راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

فقط دقت کنید که این کار فقط به منزله یک راه‌حل میان‌بر بوده و توقع نتایج محیر‌العقولی از این موتورها نداشته باشید. دسته اول این نام‌ها، اسامی‌ای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند. احتمالاً همین الان که مشغول خواندن این صفحه هستید، یکی دو گزینه اختصاری شده اسم خودتان یا شرکتتان را در ذهن دارید. لکسوس برند برتر کمپانی تویوتا نیز با ایجاد تغییرات در کلمه لاکچری، نام برندی قدرتمند برای خود ساخته است. اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر.

سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد.

  • یکی از راه های دیگر برند سازی در اینستاگرام، بیشتر دیده شدن میباشد.
  • مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف‌های دستی «باگتی» می‌باشد.
  • یکی دیگر از برند لباس زنانه برند دایان فون فورستنبرگ می باشد که توسط شخصی به همین نام ایجاد شده است.
  • حال یک تصویر واضح از زمین بازی به شما کمک می‌کند تا دستورالعمل‌هایی را برای پروژه نام‌گذاری خود تهیه کنید.
  • ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد.
  • جهت استعلام ثبت برند و جستجوی علامت تجاری فرم زیر را که را پر کنید و دکمه استعلام را فشار دهید تا نتیجه استعلام از طریق پیامک به شماره تماس شما ارسال شود.

این اسم‌ها بیشترین و گسترده‌ترین ارتباط را با مخاطبان ایرانی برقرار می‌کنند. توصیه می‌شود هنگام نام‌گذاری برند فارسی حتماً به منابع معتبری مثل واژه‌نامه‌های دهخدا و معین (که به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند) ثبت شرکت و نیز کتاب فرهنگ فارسی سخن رجوع کنید. این‌گونه هم با معنای دقیق واژگان آشنا می‌شوید و هم واژگان بسیار زیادی را در برابر خود می‌بینید که هر کدام از آنها می‌توانند بهترین انتخاب برای نام تجاری شما باشند.

پیمایش سلامت

در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود. در صورت استفاده از اعداد در اسم برند باید ان را با حروف قید کرده و به اداره ثبت ارائه دهید. برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . خبرگزاری فارس لرستان_ سمیرا عزیزی؛ ثبت برند هم‌اکنون واحدهای صنعتی در لرستان توانایی گرفتن سهم خود و ورود به بازارهای رقابتی را ندارند چراکه نمی‌توانند محصولات خود را به خوبی معرفی کنند. به بیانی دیگر ویترین صادراتی آنها که شامل بسته بندی و برند مناسب جهت مطرح شدن است؛ قدرت زیادی ندارد و ضعیف عمل می‌کند. به گزارش همشهری آنلاین، همیشه هم مساله، دشواری تلفظ نیست بلکه تعمیم دادن قوانین یک زبان به زبان‌های دیگر است.

نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید.

همین مورد خود به خود به برند سازی پیج شما که در ادامه مقاله به راه های برند سازی در اینستاگرام نیز خواهیم پرداخت کمک کرده باشد. در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از ثبت تغییرات یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت. اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد.

اسم برای برند لباس

حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند.

حقوق کارکنان نیروهای مسلح

به عنوان مثال، اسم آدیداس از Adolph “Adi” Dassler ( آدی داسلر)، بنیانگذار شرکت گرفته شده است یا در ایران می‌توانید پشمک حاج عبدالله را در این گروه از نام‌ها در نظر بگیرید. Rag & Bone یک مارک سبک آمریکایی است که توسط Marcus Wainwright، که اصالتا اهل بریتانیا بود، وارد شد. این برند در بیش از ۷۰۰ مغازه در سراسر دنیا و نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای Bone & Bone فروخته می‌شود.

برند اکسسوری ایرانی پرگره که به تولید انواع اکسسوری با ایجاد گره می‌پردازد نیز نامی متناسب هویتش انتخاب کرده است. در برندهای خارجیاست که سال‌ها با هدف طراحی لباس برای خانم ها و دختران جوان لباس طراحی می‌کند. دوره‌ی‌ اوج و شادمانی، و با پوشیدن لباس های این برند شما همیشه احساس جوانی و جذابیت می‌کنید. منظور از اسم برند خارجی کلماتی هستند که به صورت کامل یا کوتاه‌شده در زبانی خارجی معنادار هستند. این اسامی مربوط به محصولاتی هستند که یا وارد می‌شوند و یا با مشارکت طرف‌های خارجی در داخل کشور تولید می‌شوند. برندهای مشهور دنیا معمولاً با تحت لیسانس قرار دادن شرکت‌هایی در کشورهای دیگر، به ارائه محصولات خود تحت اسم برند اصلی خود می‌پردازند.

الکساندر وانگ در سال 2011 به عنوان بهترین طراح لباس مردانه انتخاب شد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان ستاره مد بین المللی برگزیده شد. سوپریم یک فروشگاه اسکیت بورد و نام تجاری لباس است که در نیویورک تاسیس شده است. این برند به صنایع اسکیت بورد، هیپ هاپ و راک و همچنین فرهنگ جوانان تسلط دارد. نام تجاری تولید لباس و لوازم جانبی و همچنین تولید اسکیت بورد می باشد. کفش، لباس و لوازم آن به طور گسترده در بازار ثانویه فروخته می شود. تام فورد طراح مد، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، و کارگردان آمریکایی است.