راهنمای گام به گام تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

لازم به ذکر است که مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص علاوه بر مدارک فوق, مدارک دیگری می باشد که در زمان قرارداد با موسسه باقی مدارک مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص تشریح خواهد شد. لازم به ذکر است که افراد زیر ۱۸ سال درصورتی که جزء سهامداران شرکت باشند می بایست توسط ولی خود عهده دار مسئولیت شوند و نمی توانند عضو هیات مدیره شرکت سهامی خاص باشند. پس از تائید نام می بایست اشخاص صاحب امضاء با مراجعه به بانک افتتاح حساب شرکت سهامی خاص در شرف تاسیس را انجام دهند و بانک گواهی پرداخت سرمایه تعهدی را صادر و فیش را تحویل متقاضی می دارد سپس سامانه را تکمیل و اوراق تنظیم شده را پرینت می گیریم. ما در این قسمت قصد داریم روش ثبت شرکت سهامی خاص را توضیح دهیم.

ثبت شرکت سهامی خاص

از اسامی کشور ها شهر ها افراد مشهور، افراد دولتی، شرکتهای دولتی نباید استفاده شود. سهام در بورس ارائه نمی شود بلکه تنها می توان آن را در بین عموم به صورت عادی فروخت. بیژن نصیری اعظم به عنوان مشاور مالکیت فکری ثبت بیش از ۱۰ علامت تجاری، حدود ۴۵ اختراع در معاهده PCT و ۵۰ اختراع و اثر ملی ثبت برند را در کارنامه خود دارد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر یا بررسی موارد خاص خود می‌توانید از کارشناسان الوبیزینس مشورت بگیرید. توجه داشته باشد که نام‌ها نباید تکراری باشند، از نام و نام خانودگی و اسامی خاص نباید استفاده شود، همچنین نام‌ها باید دارای معنا و مفهوم باشد، لاتین نباشد، عدد نباشد.

ویژگی های اسم شرکت سهامی خاص

مدارک تحویلی توسط متقاضی به واحد روابط عمومی مستقر در اداره ثبت شرکتها جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار تحویل خواهد شد.لازم به ذکر است که نسخه دوم ّآگهی تحویل روابط عمومی برای درج در روزنامه کثیر الانتشار خواهد شد . نسخه اول آگهی تایپ شده جهت درج در روزنامه رسمی به دفتر روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران، ضلع جنوبی پارک شهر ، خیابان بهشت ،ساختمان روزنامه رسمی تحویل ونسبت به پرداخت حق الدرج آن نیز اقدام نماید. متقاضی در صورتی که نیاز به آگهی تاسیس شرکت داشته یاشد ، می تواند از آگهی مزبور کپی تهیه نموده و هنگام تحویل اصل آگهی به دفتر روزنامه رسمی، فتوکپی را برابر اصل کرده و توسط دفتر روزنامه رسمی ممهور به مهر شود. شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن در موقع تاسیس منحصرا بوسیله موسسین تامین می گردد. امضای اوراق و تشکیل پرونده رسمی گام بعدی راه‌اندازی شرکت در ایران است.

در صورت رضایت تمام شرکا، تمام شدن مدت شرکت و یا درخواست یکی از شرکا از دادگاه نیز این اتفاق رخ می‌دهد. جهت نام شرکت، متقاضیان می بایست 5 نام را به ترتیب اولویت انتخاب نمایند. به موجب قوانین و مقررات در نام شرکت باید از اسم خاص استفاده شود. نام شرکت باید دارای معنا و مفهوم بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات بیگانه و خارجی استفاده شود. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد. همچنین از به کاربردن نام های تکراری که قبلاَ به ثبت رسیده اند خودداری گردد.از میان نام های انتخابی شما، در صورت رعایت شرایط فوق ، یک نام به ترتیب اولویت های وارد شده تایید خواهد شد.

  • اطلاعات مدیران شرکت مانند مشخصات، آدرس محل سکونت، شیوه تعیین جانشین، اختیارات و…
  • واریز 35 درصد از سرمایه شرکت به یک حساب به نام شرکت که نزد بانک تا تاریخ درج آگهی در روزنامه می‌ماند و پس از چاپ آگهی می‌توان آن را از بانک دریافت کرد.
  • حد نصاب برای رسمیت جلسه مجمع عمومی فوق العاده ، حضور دارندگان حداقل پنجاه و یک درصد سهام می باشد.
  • انتخاب اولین مدیران برای تاسیس شرکت باید در صورت‌جلسه‌ای قید شود و به امضای کلیه سهامداران برسد.
  • در نهایت باید کد اقتصادی دریافت کنید و پیگیر دفاتر پلمپ مالیاتی باشید که این پروسه نیز ممکن است یک تا دو هفته زمان ببرد.

در شرکت سهامی خاص 35% سرمایه واریز می شود امادر محدود نیازی به واریز سرمایه نیست. در شرکت سهامی خاص، موسسان شرکت در واقع همان سهامداران اولیه شرکت محسوب می‌شوند. وجود ندارد و این مدارک را کارشناسان اداره ثبت شرکتها بصورت آنلاین استعلام می‌کنند. در صورتی که قصد ثبت شرکت دارید حتماً قبل از هر اقدامی برای تعیین حداقل سرمایه ثبتی شرکت خود و مسائل حقوقی آن، با کارشناسان با تجربه و کاربلد موسسه حقوقی مشهور تماس بگیرید تا با مشاوره‌های لازم بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

در غیر اینصورت در روند تاسیس مشکلاتی از جمله عدم دریافت پلمپ دفاتر از تاریخ تاسیس مشمول متقاضی می گردد. حال شما شرکت سهامی خاص خود را به ثبت رسانده اید و دغدغه این موضوع را دارد که بعد از ثبت یا تاسیس شرکت سهامی خاص چه مراحلی می بایست طی شود و موسسه ثبتی ذهن ناب به تشریح کلی این موارد پرداخته است. در شرکت های سهامی خاص افتتاح حساب در زمان تاسیس شرکت انجام می شود و میزان سرمایه تعهدی در همان حساب بلوک می شود و با در دست داشتن برگه تائید نام شرکت سهامی خاص با مراجعه به یکی از بانک های مجاز داخلی می بایست به افتتاح حساب اقدامات لازم انجام شود.

ثبت انتقال سهام با نام در دفتر ثبت سهام شرکت

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می ­باشد. در یک تعریفی کلی می‌توان گفت که یک شرکت سهامی خاص، شرکتی بازرگانی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تامین و به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن‌ها بوده و طبق قانون تعداد سهامداران آن نیز نمی‌تواند از سه نفر کمتر باشد. همچنین در یک قاعده کلی، می‌بایستی عنوان(شرکت سهامی خاص)قبل و یا بعد از نام شرکت آن بدون فاصله با نام شرکت بطور روشن و خوانا قید شود. ثبت شرکت در تهران و شرکت مسئولیت محدود در تهران و دیگر نقاط ایران و مراحل و هزینه های آن یکی از پر تکرارترین سوالات ثبتی بوده زیرا بی شک یکی از بیشترین انواع ثبت شرکت در تهران و ایران ثبت شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد.

1- اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. شرکت های سهامی، از نوع شرکت های سرمایه هستند که در آن ها شخصیت شرکا کم رنگ است، به ویژه در شرکت های سهامی عام . هر زمان که سرمایه اولیه شرکت از این مبلغ کمتر شود، سهامداران موظف هستند حداکثر در مدت یک سال سرمایه اولیه را تغییرات شرکت جبران کنند یا نوع شرکت را تغییر دهند یا ممکن است شرکت به همین دلیل منحل شود. 8- قبول سمت مدیران و بازرسان شرکت باید به طور کتبی باشد تا معلوم شود که مدیران و بازرسان به تکالیف و وظایف و مسئولیت های خود واقف بوده اند. 1- اساسنامه شرکت که باید به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.

تجربه کاری ما باعث می شود شما را از فراز و فرودها و مشکلات روند ثبت شرکت سهامی خاص، دور نگه داریم تا با خیال راحت به کسب و کار خودتان بپردازید. بر طبق ماده یک لایحه اصلاحی قانون تجارت ، شرکت سهامی شرکتی که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها می باشد .مسئولیت دارندگان سهام فقط محدود به سهام آنها می باشد. در فرآیند ثبت شرکت سهامی خاص، بعد از تایید نام شما با ابلاغیه تایید نام می توانید بدون اساسنامه حساب ” شرکت در شرف تاسیس ” باز کنید و بعد شماره گواهی بانکی رو توی سامانه وارد نمایید.

آنها وظیفه دارند با توجه به اساسنامه و با در نظر داشتن مصوبات مجمع عمومی به طور مستمر بر تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مدیران نظارت کنند. برای این منظور نیز آنها به تمام مدارک، دفاتر، اسناد و حساب‌های شرکت دسترسی کامل دارند. نخستین بازرسان در شرکت‌های سهامی خاص با رأی سهامداران انتخاب می‌شوند. گفتنی است که حداکثر تعداد این بازرسان طبق قانون محدودیتی ندارد.

4- چنانچه در متن آگهی دعوت سهامی خاص نشانی کامل ذکر شده باشد بطوری که نام کامل ساختمان و یا کارخانه بصراحت بیان شده باشد و سهوا مغایرت در شماره پلاک در متن صورتجلسه بیان گردد ، با توجه به قرینه ای که وجود دارد ، اشتباه موثر تلقی نمی گردد و مانع ثبت صورتجلسات نمی گردد . 6- در آگهی دعوت سهامی خاص تاریخ و ساعت تشکیل جلسه ذکر شود . 3-انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه ی سهامداران رسیده باشد. لازم است تا عبارت «سهامی خاص» به طور واضح در مکاتبات و سربرگ‌ها مقابل نام شرکت درج شود.

شرکت سهامی خاص شرکتی بازرگانی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است. در حقوق ایران، شرکت سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام، ابتدا تاسیس می شود و سپس به ثبت می رسد. اگر بخواهیم تشریفات شرکت سهامی خاص را نسبت به شرکت سهامی عام خلاصه کنیم باید بگوییم در مورد شرکت سهامی خاص، اولاَ تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد، ثانیاَ ورقه تعهد وجود ندارد، ثالثاَ تشکیل مجمع عمومی موسس لازم نیست. در شرکت های سهامی خاص ،سهامدارها و بازرسین به هیچ وجه نبایست با یکدیگر نسبت فامیلی داشته باشند. قانون دیگری که در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص موجود است این است که بایست 35% از سرمایه شرکت در یک حساب که به نام شرکت و در حساب شرکت در شرف تاسیس باشد بلوکه شود.