روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

ثبت شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی و قانونی شدن شراکت افراد است. هر گاه افرادی (دو نفر یا بیشتر) به تجارت بپردازند، برای رسمی شدن بیزینس خود ضروری است که آن را به ثبت قانونی برسانند. اهمیت ثبت شرکت تجاری زمانی آشکارتر می‌شود که افراد قصد توسعه کسب‌وکار خود را داشته باشند. استفاده از تسهیلات بانکی و انواع وام‌های کارآفرینی و نیز شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی منوط به ثبت رسمی شرکت است.

ثبت شركت

هر کدام از انواع شرکتها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که می توان آن ها را با بهترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن، در تهران یا سایر شهر های ایران و حتی خارج از کشور ثبت کرد. همچنین میتوانید با ورود به صفحه ثبت برند خود را با سریعترین روش انجام دهید. امروزه تمامی شرکت ها و ارگان های دولتی برای این که بخواهند با شما همکاری کنند و این که محصولات و یا خدماتی را از شما دریافت کنند نیازمند کد اقتصادی هستند. کد اقتصادی زمانی به شما تعلق می گیرد که برای ثبت شرکت خود اقدام کرده باشید و این کد به اشخاص حقیقی تعلق نمی گیرد. همچنین با ثبت شرکت این امکان وجود دارد تا در مزایده ها و مناقصات شرکتی شرکت کرده و سود بسیار مناسبی را از این طریق ایجاد کنیم و می توان از طریق ایجاد قرارداد های کلان با سرمایه گذاران بزرگ سود مالی مناسبی به دست بیاوریم. در حالت کلی باید بگوییم که ثبت شرکت باید کلیه برنامه های شرکت جنبه رسمی و قانونی پیدا کرده و تمامی قراردادها و اسناد موجود در شرکت نیز رسمیت پیدا کنند.

به همین دلیل در ادامه توضیحاتی در رابطه با نوع شرکت ها بیان خواهیم کرد. ثبت یک شرکت قوانین خاص خود را دارد که هر کسی از آن ها آگاهی نداشته و قادر به انجام این کار نیست. به همین ثبت شرکت در تهران دلیل برای آن که بتوانید یک شرکت را ثبت کنید، نیاز به مشاوره های تخصصی خواهید داشت. 1-تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.

حداقل میزان سرمایه شرکت چقدر است؟

ما در تمامی مناطق غرب تهران از جمله ثبت شرکت در صادقیه ، بلوار فردوس ، پونک ، شهرک غرب و … بعد از تحویل گرفتن آگهی تاسیس شرکت با مراجعه به سایت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار این آگهی را باید چاپ کنید که فرآیند پیچیده ای نیست و فقط با وارد کردن شماره مکانیزه بالای آگهی تاسیس شرکت می توانید آگهی را در سایت مشاهده و هزینه آن را پرداخت کنید و تمام. جهت استعلام مدارک ثبت شرکت و هزینه کافیست در منوی بالای سایت قسمت تعرفه ها کلیک کنید و مدارک و هزینه کلیه خدمات را به صورت فوری بر روی تلفن همراه خود دریافت نمایید. در هنگام انتخاب نام و اسم برای شرکتهای تجاری در انواع مختلف، باید در نظر داشته باشید که قوانین خاصی برای آنها وضع شده است. به عنوان مثال این اسم نباید لاتین باشد و باید ریشه و اصل آن فارسی باشد. همچنین مطابق با قوانین کشور ایران بوده و در آن از 3 بخش بیشتر استفاده نشود.

  • برای تشکیل برخی دیگر حداقل 7 نفر لازم است مانند شرکت های تعاونی.
  • به طور مثال در صورتی می توانید به ثبت کردن این نوع شرکت اقدام کنید که در کمترین حد، حداقل سه نفر در سهام این شرکت سهم داشته باشند و مسئولیتی را موازی با آن پذیرفته باشند.
  • در شرکت های مختلط سهامی شرکا در دو نوع سهامدار و اشخاص و با قوانین مختص به خود شرکت ها می باشند و در شرکت های مختلط غیر سهامی شرکا تنها بصورت اشخاص گرد هم جمع می شوند و تفاوت آنها در ضامن بودن و نبودن شرکا در شرکت ها می باشد .
  • علامت تجاری، علامتی است که برای مشخص کردن و معرفی کالاها و محصولات بکار می رود و شامل نقش یا تصویر یا رقم یا حرف یا عبارت یا مهر و … می شود و امتیازی است برای تشخیص کالایی از کالای دیگر.
  • انتخاب اسم برند می تواند ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری بهتر باقی بماند.

شرکت های General Partnership‌ برای ثبت و شروع فعالیت معمولا ارزان قیمت هستند، کلیه هزینه ها بین اعضا تقسیم می شود و از نظر مالیاتی نیز مزیت های فراوانی دارند. از جمله ویژگی های این مدل شرکت ها در کانادا این است که می تواند به صورت استانی و یا کشوری فعالیت داشته باشند و تعداد افراد سهامدار در این شرکت ها بسیار زیاد است. این شرکت ها طرفداران بسیار زیادی در کانادا دارند چرا که مزیت های مهمی برای آن ها در نظر گرفته شده است. برنامه انتقال درون شرکتی کانادا یک برنامه مهاجرتی است که در آن فرد کارمند می تواند با پیوستن به موسسه شرکتی که در آن کار می کند به کشور دیگری (در اینجا کانادا) مهاجرت کند.

کلیه مدارک و فرم های مربوط به این کار توسط تیم فنی ثبت شرکت مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تایید این مدارک، متقاضی می بایست زیر کلیه این مدارک را به امضاء برساند و یک نسخه از آن را نزد خود نگه دارد. در صورتی که شرکت خود را ثبت نکنید نمی‌توانید آن را قالب اعطا نمایندگی و یا حتی جذب نمایندگی برند‌های بزرگ توسعه دهید. دریافت نمایندگی از مجموعه‌های داخلی و خارجی مستلزم ثبت شرکت و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایی است که از سوی شما انجام می شود. عدم ثبت و پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدات ثبت تغییرات شرکت از جانب شرکا از دیگر مواردی است که می‌تواند برای شرکت‌های ثبت نشده مشکلات فراوانی ایجاد کند. هنگامی که شما مجموعه‌ای را ثبت می کنید کلیه مسئولیت‌ها، درصد سهم و مشارکت اعضا و تعهدات قانونی آن ها را به ثبت می‌رسانید و به این ترتیب در صورتی که در خصوص هر یک از موارد فوق تخطی از قانون صورت پذیرد امکان پیگیری آن در مجامع قانونی برای سایر اعضا فراهم است. به همین دلیل شرکا و سهامداران می کوشند تا با ایجاد تغییر در اساسنامه و شرکت کسب و کار خود را گرم کرده و رونق ببخشند.

حضور در پروژه‌های بزرگ و بستن قراردادهای مهم فقط با طی کردن روند قانونی تاسیس شرکت امکان‌پذیر خواهد شد. ثبت این شرکت ها نیازمند طی مراحلی نظیر، تدوین اساسنامه، امضای اساسنامه، انتخاب مدیران و بازرسان شرکت، تعهد نامه سرمایه شرکا، تعیین حدود مسئولیت ها و سمت ها و درج آگهی ثبت شرکت سهامی خاص در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار می باشد. حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد . جهت شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتی می باشد شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نمی باشد و حتما باید تحت عنوان شرکت یا شخص حقوقی شرکت کنند .

برای اینکار باید یک نسخه از پیش نویس آگهی انحلال را مدیر تسویه با خود به اداره ی ثبت ببرد و اصل آگهی را تحویل بگیرد در این صورت است که روزنامه رسمی جنبه ی حقوقی به خود میگیرد. پس از ۵ روز از زمان این جلسه بایستی با در دست داشتن مدارک لازم به اداره ثبت مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه دهید. در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد باید از مراجع مربوطه مجوز فعالیت دریافت شود. در گام دوم باید وارد سامانه اداره کل شرکت ها همچنین موسسات غیر تجاری شوید سپس اطلاعات خود را در کادر مربوطه ثبت کنید. میزان سرمایه شرک در حقیقت میرزان دارایی های شرکن می باشد، بدیهی است که مانند اشخاص حقیقی، برای اشخاص حقوقی و شرکت ها نیز، داشتن سرمایه ی بیشتر برابر است با داشتن اعتبار بیشتر، این اعتبار بیشتر باعث می شود تا در مناقصات و مزایدات بیشتری امکان حضور برای شرکت فراهم شود. باید براساس هدف شرکت و اعضا نوع شرکت را برگزینید تا دچار مشکل نشوید..همانطور که گفته شد هفت نوع شرکت برای ثبت وجود دارد که برای اطلاع دقیق از ضوابط ه کدام نیازمند کسب اطلاعاتی از مشاورین حقوقی خواهید داشت موسسهی حقوقی تکسفیر در این راه همراه شما خواهد بود.

مدارک و مراحل ثبت شرکت

موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور. ارائه مشاوره به شرکتها در حوزه ثبت شرکت و تغییرات آنها، ثبت برند، طراحی سامانه های آنلاین و ارتباط با مشتری برای استارتاپ های جدید و پیگیری امور اداری شرکتها و مشاوره مدیریت از مهترین خدمات ما می باشد. ذکر عبارت با مسئولیت محدود و عدم ذکر نام شرکا بعد از ثبت شرکت در اسم شرکت الزامی است.

توجه کنید که شرایط ثبت هر یک از این انواع شرکت ها با دیگری تفاوت هایی دارد در ادامه شرایط هر یک از آن ها را به طور کامل شرح خواهیم داد. شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. شریک ضامن، مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت «شرکت مختلط» ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.

هر شرکت به این موظف می باشد که یک حیطه کاری برای خود معین کند و در همان زمینه فعالیت خود را آغاز و گسترش دهد. شرکت هایی که هدف آن ها از تاسیس تجارت نمی باشد شرکت های حقوقی یا مدنی بهشون گفته میشود. آری ، هر شرکتی را می توان خرید یا فروخت ؛ یا اینکه فقط اعضا سهام خود را بفروشند . مالیات شرکتها فرمول مشخصی ندارد ؛ اما اگر دفاتر پلمپ خود را ارائه کرده باشید به اندازه بیست و پنج درصد سود هست . از بهمن ماه سال 1397 دیگر نیازی به قراردادن کپی یا کپی برابر اصل مدارک شناسایی نیست .

۲ ماه برای جمع آوری مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت، ۲ هفته تا ۴ ماه برای دریافت کد LMIA‌ از اداره کار کانادا، مدت زمانی که درخواست شما در اداره مهاجرت کار کانادا بررسی می شود نیز بسته به کشور شما دارد. برای ثبت شرکت در کانادا در هر یک از ایالات، قانونی متفاوت وضع شده است. اما معمولا در تمام ایالات باید از طریق برنامهکارآفرینی کاناداوارد طرح ثبت شرکت در کانادا بشوید.

ثبت شرکت سهامی خاص شرکت خاص به نوعی از شخصیت حقوقی گفته می شود که از three عضو هیات مدیره و 2 بازرس ( یکی اصلی و دیگری علی البدل ) تشکیل می شود . بازرسین ثبت برند با یکدیگر و سایر اعضاء نباید وابستگی خانوادگی داشته باشند . حداقل سرمایه اولیه صد هزار تومان و باید 35 درصد آن در داخل حسابی بنام شرکت واریز گردد .