روش انتخاب اسم شرکت

انتخاب نام شرکت می‌تواند تبدیل به یک پروسه طولانی شود و حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است هم به لحاظ حقوقی و قانونی و هم از نظر کسب و کار و بازاریابی وجوه مختلف آن را بررسی کنید و از راهنمایی‌های یک مشاور خبره استفاده کنید. برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… می‌شوند.

اسم شرکت نباید از اسامی افراد معروف و دارای شهرتی مانند دانشمندان را شامل شود . البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.

برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند. سلام اگر بخواهبم اول نام با اتاق شروع شود چه شرایطی باید لحاظ گردد. در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند.

برای مشاوره انتخاب نام شرکت با کارشناسان انتخاب نام موسسه فرداد رسا در تماس باشید. پس چاره ایی نیست جزء انتخاب نام زیبا برای شرکت که همین یکی از مهم ترین قسمت ثبت شرکت که انتخاب نام شرکت است می باشد . اگر میشه چون به ایمیلم کمتر دسترسی دارم یک نمونه اسم مناسب به واتس آپ خودم به شماره ………………..ارسال بفرمایید. تعداد بالای متقاضیان ثبت شرکت باعث گردیده است که اسامی خیلی خوب و مناسب ، به دلیل تشابه نام رد شوند ، لذا پیشنهاد می گردد خیلی خودتان را اذیت نکنید ، انشاله بعد از ثبت شرکت ، میتوانید نام برند و علامت تجاری تان را با دقت و حوصله فراوان ثبت کنید . اسم موسسه حقوقی که کلمات مربوط به عدالت وحق جویی داشته باشه. در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید.

به شرکتی که سرمایه آن به صورت سهام قسمت شده باشد و سهامداران به اندازه سهام خود دارای مسئولیت هستند شرکت سهامی گفته می شود. انتخاب نام های مقدس ائمه برای ثبت شرکت باید مجوز مربوطه را دریافت کند. چند اسم مناسب برای شرکت‌هایی با حوزه‌های کاری مختلف پیشنهاد داده‌ایم. اسم‌های سه سیلابی برای شرکت‌های تخصصی مناسب‌تر هستند (البته این نام‌ها کم‌تر در خاطر مشتریان می‌مانند). خودتان هم طوفان فکری فردی برگزار کنید؛ همیشه کاغذ و قلم همراه داشته باشید تا بتوانید هر اسمی که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. اگر این کار را در قسمت یادداشت گوشی انجام می‌دهید، حتما در فرصت مناسب آن را به لیست اصلی اسامی منتقل کنید.

در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. تا اینجا با ویژگی‌های یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد.

مشاورین آگاه ثبت پس از عقد قرارداد تا زمان ثبت شرکت و چاپ در روزنامه رسمی پیگیر پرونده و پاسخگوی شما خواهند بود. را منتشر و در یک روزنامه رسمی کلیه تغییرات بوجود آمده را ثبت نمایید. در کلیه این مراحل، قوانین تغییر نام شرکت نباید نادیده گرفته شود که در ادامه به آن می پردازیم. یادآوری این نکته ضروری ثبت شرکت در تهران است که تمامی موارد بالا تنها به شرط ارائه رضایت‌نامه کتبی شخصیت حقوقی در قالب صورت‌جلسه هیئت‌مدیره قابل ثبت خواهد بود. نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. به عنوان نمونه، باید به جای واژه غیرفارسی «آپارتمان» از معادل فارسی آن یعنی «کاشانه» استفاده کرد.

  • بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود.
  • البته باید توجه داشته باشید که همان نام انتخابی شما، صد درصد برای شما انتخاب نخواهد شد، حال در ادامه مطالب بیشتر به این موضوع می پردازیم تا به طور دقیق آن را درک کنید.
  • جهت ثبت شرکت های تعاونی، ابتدا باید موافقت با نام پیشنهادی از طریق وزارت تعاون طی تقدیم نامه ای جداگانه درخواست گردد.
  • چون اگر برندتان را ثبت نکرده باشید از نظر قانونی هیچ حقی نسبت به آن اسم ندارید.
  • انتخاب اسم شرکت بسیار ساده بوده ولی در عین حال ملزم به در نظر گرفتن برخی نکات و ضوابط قانونی می باشید .

در ثبت شرکت‌هایی که با مشارکت چند شرکت ایرانی و خارجی تاسیس شده ‌اند می‌توان از نام کامل یا قسمتی از نام کامل شرکت خارجی و از نام فارسی استفاده کرد. در هنگام انتخاب نام شرکت، حتما باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. لطفا شماره تماس خود را مرقوم بفرمایید یا با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. در ضمن،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.

به عنوان مثال برای ثبت شرکت مهندسی جهان گستر، حتما صاحب آن باید مدرک مهندسی داشته باشد. یک اسم جذاب می‌تواند در نرخ تبدیل کسب و کار شما هم تأثیر داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مراحل در تاسیس یک کسب‌وکار جدید انتخاب نام و لوگوی مناسب برای آن است که ممکن پیگیری ثبت تغییرات شرکت است اشتباهات زیادی در این مورد انجام شود. یک نام خوب باید منحصربه‌فرد بوده و به‌آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود. در نظر داشته باشید برخی اسامی غیر فارسی نظیر پترو که ریشه فارسی برای آنها ساخته نشده است قابل ثبت می باشند.

راهنمای انتخاب اسم سه سیلابی برای شرکت

استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و در صورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. ماده 8-چنانچه نتیجه کارشناسی نام،نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد این دستورالعمل باشد،مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی،به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد نماید. جهت دریافت مشاوره، فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان سفیر صلح با شما تماس بگیرند. ممنوع بودن قید نام شرکا به این جهت است که ضمانت یا اعتبار و شخصیت شریک ملحوظ نیست و نامیدن شرکت به نام شرکا به علت این که مسئولیتی ندارند ممنوع است. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع.

در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل ثبت برند تجاری باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید. تعیین نام شرکت ها و موسسات غیر تجاری خارجی که در کشور های خارجی سابقه ثبت دارند و شعباتی از آن ها در ایران تاسیس می شود. تعیین انتخاب نام شرکت و موسسات غیر تجاری که در گذشته سابقه ای نداشته اند و مدیران و موسسان آن قصد تاسیس آن را دارند.

اسم شرکت

عده‌ای بر این عقیده هستند که مخاطبان با شنیدن اسم انتخابی باید تصویری را در ذهن مجسم کنند و از این طریق عبارت مورد نظر را به خاطر بسپارند. در نتیجه، باید ابتکار به خرج داد و از عناوین غیرخلاقانه و پیش‌پاافتاده حذر کرد. یک ماه بعد و پس از تایید اولیه باید حضوراً به اداره ثبت مراجعه و با پرداخت حق ثبت، تشریفات اداری را طی کرد. به طور خلاصه توصیه می­شود اسمی انتخاب کنید که به اخذ مجوزهای دیگر کمک کند.

نحوه انتخاب نام برای شرکت

به دلیل روی آوردن بسیاری از کار فرمایان به امور ثبتی من جمله ثبت شرکت ، طی سالیان گذشته انتخاب اسم شرکت نسبت به گذشته دشوار تر شده است چرا که شمار شرکت های ثبت شده افزایش پیدا کرده است . برای جلوگیری از هزینه های اضافی و مجدد در ثبت شرکت ها بهتر است تا با اطلاعات تکمیل و آگاهی کامل نسبت به انتخاب اسم شرکت اقدام نمایید . انتخاب نام شرکت شاید به نظر اهمیت چندانی نداشته باشد ، اما در حقیقت یکی از المان های اصلی در راه اندازی کسب و کار است. اما چرا؟ وقتی شما شرکتی راه اندازی می کنید ، مواردی در کسب و کارتان وجود که پایه های اصلی فعالیت شما هستند ، مثلا خدمات با کیفیت ، جذب مشتری ، دخل و خرج و … . کسانی که می‌خواهند شرکت ثبت کنند حتما باید برای انتخاب نام فکر کنند و تحقیقات و بررسی‌های مربوطه را انجام دهند. انتخاب اسم شرکت در زمان کوتاه بدون فکر و بررسی امکان‌پذیر نیست.

بابت درج نظر ممنونیم / امیدوارم که نمونه اسامی مفید بوده باشد . هر چه تعداد اسم های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر است. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود.