راهنمای سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

بعد از تایید پرونده، شما باید به محل اداره ثبت مراجعه و با امضا نهایی آگهی تاسیس شرکت را تحویل بگیرید. برای ثبت شرکت نیاز به هیچ مدرک تحصیلی نیست مگر موضوع شرکت نیاز به اخذ مجوز از سازمان مربوطه داشته باشد. انتخاب نام شرکت تابع قواعدی است که در «دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی» به طور کامل شرح داده شده‌اند. این نام‌ها نباید تکراری باشند و نباید موجب گمراه شدن مشتریان شوند. همچنین ریشه فارسی واژه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و از به کار بردن عناوین لاتین پرهیز شود.

پس از تایید نام موضوع فعالیت تان را طراحی و در بخش مربوط به موضوع فعالیت وارد می نمایید. پس از تایید نام و تایید موضوع فعالیت و سایر مدارک نوبت به آنمی رسد که منتظرچاپ آگهی روزنامه خود در اداره ی ثبت شرکتها باشید تا با این چاپ مهر تاییدی بر روی ثبت شرکت تان باشد. طبق ماده 1 دستورالعمل مزبور، متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه ثبت شرکت در تهران نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند. در مراحل آخر به ترتیب شعبه و روزنامه کثیرالانتشار شرکت را مشخص نموده ودرپایان با زدن دکمه ثبت، ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir نهایی خواهد گردید. دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند.

سامانه جامع ثبت شرکت ها

شرکت‌های تجاری در ایران حداکثر تا دو ماه پس از دریافت آگهی تاسیس باید برای این کار اقدام کنند. تشکیل شرکت‌های مختلط سهامی منوط به وجود شرکای سهامی و شرکای ضامن است. گروه اول به طور مساوی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و مسئولیت‌شان نیز به میزان آورده‌شان است. اما آوردۀ گروه دوم به صورت سهام درنیامده است و مسئول تمامی ضررهایی هستند که ممکن است پیش بیاید. حق انتخاب مدیران در اختیار شرکای ضامن و حق انتخاب بازرسان در اختیار شرکای سهامی است. در واقع ثبت شرکت مختلط سهامی به معنی استفاده از امتیازهای دو نوع شرکت سهامی و تضامنی است.

طبق قانون شرکت هایی که در مناطق آزاد تجاری به فعالیت می رسند تا سقف 20 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود، امّا این نکته بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید که بهره مندی از معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد کاملاً مشروط به انجام تکالیف و وظایف قانونی و مالیاتی در زمان مقرر آن است. از مهمترین این تکالیف و وظایف باید به مواردی نظیر اخذ و تمدید مستمر مجوز اقتصادی، اخذ کد اقتصادی، پلمپ و تحریر دفاتر قانونی و تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال مالی شرکت اشاره نمود. باید در نظر داشته باشید همانند شرکت با مسئولیت محدود، در موسسه غیر تجاری نیز سرمایه ثبتی موسسه کاملاً اظهاری خواهد بود و نیازی به واریز مبلغی از سرمایه موسسه به حساب بانکی وجود ندارد و همچنین مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره نیز اختیاری بوده و می تواند بصورت نامحدود باشد. متقاضی ثبت شرکت از طریق سامانه اینترنتی بعد از این که اطلاعات درخواستی در سامانه ثبت شرکت ها را تکمیل نمود می بایست مدرک اصلی صورت جلسات تنظیمی به علاوه ضمائم آن را از طریق پست سفارشی به آدرس ذکر شده در تأییدیه پذیرش ارسال نماید . چنانچه قصد دارید تا اقدام به استعلام اطلاعات هویتی یک شخص حقوقی اعم از شرکت یا موسسه نمایید، بخش اطلاعات عمومی شخصی حقوقی ثبت برند به آدرس irsherkat.ssaa.ir این امکان را برای شما فراهم می کند تا با وارد کردن شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر به اطلاعات هویتی وی دست رسی یابید.

مشاوره ثبت شرکت

داشتن شناسه ملی شرکت برای درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار ضروری است. متقاضي محترم جهت کار با سامانه ثبت شرکت ها مناسبتر است از مرورگر های firefox يا Internet Explorer8 و بالاتر استفاده … انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد . در این بخش با وارد کردن یکی از اطلاعات شخصیت حقوقی از جمله شماره ملی ، تمامی اطلاعات ضروری که در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی نیز وجود دارد به شما نمایش داده خواهد شد . در این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود . اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد .

  • یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست.
  • با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، دیگر نیاز به حضور فیزیکی و تکرار اطلاعات فردی و فرآیندهای بیهوده و تکراری ثبت اسناد نیست.
  • این کار از طریق پست و با پاکت‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده است انجام می‌شود.

همانطور که در مقاله توضیح داده شد برای ورود به سامانه ثبت من باید آدرس اینترنتی my.ssaa.ir را در مرورگر خود وارد کرده و بعد از ورود به سامانه مراحل ثبت نام را انجام دهید. می دانید که برای انجام کارهای تجاری باید شرکت ثبت کنیم اما برای انجام کارهای غیرتجاری چه باید کرد؟ اگر قصد انجام فعالیت های غیرتجاری مانند خیریه ، انجمن ، صندوق های قرض الحسنه و… دارید بایستی موسسات غیرتجاری ثبت کنید. در صورتی که بخواهید فعالیت های تجاری مانند آموزشگاههای علمی و فنی ، آموزشگاههای زبان و مدارس غیر انتفاعی انجام دهید باید در قالب موسسه انتفاعی یا غیر انتفاعی ثبت شود.

چنانچه لازم به ذکر است حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هیچ تاثیری در روند ثبت شرکت یا سایر امور ثبتی نخواهد داشت . ثبت شرکت در سامانه irsherkat ssaa ir که تنها مرجع اصلی جهت ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و کلیه امور وابسته ثبتی از این قبیل است ، دارای قواعد و ضوابطی است که به تمامی آن باید توجه نمایید . چه شرکتی را ثبت کنیم؟ شرکت سهامی خاص بهتر است یا تعاونی؟ خوب است قبل از هر تصمیمی برای ثبت شرکت‌تان، با مقایسه شرکت تعاونی و شرکت سهامی خاص، از تفاوت‌ها و نقاط مشترک این دو نوع مؤسسه آگاه شوید،…

نام‌گذاری شرکت

پلمپ دفاتر به منظور ثبت و ضبط مراودات مالی و مراتب صدور و یا دریافت اسناد تجاری اعم از چک، سفته و برات و همچنین تعیین وضعیت درآمدها و هزینه های شرکت در طول سال مالی آن شرکت در نظر گرفته شده است. و ثبت اختراعات را بر عهده دارد در تهران مستقر است و تمامی اظهارنامه های مربوط به خدمات ذکر شده به کارشناسان این اداره ارجاع می شود و همین موضوع یکی از دلایل طولانی تر بودن و بیشتر بودن هزینه ثبت برند و طرح صنعتی به نسبت خدمات تاسیس شرکت و انواع تغییرات شرکتها است. سامانه ثبت شرکت میزان با هدف تسهیل در امور اداری شرکتها و موسسات، حسابداری و مالیاتی و مشاوره کسب و کار فعالیت خود را آغاز نموده است. ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا one hundred به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. افراد پس از انتخاب شرکا و نوع شرکت، برای انجام ادامه مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها به این سامانه مراجعه کرده و گزینه «ثبت شخصیت حقوقی» را انتخاب کنند.

افرادی که قبلا اقدام به ثبت درخواست تاسیس شرکت، تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات و … نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند. همچنین، از طریق بخش انصراف از درخواست، امکان ثبت درخواست انصراف وجود دارد. برای انجام هر دوی این موارد لازم است که اشخاص حتما دارای کد پیگیری درخواست باشند.

به طور کلی، تأمین اجناس مصرفی زندگی از اهداف مهم این نوع شرکت‌ها است. حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف هفت نفر است که دو سوم آنها باید در حرفه‌ای مشغول باشند که در موضوع شرکت مشخص شده است. همچنین حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت تعاونی تولید و مصرف مبلغ صد میلیون ریال است. گفتنی است که در شرکت‌های تعاونی ممکن است اعضا سرمایه‌های یکسانی نداشته باشند، اما در تصمیم‌گیری‌ها هر یک از آنها یک رای با ارزش برابر دارند. با روی کار آمدن این سامانه و ارائه خدمات ثبت تغییرات و ثبت شرکت در irsherkat.ssaa.ir ، امور ثبتی به صورت اینترنتی صورت گرفت و دیگر مدارک فقط از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود .

تنظیم اساس‌نامه شرکت نیاز به تخصص دارد و باید بسیار دقیق انجام شود. تغییر دادن مندرجات اساس‌نامه به برگزاری مجدد مجمع عمومی و تصمیم اکثریت شرکا نیاز دارد. حق تمبر یکی از ثبت تغییرات انواع مالیات است که هنگام ثبت شرکت و نیز افزایش سرمایه شرکت پرداخت آن الزامی است. طبق ضوابط مالیاتی، بخشی از این مبلغ ثابت و بخشی دیگر متغیر و وابسته به آوردۀ شما است.

هر گاه دو یا چند شخص بخواهند فعالیت‌های تجاری خود را تحت یک نام مشترک پیش ببرند، ساده‌ترین شکل شراکت قانونی ثبت شرکت تضامنی است. امروزه در بیشتر کشورها و نظام‌های حقوقی این نوع از شرکت‌ها تعریف شده‌اند و بسیار مورد توجه کارآفرینان قرار دارند. در شرکت‌های تضامنی، مسئولیت پرداخت قرض‌های احتمالی بر عهدۀ تمام شرکا خواهد بود. در صورت ورشکستگی، هیچ یک از اعضا نمی‌توانند با استناد به اینکه میزان قرض‌ها از میزان سهم آنها در شرکت بیشتر است، از پرداخت آنها شانه خالی کنند.

ثبت آگهی در روزنامه رسمی و همچنین پرداخت هزینه آگهی تنها از طریق سایت روزنامه رسمی کشور امکان پذیر است.لذا پس از تایید تمام مدارک و دریافت شماره ثبت شرکت ،به سایت روزنامه رسمی کشور به آدرس اینترنتی www . از طرف دیگر کسب و کار در فضای مجازی نیز به شدت در حال رشد می باشد. تمامی این شرکت ها و موسسات در سطح کشور خدماتی را ارائه می کنند یا اینکه محصولات خود را به فروش می رسانند. برای ساماندهی تمامی این شرکتها و حفظ امنیت و محافظت از حق قانونی شرکت ها سازمانی به عنوان اداره ثبت شرکت ها تاسیس شده است. بهتر است بدانید که لازمه انجام هرگونه فعالیت تجاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی داشتن کد اقتصادی است. کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی و چه شخص حقوقی می تواند اقدام به صادرات و واردات کند.

یکی از خدمات ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها، امکان ثبت درخواست صورت جلسه تغییرات می باشد. در این بخش شخصیت های حقوقی می توانند با شناسه ملی و یا بدون شناسه ملی (با وارد کردن شماره ثبت واحد)، درخواست خود را برای ثبت صورت جلسه تغییرات ثبت نمایند. ، سامانه ای است که از سوی سازمان اسناد و املاک کشور به منظور تسریع و تسهیل در تاسیس موسسات تجاری، شرکت ها و موسسات غیر تجاری راه اندازی شده است.