روش انتخاب اسم شرکت

نام گلی خوشبو، زن پارسا، نام مادر حضرت عیسی ( ع )، ( در گیاهی ) گل سفید خوشه ای خوشبو و دارای عطر ب … پس برای انتخاب نام آن ها باید دقت کافی را به عمل آورد تا بتوان با چند کلمه ، فعالیت های شرکت و موسسه را بیان کرد. شما عزیزان به جهت تکراری نبودن نام انتخابی خود می توانید با سامانه اینترنتی مراجعه و یا برای سریع انجام شدن امور ثبت و انتخاب نام شرکت خود با کارشناسان پایش در ارتباط باشید.

اسم برای

می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید اسم کافه‌تان جناس داشته باشد. تاج واژه‌ای در زبان سانسکریت به همان معنی تاج در فارسی است. پارتنا این نام به معنای پاکی و خلوص است و برای گربه‌های سفید یا تک رنگ عالی است. کامکو این نام ژاپنی به معنای موجودی برتر است، یعنی صفتی که گربه‌ها خود را آن گونه می‌دانند. سیری هوش مصنوعی را فراموش کنید و گربه خود را به این نام صدا کنید که به معنی ببر است. کوییک سیلور – یک نام فلزی دیگر که برای یک گربه تند و سریع بسیار مناسب است.

ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بی معنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمی‌کند. اسم برند باید به راحتی توسط مشتری تلفظ و به همان راحتی نیز به یاد آید. در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد. هنگام انتخاب یک هویت برای یک شرکت یا یک محصول، هر چه اسم ساده و سر راست و با سبک سازمان هماهنگ‌تر باشد، با سرمایه کمتری در راه برندینگ و برندسازی گام خواهید برداشت. در این مقاله راهنمای انتخاب و ساخت اسم شرکت را ارائه داده‌ایم و بررسی می‌کنیم که هنگام این فرایند باید به چه نکاتی توجه داشته باشید.

با انتخاب نام دامنه نادرست چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

سلام.یک اسم خاص و ماندگار برای شرکت تبلیغاتی میخواستم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. یک نام مناسب با حرفه و فعالیت برای شرکت باعث ایجاد حس خاص برای شرکت و برند می شود . بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود. در هنگام انتخاب اسم شرکت را انتخاب می‌کند به نام دامین ( نام وب‌سایت ) خود نیز فکر کنید . اداره ثبت شرکتها مانند اداره ثبت احوال، محدودیت های خاصی را برای انتخاب نام شرکت ها در نظر می گیرد. مهم این است که با شناختن صحیح قواعدی که به شما خواهیم گفت، در مرحله ی انتخاب اسم شرکت بتوانیم، نام شرکت را به گونه ای انتخاب کنیم که برازنده شرکت باشد.

  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • هنگامی‌که به یک لیست کوتاه برای نام پادکست خود رسیدید، اکنون زمان شروع درخواست بازخورد از شبکه شما است.
  • ۱۱.پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد، پذیرفته نخواهد شد.

اگر کمی سرچ کنید متوجه میشوید که ثبت رسمی برند شرایط خاصی داره و هر اسمی رو نمیشه به عنوان برند ثبت کرد. بعضی از افراد فقط به دنبال اسمی دهن پرکن و شیک می‌گردند. برای انتخاب اسم مغازه، به‌جز ظاهر باید نکات دیگری را هم در نظر بگیرید. در سطح شهر می‌بینید که خیلی از مغازه‌ها اسامی بی معنی یا بی‌ربط به کارشان دارند.

اسم های اصیل ایرانی برای شرکت

اما در مرحله آخر باز با مشکل ثبت روبرو می‌شوند زیرا که اسم قبلا ثبت شده است. اسم شرکت باید منحصر به فرد و قابلیت به یاد سپاری داشته باشد. جهت ثبت شرکت های تعاونی، ابتدا باید موافقت با نام پیشنهادی از طریق وزارت تعاون طی تقدیم نامه ای جداگانه درخواست گردد. اسم شرکت باید همسو با موضوع فعالیت شرکت باشد و با آن در تضاد نباشد.

این اسم برای مغازه لباس فروشی که فقط لباس‌های ایرانی می‌فروشد مناسب است؛ اما چرا مثلا یک مغازه باید اسمش آرایشگاه ایرانی باشد؟! مگر آرایشگاه خارجی هم در ایران داریم؟ اسم مغازه شما بهتر است به نوعی نشان دهنده ویژگی اصلی کسب و کار شما باشد. با این کار مغازه شما هویت پیدا می‌کند و بین مردم با این ویژگی شناخته می‌شود.

در کل شما احتمالاً دو هزار بار نام پادکست خود را خواهید گفت. همان‌طور که لیست گزینه‌ها را برای انتخاب نام پادکست محدود می‌کنید، هرکدام از آ‌‌ن‌ها ثبت شرکت در تهران را با صدای بلند زیاد بگویید. اسامی را بارها و بارها تکرار کنید و مواردی که به‌طور مداوم نمی‌توانید آن‌ها را واضح ارائه دهید، بیرون بیندازید.

سن، جنس، تحصیلات و قهوه‌های مورد علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافه‌ها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافه‌ای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمی‌آیند.

این کار او نه تنها در مدت کم توانست مشریان‌ش را چند برابر کند، بلکه در روزنامه‌ها و اخبار هم در مورد این مغازه حسابی صحبت شد. یا مثلا مغازه دیگری در هند قبل از شیوع ویروس کووید-19 اسمش کرونا بود. به همین دلیل بعد از شیوع ویروس کرونا عده زیادی از مردم کنار ثبت برند این مغازه جمع می‌شوند و عکس می‌گیرند. گزینه های بیشتری برای انتخاب اسم وجود دارد، چون دامنه com. اگر دیدید که دامنه مورد نظر شما با پسوند .com قبلا به ثبت رسیده و با پسوند .ir خالی است (و یا حتی اگر .ir ثبت شده و .com خالی است) از آن نام صرف نظر کنید.

انتخاب اسم برای کاسکو

او فقط مالک سرمایه‌های سازمان نیست، بلکه با به دست گرفتن رهبری کسب و کار با استعداد‌ها و قوای ذهنی خود، از فرصت‌ها به سرعت بهره‌برداری می‌کند. گاهی نام ها روی کاغذ زیبا هستند اما زمانی که بلند به زبان آورده می شوند دیگر آن زیبایی را ندارند. پس نه فقط ثبت تغییرات شرکت روی کاغذ بلکه با بلند به زبان آوردن نام تجاری انتخابی تان، آن را تست کنید. انتخاب نام هایی با معانی کوچک ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود. مثلا تصور کنید موسس آمازون روز اول به جای انتخاب نام “آمازون” از نام “کتابهای آنلاین” استفاده می کرد!

اما در ادامه نکات مهمی را می‌گوییم تا مغازه شما اسمی زیبا و جذاب داشته باشد. نمونه اسم زیبا برای شرکت و موسسه حقوقی نامی مخصوص و تک برای یک ارگان و شرکت بوده که برای نام گذاری شرکت های انتخاب می شود. یک نام تجاری زیبا باید دارای مشخصات خاص خود باشد و توسط کارشناسان انتخاب نام شرکت انتخاب شده باشد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید .

مثلا یک پیتزا فروشی در محل ما از اسم فتعلی برای مغازه خود استفاده کرده است. با این کار می‌توانید به راحتی یک اسم خاص و یونیک برای مغازه‌تان انتخاب کنید. وقتی قرار است یک اسم زیبا برای مغازه انتخاب کنید بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید و از اسامی مفهومی استفاده کنید. کارمانیا در فارسی به معنی کرمان است و محل اصلی شرکت هم در استان کرمان قرار دارد.

این احتمال وجود دارد که شنوندگان نام انتزاعی را درک نکنند. انجام نادرست این کار می‌تواند باعث شود مخاطبان بلافاصله نمایش شما را کنار بگذارند، مخصوصاً اگر این نام هوشمندانه اصلاً به موضوع پادکست شما مربوط نباشد. به‌عنوان‌مثال پادکست شب‌پره نمایشی درباره حشرات نیست بلکه هدف این پادکست “ترویج هنر، مهارت قصه‌گویی، بزرگداشت و تجلیل از تنوع این برنامه‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های انسانی است “. همچنین پادکست 99٪ نامرئی یک نمایش درباره “تمام اندیشه‌هایی است که در مورد چیزهایی هست که ما در مورد آن‌ها فکر نمی‌کنیم ” و به‌سختی می‌توان از این اسم منظور آن را برداشت کرد. ازآنجایی‌که انتخاب یک اسم برای پادکست به‌صورت هوشمندانه می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب سازد باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید. توصیف سریع و مؤثر محتوا و لحن و هویت برنامه شما، مهم‌ترین عاملی است که باید هنگام نام‌گذاری پادکست آن را در نظر بگیرید.