راهنمای قدم به قدم ثبت شرکت دانش بنیان + شرایط و مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

شرکتهاي متقاضي پس از توليد کالاها و خدمات دانش بنيان يا ارايه برنامه توليد (براي شرکتهاي نوپا)، بر مبناي آيين نامه مصوب کارگروه، ارزيابي شده و براي يک مدت محدود مي توانند از تسهيلات و مزاياي قانون استفاده کنند و براي تمديد زمان استفاده از مزاياي قانون، بايد دوباره ارزيابي شوند. لذا درباره امکان استفاده از مزاياي قانون، در زمان ثبت شرکت نمي‌توان اظهار نظر کرد و ارزيابي بر مبناي عملکرد شرکتها پس از ثبت و فعاليت شرکت انجام مي شود. شایان ذکر است، شرکت‌های متقاضی باید علاوه بر کسب شرایط ذکر شده در شاخص‌های عمومی (شامل کسب حداقل درآمد ذکر شده ناشی از فروش فناوری، کالا /خدمات دانش‌بنیان ثبت برند تجاری ، نیروی انسانی و سابقه بیمه کارکنان)، کلیه شرایط مشخص‌ شده در شاخص‌های اختصاصی آیین‌نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، را نیز احراز نمایند. شرکت‌­ها و موسسات باید بصورت عادی در اداره کل ثبت شرکت‌­های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شوند و در هنگام ثبت، هیچ تفاوتی بین شرکت­‌ها وجود ندارد. شرکت‌های متقاضی پس از تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان یا ارایه نمونه آزمایشگاهی (برای شرکت‌های نوپا)، بر مبنای آیین‌­نامه مصوب کارگروه، ارزیابی شده و برای یک مدت محدود می­‌توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند و برای تمدید زمان استفاده از مزایای قانون، باید دوباره ارزیابی شوند.

ثبت شرکت دانش بنیان

منظور از کالا های دسته دوم به محصولاتی اطلاق میگردد که نسبت به محصولات گروه اول از از نظر دانش فنی، تخصصی و تکنولوژیکی در رسته پایین تری قراردارند ولیکن همچنان ارزش افزوده والایی داشته و در بستر فناورانه برتر قرارداشته باشد . در واقع قانون گذار برای محصولات با دانش فنی ، تخصصی کمتر امتیازات و مزایای کمتری در نظر خواهد گرفت و این دسته شامع معافیت مالیاتی نخواهند شد. تامین تمام یا بخشی از هزینه تولید ، عرضه یا به کارگیری نوآوری و فناوری با اعطاء تسهیلات کم بهره یا بدون بهره بلند مدت یا کوتاه مدت بر طبق عقود شرعی اولویت ، معافیت از پرداخت مالیات ، عوارض حقوقی گمرکی ، سود بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت پانزده سال تنها بخشی از حمایت های دولت از این شرکت ها می باشد. باید پنجاه درصد درآمد شرکت در یکسال گذشته مالی، از فروش فناوری، کالا و یا خدمات مربوط به حوزه دانش بنیان بوده باشد. در صورت هرگونه تخلف در استفاده از تسهیلات مربوط توسط شرکت‌های تایید شده در کارگروه؛ مطابق مجازات‌های ماده 11 قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و تجاري‌سازي نوآوري‌ها و اختراعات، با آنها برخورد می‌شود. با معرفی شرکتهای خارج از پارک علم و فناوری به سازمان امور مالیاتی کشور، این شرکتها نیز این امکان را دارند که طبق قوانین مصوب از معافیتهای مالیاتی در نظر گرفته شده بهرمند شوند.

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرای طرح با توجه به نیازها و برآوردهای اولیه ارائه شود. برآورد هزینه‌های سرمایه‌گذاری کل طرح و چگونگی سرمایه‌گذاری و تسهیلات ثبت شرکت مالی مشخص خواهد شد. قیمت تمام شده محصول، پیش‌بینی سود و زیان نهایی طرح، بهای محصول نهایی برای فروش و مواردی از این قبیل به دقت نشان داده خواهد شد.

دستورالعمل فعالیت ، سرمایه و مجوز صرافی ۱۴۰۰

جهت ثبت شرکت دانش بنیان ، ثبت شرکت یا موسسه حقوقی خصوصی یا تعاونی است . بنابراین لازم است شرکت ابتدا به صورت عادی در اداره ثبت شرکت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت برسد . شرکت های دانش بنیان در واقع شرکت هایی هستند که فعالیت خود را در اجرایی کردن و تولید یک یا چند اختراع متمرکز می کنند. در کل شرکتهای دانش بنیان به منظور افزایش علم و ثروت و به کارگیری و تجاری سازی اختراعات تشکیل می شوند.

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید کلیه اطلاعات مربوط به سهامداران و اعضای هیئت مدیره و رزومه شرکت و اطلاعات افراد درون سازمان مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا شامل شرکت دانش بنیان می شوند یا خیر. حداقل نیمی از درآمد مجموعه در یک سال مالی گذشته ناشی از فروش کالا و یا خدمات دانش بنیان باشد( شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحی مهندسی مرتبط با فهرست کالاهای دانش بنیان و خدمات تخصصی دانش بنیان) آن مجموعه از طریق قرارداد باشد. شایان ذکر است، دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی پس از ثصویب امکان تاسیس شرکت های دانش بنیان در آیین نامه ی مالی و معاملاتی خود در هیئت امنا، می توانند شروع به تشکیل شرکت های دانش بنیان کنند. هر شرکت دانش بنیان به پیشنهاد تعدادی از اعضای هیئت علمی و تصویب دانشگاه یا واحد پژوهشی تاسیس خواهد شد و یا توسط دانشگاه و واحد پژوهشی به اعضای هیئت علمی پیشنهاد می شود. پس از اینکه شرکت دانش بنیان ثبت شد شرکت ها تنها برای مدت یک سال می توانند دانش و تحقیقات خود را در قالب طرح های صنعتی و تجاری ارائه نمایند و تنها یک بار این زمان برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد. لذا شرکت هایی که می خواهند از خدمات شرکت دانش بنیان بهره مند باشند باید نهایتا ظرف این مدت کالاها و خدمات دانش بنیانی خود را تجاری سازی و عملیاتی کنند.

وجود این شرکت‌ها در ایران از زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که متولیان بخش‌های مختلف صنعتی متوجه تاثیر رشد علم بر صنعت شدند. بزرگترین دغدغه این شرکت ها حفاظت از دارایی های فکری و حفظ حقوق مالکیت معنوی می باشد که باید کار کارشناسی و حقوقی دقیقی بر روی آن انجام شود. همچنین تحقیق و توسعه برای حفظ توان رقابتی آن محصول در بازار به شکل مدام انجام شود. 1) پروژه جایگزین خدمت در دستگاه های دفاعی و دولتی نخبگان فناور در صورت احراز شرایط و کسب امتیازهای مصوب می‌توانند به‌عنوان انجام خدمت نظام‌وظیفه، از طریق معرفی به مرکز نخبگان نیروهای مسلح پروژه‌ای را برای یکی از صنایع دفاعی و کشوری انجام دهند. لذا توضیحاتی از ثبت شرکت را می توانید از طریق جستجو در منوی کناری وبسایت، مراجعه به صفحه اصلی یا مراجعه به لینک های زیر بدست آورید. در نظر داشته باشید به شرکتهای تأیید شده مجوز و یا گواهی خاصی اعطا نمی شود.

شرایط شاخص‌های عمومی شرکت دانش بنیان

شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی ،شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز نمایند. توجه داشته باشید که اگر قبل از اقدام برای ایجاد شرکت مدارک خود را جمع آوری کنید، در زمان ثبت شرکت دانش بنیان خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد. از این رو به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت به طور دقیق از مدارک مورد نیاز مطلع شوید و آن ها را به طور کامل جمع آوری کنید، این کار کمک می کند که زمان کمتری را صرف کنید.

  • در این مطلب می‌خواهیم با بررسی دقیق تمام این موارد، و همچنین مهم‌ترین نکات مرتبط با ثبت شرکت دانش بنیان را با یکدیگر بررسی کرده و از مزایای مختلف مرتبط به این مجموعه‌ها، مطلع شویم.
  • در صورتی که سهام دانشگاه کمتر از 50 درصد باشد، شرکت دانش بنیان خصوصی بوده و در غیر اینصورت دولتی می باشد.
  • 4-حداقل نیمی از درآمد شرکت در یک سال مالی گذشته شرکت،ناشی از فروش فناوری،کالا و یا خدمات دانش بنیان (شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحی مهندسی مرتبط با فهرست کالاهای دانش بنیان و خدمات تخصصی دانش بنیان) آن شرکت از طریق قرارداد باشد.
  • شرکت های متقاضی پس از تولید کالاها و خدمات دانش بنیان یا ارایه ی برنامه تولید (برای شرکت های نوپا) بر مبنای آیین نامه ی مصوب کارگروه، ارزیابی شده و برای یک مدت محدود می توانند از تسهیلات و مزایای قانون استفاده کنند و برای تمدید زمان استفاده از مزایای قانون، باید دوباره ارزیابی شوند.
  • لذا درباره ی امکان استفاده از مزایای قانونی در زمان ثبت شرکت، نمی توان اظهار نظر کرد و ارزیابی بر مبنای عملکرد شرکت ها پس از ثبت و فعالیت شرکت انجام می شود.

آخرین اظهارنامه مالیاتی مربوط به شرکت که برای سازمان مالیاتی کشور ارسال شده است. از دیگر مطالبی که باید در رابطه با شرکت دانش بنیان بدانید انواع آن است. شاید شما هم تصور کنید که شرکت دانش بنیان یک نوع است، در صورتی که این تصور اشتباه بوده و این شرکت سه نوع دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. احتمالا این سوال برای شما هم به وجود می آد که شرکت دانش بنیان چیست و به چه شرکتی می گویند؟ شرکت دانش بنیان به شرکتی می گویند که به دنبال هم افزایی و افزایش دانش و تکنولوژی هستند، یعنی فعالیت هایی در این راستا دارند. اعضای هیئت علمی دانشگاه متناسب با میزان زمان، نوع فعالیت و میزان مشارکتی که در مالکیت فکری معنوی شرکت دارند، می توانند سهامدار شرکت باشند. اما ابتدا باید بدانیم موسسه یا شرکت دانش بنیان به چه معناست و چه اهدافی را دنبال میکند.

با این حال هنوز محدودیت هایی در شکل گیری چنین موسسات و نهادهایی وجود دارد که آن ها را از رسیدن به چشم انداز های طولانی باز می دارد. در ادامه باید بدانید که فعالیت های شما نباید در راستا غیر از اهداف شرکت باشد. این مطلب توسط رقیه زینالی نگاشته شده است.برای مشاوره حقوقی با ایشان دکمه زیر را کلیک کنید. بسته به نوع شرکتی که ابتدا ثبت خواهید کرد، قیمت و هزینه آن نیز متغیر می باشد اما بصورت کلی هزینه بسیار بالایی نداشته و می توانید برای محاسبه دقیق تر با ما در ارتباط باشید. ب- پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کم %4 از دیگر مشوق های این نوع شرکت ها می باشد. از سوی دیگر تمامی تسهیلات دریافتی این شرکت ها به صورت بلند مدت می باشد.

شرکت های دانش بنیان به منظور افزایش علم و به کار گیری ثروت به منظور تولید و یا اختراع چند نمونه متمرکز می شود. درصورت تخلف و استفاده غیر مجاز از تسهیلات استفاده نکردن در راستای تولید فناوری مطابق مجازات های ماده ۱۱ قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان برخوردار خواهد شد . شرکت‌های دانش‌بنیان امریه دانش بنیان شرایط امریه دانش بنیان امتیاز امریه دانش بنیان ارسال مدارک برای امریه دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی، روش‌های مختلفی … برای ثبت شرکت، باید تمام اطلاعات مثل نام شرکت، نوع شرکت، شناسه ملی شرکت، آدرس سایت اینترنتی، شماره تلفن و تمام اطلاعات مورد نیاز را در بخش ثبت نام و ارزیابی شرکت‌ها وارد کنید.

یکی از انواع شرکت هایی که در حال حاضر متقاضیان آن افزایش یافته، پیگیری ثبت تغییرات شرکت می باشد. در واقع، این نوع شرکت ها بر پایه علم، تحقیقات، نوآوری، و ایجاد کار آفرینی، توسط حداقل ۱ نفر تشکیل می شوند. همچنین، نظارت بر شرکت های دانش بنیان از جمله وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.