسهیل نمود. به طور کلی کارشناسان دایره تایید نام، ظرف دو روز تایید یا رد نام های پیشنهادی را ابلاغ می نمایند. اگر شما نام ها را با مشورت و راهنمایی مشاور انتخاب نمایید، هزینه فرصت این دو روز، مثبت خواهد بود. پیگیری اداری و اخذ آگهی ثبتی تاسیس که حدود ده الی دوازده روز کاری زمان می برد. اهمیت و اثرگذاری سازمان ها و موسسات مردم نهاد موجب شده از اولین گام های ایجاد آن تا انحلال، تحت نظارت قرار گیرند.

موضوعات

موسسه نیاز به موسسینی دارد که می تواند متشکل از شخص حقیقی یا حقوقی باشد. صلاحیت تمام موسسین و شرکا باید لحاظ شود و این مهم برعهده وزارت کشور است. خیریه های توزیع کننده، فعال در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و توانیابی و بازپروری، خدمات مشاوره و پژوهش و آموزش در ایران فعالیت دارند. در واقع از طریق این سامانه درخواستها تکمیل و ارسال ثبت برند می گردد و تا حدود زیادی مکاتبات از این طریق انجام می پذیرد. کارکنان دولت در صورت ارائه آخرین حکم کارگزینی خود از ارائه گواهی های عدم اعتیاد و عدم سوء پیشینه کیفری معاف خواهند بود. بدیهی است در صورتی که حراست سازمان ظرف مهلت مقرر ، پاسخ مثبت یا منفی را اعلام نکند ، کمیسیون ماده 26 ، پاسخ استعلام را مثبت تلقی خواهد کرد.

برای تاسیس موسسه خیریه از کجا باید مجوز گرفت

بنابراین برای ثبت موسسه لازم است که شرایط سنی که در قانون تجاری ایران 18 سال تمام عنوان شده است را داشته باشید. اداره کل بهزیستی لرستان در نظر دارد به استناد بند 8 ماده 26 در جهت خدمات رسانی به معلولین و توانخواهان خدمات خود را ارتقا بخشد بدین منظور از موسسات خیریه و اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تاسیس مرکز فوق دعوت به همکاری می نماید. پیمان نامه حقوق کودک وکنوانسیون ۱۳۸ «حداقل سن کار کودکان» مصوب ۲۶ ژوئن ۱۹۷۳ و کنوانسیون ۱۸۲ «ممنوعیت بدترین اَشکال کار کودکان» مصوب ژوئن ۱۹۹۹ از اقدامات موثر بین‌المللی بوده است. جمهوری اسلامی ایران در تاریخ چهاردهم مهرماه سال ۱۳۷۰ پیمان جهانی حقوق کودک را امضا کرد و در اسفند سال ۱۳۷۳ مفاد پیمان نامه به تصویب مجلس اسلامی رسید. همچنین ایران در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۰به مقاوله نامه شماره ۱۸۲ حقوق بنیادین کار پیوسته است.

در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته. موسسات خیریه ی مشاوره ای که در زمینه ی مشاوره ی تحصیلی، حقوقی، درمانی و…فعالیت می کنند. این نوع از سازمان خیریه کمک های نقدی و غیر نقدی را دریافت می کنند و در بین افراد نیازمند تقسیم می کنند . ماده ۳۰- تشکل موظف است منابع تامین هزینه‌های خود را با رعایت ضوابط این آیین­نامه در اساسنامه تعیین کند. ماده ۲۱- تقاضای ایجاد تشکل‏های محلی که توسط حداقل سه نفر از اهالی بالای هجده سال ارایه می‌شود برای ثبت اطلاعات به بخشداری محل فعالیت ارایه می‏شود.

5- ایجاد مراکز معلولین , سالمندان , مراکز باز پروری ((شبانه روزی )) و همکاری در تمام زمینه های بهزیستی و قبول و اداره مراکز فرهنگی , آموزشی , بهزیستی , ورزشی , خدماتی مورد واگذاری سازمانهای دولتی , شهرداری ها , نهادهای اوقاف , اشخاص حقیقی و حقوقی به مردم. دارا بودن حداقل 23 سال سن برای تمام اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسین موسسات. eight سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی، که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند، و 4 سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیر مرتبط، معادل مدرک کارشناسی مرتبط محسوب می شود. مهمترین وظیفه دولت بهره گیری از منابع و سرمایه های ملی جهت کمک به توسعه پایدار،تامین منافع ملی و بهبود مستمر سطح کیفیت زندگی مردم است. متاسفانه در ایران دولت نسبت به نهادهای مدنی مستقل، بی اعتماد بوده و به دلیل نگاه امنیتی به جامعه مدنی برخی از ارکان این جامعه را تهدید می کند و همین امر سبب شده تعامل و همکاری سازنده میان دولت و جامعه مدنی شکل نگیرد.

چند خوردنی مفید برای زنان سالمند

پس از انتخاب این افرادباید نسبت به تکمیل فرم صورتجلسه مجمع اقدام کنند. سازمان بهزیستی واحد استانی مورد تقاضا باید در خصوص صدور مجوز تاسیس موسسه خیریه تصمیم گیری کند. در قانون حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه دقیقا مشخص نشده است و برای ثبت موسسه نیز تادیه وجه یا سرمایه الزامی نیست. اما اگر بخصوص به دنبال ثبت موسسه غیر تجاری انتفاعی هستید معمولا حداقل سرمایه ای برای موسسه در نظر گرفته می شود. هزینه ثبت موسسه مربوط به واریزی های اداره ثبت شرکت ها، هزینه های مربوط به پست و هزینه های مربوط به انتشار آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار است.

9- برخی از شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نام ببرید . نوجوانان علاوه بر تغییرات جسمانی از نظر ذهنی و اجتماعی نیز تغییر می کنند . بر اساس قانون ، هر شرکت تعاونی چگونه رسمیت پیدا می کنند ؟ هر شرکت تعاونی حداقل با 7 عضو رسمیت پیدا می کند . همکاری و همدلی در خانواده چه نتیجه ای دارد ؟ باعث صمیمیت و محبت بیشتر بین اعضای خانواده می شود . منظور تشکیلاتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود، اعم از آنکه موسسان آن قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

از آنجایی که فعالیت اغلب این موسسات در حیطه مشاوره‌های قانونی انجام می‌شود، بایستی تمامی فرایند ثبت و افتتاح موسسه زیر نظر کانون وکلای دادگستری و اداره ثبت اعمال ثبت تغییرات شود. حداقل هزینه ثبت موسسه غیرتجاری در سامانه آسان‌ثبت ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) است. با افزایش تعداد شرکا و سرمایه اولیه، این مبلغ نیز افزایش می‌یابد.

پست شد در : misc