راهنمای کامل انتخاب اسم برند برای کسب و کار اینترنتی

با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. اغلب اشخاصی که کسب و کارشان در مغازه می باشند و یا فروشنده می باشند تمایل به ثبت اسم لاتین برای مغازه دارند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت اسم لاتین برای مغاره و یا شرکت باید کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت آن مستلزم داشتن کارت بازرگانی می باشد. توجه داشته باشید در صورتی که اسم انتخابی شما حتی معنای لاتین هم داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید. البته فرایند نام گذاری برند بر مبنای استراتژی و اصول برندینگ، قوانین مخصوص به خود را دارد که در اینجا به صورت اجمالی به آن پرداخته شد.

و این نوع اسامی تقریبا قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند. کافی است نام یک شهر یا یک شهرستان را در مقابل محصول یا خدمات خود قرار دهید. البته باید توجه کنید که این اسامی قبلا توسط افراد دیگر بکار نرفته باشد. اسامی برندهای توصیفی مواردی هستند که به خوبی خدمات یا محصول ارائه شده توسط شرکت را بیان می کنند. نام تجاری اهمیت بسیار ویژه ای داردو به عنوان موضوع و مورد خاص باید به آن نگاه کرد.

  • هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نام‌گذاری استفاده کرده و می‌کنند.
  • برای مثال نام برند سافتلن از gentle به معنای نرم گرفته شده و این احساس را در مخاطب ایجاد می‌کند که لباس‌ها بعد از شست و شو نرم خواهند بود.
  • خلاق باشید و اسمی انتخاب کنید که متمایز بوده یا معنای خاصی داشته باشد.
  • در حال حاضر این شرکت وارد بازار لوازم خانگی و محصولات دیگری شده ولی مردم این موضوع را باور نمی کنند و این اسم را برای گروه دیگری از کالاها نمی پذیرند.
  • به عنوان مثال بزرگترین رودخانه دنیا آمازون است، بنابراین منطقی است که بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات جهان اسم آمازون را برگزیند.

ما در این مقاله نکات مختلف و مثال های متفاوت و به طور کل هر آنچه که شما برای انتخاب نام مناسب نیاز دارید را ارائه دادیم و امیدواریم که نام مناسب برای کسب وکار خود را انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. اطمینان حاصل کنید که از نظر قانونی می‌توانید از این اسم انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری سازمان ثبت و اسناد کشور مراجعه کنید و اسم‌های مشابه را بررسی و استعلام اسم شرکت‌ها را دریافت کنید. توجه داشته باشید که اسم فروشگاه اینترنتی و برند شما باید دارای ریشه فارسی و معنادار باشد و تنها در صورت داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می‌توانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده کنید.

اسم برند باید متمایز باشد

اسم برند باید با ارزش‌های بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. به همه حاضرین فرصتی برای صحبت بدهید و فرایند را به طور کامل برای آنان توضیح دهید. شرکت کنندگان را از بک گراند های متفاوت و از هر ثبت تغییرات شرکت دو جنسیت زن و مرد انتخاب کنید تا به درستی نمایانگر بازار هدف شما باشند. برخی از شرکت ها به دلیل عدم دسترسی به بازار هدف خود و یا مسائل دیگر ترجیح می دهند که این جلسات طوفان فکری را در داخل مجموعه و با اعضای داخلی سازمان خود برپا کنند. در مورد چگونگی برگزاری این کارگاه ها و تکنیک های مختلف نامگذاری مورد استفاده در آنها به تفصیل در ده گام موثر برای نام گذاری برند صحبت شده است، که خواندن آنها به شما در انتخاب نام برند خلاقانه کمک خواهد کرد.

راهنمای انتخاب اسم برند

مخصوصا وقتی یک برند موفق می‌شود افراد بسیاری شروع به کلون سازی از اسم و رسم آن می‌کنند پس ریسک این موضوع را هم بهتره درنظر بگیری. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم. سلام آقای ابراهیم؛ من فکر میکنم اسمای بهتری هم هست که همه مخاطبا بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و نوشتنش هم ساده باشه. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم.

ممنونم از اینکه اطلاعات به روز را به اشتراک می گذارید. از زمان تحصیل در دانشگاه، بازاریابی را رشته ای جذاب و هیجان انگیز یافتم و به عنوان یکی از طرفداران بازاریابی مسائل روز آن را دنبال می کنم و همواره به دنبال یادگیری در این زمینه هستم. به همین دلیل حضور در Belovedmarketing را فرصتی برای همراهی با افرادی شبیه به خود، می دانم.

اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد. یعنی هر کسی به‌ راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند. (حتی اگر می‌ خواهید برای ثبت شرکت اسم شرکت خود از یک نام تجاری من ‌در آوردی یا عجیب و غریب استفاده کنید، باید این شرایط را در نظر بگیرید). چند وقت پیش که برای خرید به بازار رفته بودم وارد مغازه‌ای به اسم ویکتورینوکس شدم. اسم مغازه آن قدر برایم عجیب بود که از فروشنده تلفظ درست اسم و علت نام گذاری را پرسیدم.

به همین دلیل به یکی از منابع معتبر رجوع کردیم تا مقاله پیش رو را آماده کنیم و در مسیر انتخاب نام برند به شما کمکی کرده باشیم. راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه ‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌ اید که از ظرفیت ‌های فوق‌ العادۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب ‌و کار خود استفاده کنید، به شما تبریک می ‌گوییم. یکی از راه‌ های انتخاب نام خاص و شیک برای مغازه، استفاده از اسامی شخصیت‌ های معروف است.

به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد.

برای رسیدن به بهترین نتیجه و صرفه جویی در زمان میتوانید یک سری قوانین برای این (به اصطلاح) سرگرمی تعیین کنید. پیش از انتخاب اسم برند، سایر رقبا را بررسی کنید تا در نهایت نامی متمایز انتخاب کنید. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند.

نحوه نام گذاری برند تجاری

اما این به این معنی نیست که شما باید نام تجاری خود را به چیزی خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد ثبت برند و فشن ایجاد می‌کنید که شلوار جین مردانه می‌فروشد. نام‌گذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است.

قدم اول هویت بنیادین برند خود را تعریف کنید

به عنوان مثال موتورهای جستجو Infoseek، Alltheweb و Google را در نظر بگیرید. اولی یعنی جستجوی اطلاعات، دومی یعنی تمام وب و در آخر گوگل هیچ معنای خاصی ندارد و کلمه ابداعی است. اسم کسب‌وکار شما فقط به این معنا نیست که مردم، شرکت شما را چگونه تعریف می‌کنند.