راهنمای ثبت موسسه حقوقی

با این وجود، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، می توانید با تیم مشاوران هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آنان دریافت نمایید. اساسنامه موسسه باید تهیه شود و در ۳ نسخه به امضای متقاضیان تاسیس موسسه برسد. هر چند وزارت کشور به‌عنوان تنها مرجع معرفی شده است اما در این مطلب به بررسی مراحل سامانه ثبت شرکت ثبت خیریه‌ها در سازمان بهزیستی نیز پرداخته می‌شود. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. اسمی که به عنوان اسم موسسه حقوقی معرفی می کنید می بایست حداقل دارای ۳ بخش باشد. نام های انتخابی می بایست دارای معنی باشد و حدالمقدور معنی نام شرکت با حوزه فعالیت آن متناسب باشد.

ثبت موسسه

مرکز اصلی موسسه، همان جایی است که قرار است موسسه فعالیت خود را در آن انجام دهد. لازم است بدانید که آدرس موسسه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در حال حاضر مرکز اصلی موسسه در شرف تاسیس، به وسیله اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری استعلام می‌شود و لازم است آدرس با کد پستی همخوانی داشته باشد. اولین گام در جهت ثبت موسسات غیر تجاری انتخاب نام آن است.

حمایت از تحصیل در مناطق محروم با طرح آبا

ثبت موسسه آموزشی یکی از موسسات خدماتی است که علاوه بر کسب درآمد موجب رشد فرهنگ می شود. سه شرط فوق از جمله شروط حائز اهمیت در کانون وکلای دادگستری و اداره ثبت است و اگر چنانچه شخصی دارای سه شرط لازم و ضروری که در بالا ذکر شد، نباشد نه تنها قادر به تاسیس موسسه نخواهد بود، بلکه از عضویت در نهاد قانونی نیز محروم خواهد شد. طبق قوانین مرتبط با تجارت موسسه‌ها، تمامی موسسه‌های حقوقی بایستی به ثبت برسند.

برای ثبت شرکت حداقل به دو نفر نیاز است در حالی که برای ثبت موسسه یک نفر نیز کافی است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و ثبت یک موسسه مبلغ a hundred هزار تومان است. همچنین طبق قانون هیچ سقفی برای سرمایه موسسه در نظر گرفته نشده است و شما می توانند سرمایه موسسه خود را تا هر مبلغی که بودجه شما اجازه می دهد بالا ببرید. راهنمای جامع ثبت شرکت ، موسسه و تعاونی و اساسنامه ها دسته خدمات زیر دسته اشتغال راهنمای جامع ثبت شرکت ، موسسات غیر تجاری و تعاونی به همراه کلیه فرم های مربوطه . این موسسه به عنوان یک موسسه غیرتجاری شناخته می‌شود که می‌تواند موضوعات مختلف را پوشش دهد.

روش و مراحل ثبت موسسات غیر تجاری

بسیاری از افراد برای حل مشکلات خود ترجیح می‌دهند تا از موسسه داوری استفاده کنند چرا که رسیدگی اختلافات در دادگاه‌های بزرگ به دلیل اتلاف زمان و هزینه بر بودن آن توصیه نمی‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مشکلات خود را در موسسه‌های داوری حل کنند. برخی موسسات برای تاسیس نیاز به مجوز دارند، ارائه ی مجوز اخذ شده جزو مدارک لازم می باشد. انتخاب نام موسسه همچون انتخاب نام شرکت می باشد و باید نام سه سیلابی با مفهوم فارسی برای موسسه انتخاب نمایید. جزو مدارک باید فرم تعیین اسم موسسه را تکمیل نمایید و ارائه دهید. برای چنین اموری که فعالیت تجاری و بازرگانی محسوب نمی شوند، می توانید مبادرت به ثبت شرکت غیرتجاری نمایید.

  • در این گام اطلاعات متقاضی را به صورت کامل وارد نمایید.
  • اما موسسه غیرانتفاعی موسسه ایست که به منظور انجام امور عام المنفعه (بدون تقسیم سود بین سهامداران) شکل می گیرد و درآمد حاصل از فعالیت های موسسه می بایست صرف توسعه و پیشبرد اهداف موسسه گردد.
  • مجوزهایی که لازم است برای هرکدام از این موارد دریافت شود به تناسب موضوع متفاوت می باشد.
  • همچنین موضوع موسسه با مدارک تحصیلی و تخصص موسسین مطابقت داده شده و بعد از آن اجازه و دستور ثبت صادر می‌گردد.

در صورتیکه در خارج از کشور اقامت دارید می توانید ازهمکاران ما در خارج از کشور کمک بگیریدو با آنها تماس برقرار کنید. برای اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و دریافت ارزان ترین مشاوره تلفنی فوری و 24 ساعته با سرشناس ترین وکلای متخصص در ایران، تصویرک زیر را لمس نمایید. برخلاف آنچه تصور می‌شود، موسسات می‌توانند به قصد جلب منافع مادی و تقسیم سود ایجاد شوند. محدودیت سنی برای ثبت وجود نداره؟ جایی خونده بودم افراد متاهل 25 سال و افراد مجرد باید 27 سال داشته باشن. از عناوینی مانند کانون٬ انجمن، بنگاه و هر عنوان غیر دولتی و ملی دیگری می توان در نام موسسه استفاده کرد.

uncategorized