راهنمای ثبت شرکت اینترنتی ثبت تاسیس

بعد از ارسال مدارک ، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و پس از بررسی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می گردد. پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید. پس از طی کردن مراحل لازم، کلیه مدارک مورد نیاز خود ازجمله برخی اسناد، مدارک مربوط به اساسنامه، شرکت نامه و مدارک مربوط به اعضای هیئت مدیره را ارائه می کنید. اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد . سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد . در مرحله بعدی لازم است که شخصیت حقوقی و یا شرکت مد نظر خود را که قصد ثبت آن را دارید، را انتخاب کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

  • بدین منظور، جهت پیشگیری از رد نام در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها، قبل از ثبت نام شرکت در سامانه ی ثبت شرکت ها، از نام انتخابی خود استعلام بگیرید.
  • در قدم اول اطلاعات عمومی شرکت ها مثل نوع شرکت، نام شهر و استان محل فعالیت، شماره و آدرس و سال مالی ثبت می شود.
  • چنانچه قصد استفاده از یک وکیل را داشته باشید ، باید اطلاعات هویتی وکیل مربوطه من جمله شماره وکالتنامه ، شماره ملی ، شماره تماس و … را تکمیل نمایید .
  • همچنین، از طریق بخش انصراف از درخواست، امکان ثبت درخواست انصراف وجود دارد.

به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در شخص حقوقی همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند. یکی از خدمات ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها، امکان ثبت درخواست صورت جلسه تغییرات می باشد. در این بخش شخصیت های حقوقی می توانند با شناسه ملی و یا بدون شناسه ملی (با وارد کردن شماره ثبت برند ثبت واحد)، درخواست خود را برای ثبت صورت جلسه تغییرات ثبت نمایند. به منظور ثبت صورت جلسه تغییرات مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکتها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید. در صفحه آگهی های قانونی می توان یکی از فیلدهای خالی مانند نام شخصیت حقوقی و یا شماره ثبت شرکت و یا شناسه ملی شرکت را درج نمود تا روزنامه های تاسیس و تغییرات شرکت مورد نظر را مشاهده نمایید.

برای اینکه اعتبار و اهمیت و سندیت دفاتر تجاری محفوظ باشد برای تهیه آن ها مقررات خاصی وضع شده است. چنانکه به موجب مواد ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت باید دفاتر روزنامه و کل و دارائی ، قبل از ثبت هرگونه معامله از طرف نماینده اداره ثبت شماره گذاری و امضاء و پلمپ شود. همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه بنویسید . به موجب اصلاحیه قانون تجارت، در موقع تاسیس، سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد و اگر کمتر شد؛ تا حداکثر ظرف مدت یک سال باید جبران شود و یا شرکت را به نوع دیگری تبدیل کنند. در غیر این صورت و بر اساس دادخواست هر ذینفع، دادگاه صالح حکم به انحلال شرکت خواهد داد.

در گذشته ، ثبت اسم تاجر در دفتر ثبت تجارتی تنها با مراجعه حضوری به مرجع ثبت شرکت ها امکان پذیر بود، اما امروزه کلیه تجار و شرکت های تجاری می توانند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها و با ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، برای ثبت نام خود در دفتر ثبت تجارتی اقدام نمایند. ۳در این مرحله اطلاعات مربوط به شرکت از جمله محل ثبت، مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کرده و در نهایت کد پستی را وارد نمایید تا سامانه جامع ثبت شرکت ها به طور خودکار آدرس را برای شما نمایش دهد. نام شرکت ، شناسه ملی شرکت و شماره ثبت شرکت سه رکن اصلی جهت استعلام شرکت توسط سامانه اداره ثبت شرکتها به شرح فوق می باشد. در این مرحله اطلاعات مربوط به شرکت از جمله محل ثبت، مدت فعالیت، شماره تلفن و ایمیل را وارد کرده و در نهایت کد پستی را وارد نمایید تا سامانه جامع ثبت شرکت ها به طور خودکار آدرس را برای شما نمایش دهد.

به شما اطمینان میدهیم ما در تمامی ساعات پاسخگوی شما عزیزان هستیم. در غیر این صورت هرگونه مغایرت در ثبت سامانه و مدارک ارسالی به اداره مربوطه باعث برگشت کار و توقف ادامه روند متقاضی می شود. دانستن این اطلاعات سبب می گردد که شخص متقاضی به راحتی بتواند نسبت به ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها اقدام نماید. Content was generated by GSA Content Generator Demoversion. امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی ثبت تغییرات پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

نام کاربری و رمز خود را وارد کنید

در این مرحله باید آگهی شرکت را برای اطلاع رسانی در یک روزنامه کثیرالانتشار به چاپ برسانید. این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد؛ چراکه میزان سرمایه اولیه شرکت، ارزش و اعتبار آن را تعیین می کند. پس از انتخاب حوزه فعالیت شرکت، باید در خصوص میزان ثبت تغییرات سرمایه اولیه شرکت و میزان آورده هر فرد تصمیم گیری شود. سامانه در این مرحله چند حوزه پیشنهادی را ارائه می کند که از بین آن ها باید یکی را انتخاب کنید. جهت عضویت در خبرنامه، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کرده و بر روی تایید کلیک نمایید.

irsherkat ssaa

برای کسب اطلاعات در این حوزه با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . Irsherkat ssaa ir کد فراگیر را از سایت پست روزانه دریافت کنید. در غیر این صورت شرکت ها ابتدا باید به اصلاح آدرس و کد پستی شرکت اقدام کنند و سپس تقاضای پلمپ دفاتر دهند.

پس ثبت شرکتنامه، رسمیت یافتن آن بین شرکاء است که در دفتر جداگانه به عمل می آید و شرکاء تماماً ذیل ثبت را امضا می کنند و مطابقت ثبت را با اصل شرکتنامه تصدیق خواهند نمود. گسترش فعالیت ها و کسب و کار نیازمند فعالیت قانونی و اطمینان شخص از فروشندگان محصول یا خدمتی می باشد ، این مسئله تنها یکی از جزئی ترین دلایلی است که صاحبین مشاغل را به ثبت شرکت تشویق می کند ثبت شرکت . شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید. در قسمت اطلاعات مرکز اصلی می بایست مشخصات مربوط به کد پستی و شماره ی تلفن و نشانی مرکز اصلی تکمیل گردد. شماره ی دورنگار و نشانی تارنما و پست الکترونیکی نیز در صورتی که وجود داشته باشد در همین صفحه وارد می گردد.

مراحل ثبت شرکت در سامانه Irsherkat Ssaair

هر سال؛ می بایست سال قبل از آن و پیش از آغاز سال مالی جدید ؛ به دریافت آن مبادرت ورزید. اسناد و دفترمشاغل از سوی ادارات امور اقتصادی و دارایی پلمپ شود. دفتر روزنامه، دفتری جهت وارد کردن ریز هزینه ها و سود و زیان بشکل روزانه است . بنابراین امکان هیچ ‌گونه جابجایی و تغییر اطلاعات در آن وجود نخواهد داشت.

سامانه جامع ثبت شرکتها Irsherkat Ssaair

در صورتی که تعداد افراد بیش از حد معینی باشد، باید فرم مشخصی را در سامانه دانلود کرده و نام های خود را در آن وارد کنند. باید توجه داشته باشید که نام هایی که پیشنهاد می کنید از قبل نباید توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد. لازم به ذکر است مدیران شرکت ها پیش از عقد قرارداد با سایر شرکت ها بهتر است از این طریق از وضعیت فعال ، تعلیق یا منحل بودن شرکت مقابل آگاهی پیدا کنند و سپس به این قبیل اقدامات بپردازند .

پست شد در : misc