ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت انتخاب نام برند فارسی

باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد . برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود . این الزامات در عین حال شما را از مزیت های متعددی بهره مند می سازد و سبب می شود تا برند بیشتر در ذهن مشتریان محصول یا خدمت شما قرار بگیرد . امروزه استفاده از اسامی بالا برای انتخاب نام مزون لباس یا انتخاب اسم بوتیک زنانه فراگیر شده است.

مایکل رادر در این زمینه می گوید که شما باید بر روی واژه هایی که با تجربیات حسی خاصی مرتبط هستند، متمرکز شوید مثل دل انگیز بودن، قدرت، توانایی و احساسی بودن. تمامی این ها مواردی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.

انتخاب اسم برای برند با وجود اسم‌های تجاری زیاد، باعث شده است تا برخی از شرکت‌ها اسم خود را اختراع کنند. اسم‌های اختراع شده می‌توانند بسیار قدرتمند و منحصربه‌فرد باشند. جدید بودن و خوش‌آوایی اسامی ابداعی بعضاً باعث ماندگاری نام‌‌ها در ذهن مخاطبان هدف برند می‌شود. در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین ثبت تغییرات شرکت نمونه نام‌های ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود.

اما می‌رسیم به دومین کلید، نام‌های استعاره‌ای

به عنوان مثال در میان استارت‌آپ‌های ایرانی می‌توان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های بارز نام برند جاباما این است که توانسته ثبت شرکت ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی می‌نماید.

  • اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه.
  • در ثبت شرکت‌هایی که با مشارکت چند شرکت ایرانی و خارجی تاسیس شده ‌اند می‌توان از نام کامل یا قسمتی از نام کامل شرکت خارجی و از نام فارسی استفاده کرد.
  • NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند.
  • بلکه این فرصتی است که بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مراحل اولیه شناخته شدن برند خود را آغاز کنید.
  • اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید.

مناسبترین آنها برای پخش روغن موتور میتواند کارزین،کارمن و … باشد. و نام پسران (برای مدرسه پسرانه) که در بالا شمرده شد مناسب است. برای پیشنهاد اسامی بیشتر به لیست های بالا مراجعه کنید. Think espresso – یکی از اسم کافی‌شاپ‌های خیابان‌های نیویورک مخصوص قشر تحصیلکرده است. سلام با تشکر ، مطالب را خوب و روان بیان فرمودید آنچه مغفول مانده بود منابع تعیین نام و چگونگی ساخت نام است و بهتر بود در این زمینه هم بیشتر توضیح میفرمودید.

شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند. مشوق شرکتهاست تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند. ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود. مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری.

گروه معماری آراد یا گروه معماری اندیشه­‌سازان آیندۀ آراد؟! قاعده مختصر و مفید بودن به شما کمک می­‌کند تا در ذهن مخاطب بهتر بمانید. نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید. نظراتی که به صورت خصوصی ارسال می شوند، متاسفانه امکان پاسخگویی به آنها وجود ندارد. کلیه حقوق مادی و معنوی انگیزه متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است.

هزینه ثبت شرکت سهامی عام

این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. اولین موتور جستجو که تخصصی برای انتخاب نام دامنه است، «نیم‌مش» یا چشمه اسم، نام دارد.

اسامی زیبا برای برند

اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند.

اسامی شهرها و روستاهای و مکان‌های ایرانمنطقه، کوچه و خیابان

این بدین معنی است کلمه ای که شما درخواست ثبت آن را دارید در طبقه ی مفروض نباید مشابه داشته باشد. در این صورت اداره ثبت علائم تجاری در سند مالکیت شما درج می ثبت برند کند که مالک نسبت به بخش عام عبارت حق استفاده انحصادی ندارد. برای نمونه نام سنگ ” که نه برای یک سنگ ویژه ، بلکه برای رده سنگها یا همه سنگها به کار می رود”.

بنابراین برای یک شرکت با جاه‌طلبی‌های بزرگ، اقدامات جسورانه و گسترده مانند اوبر ، به واقع به چنین برندی نیاز دارند. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از ماهیت برند دارد. یک نام ابداعی می‌تواند خیلی منحصربه‌فرد باشد ، اما اگر با تخصص کافی ساخته نشوند ، شنونده ممکن است تصور کند که نام یک نوع دارو را شنیده است. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم.

پست شد در : misc