راهنمای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات شرکت در سال 1400

همان طور که می دانید افرادی که در شرکتی سهام دار هستند در واقع عضو هیات مدیره شرکت به حساب می آیند. هیات مدیره می تواند با تصمیم گیری و رضایت از بین خود اشخاصی را به عنوان رئیس، نائب رئیس و غیره انتخاب و منصوب نماید. انتخاب ریاست هیات مدیره حداقل به مدت دو سال و با رضایت افراد می تواند به مدت نامحدود انجام شود. هیات مدیره می توانند با برگزاری جلسات و ارائه صورتجلسه به تغییراتی در شرکت دست بزنند که در ادامه با برخی اهداف مجامع هیات مدیره آشنا می شوید.

ثبت تغییرات در این شرکت‌ها با موضوعات زیر است؛ تغییر موضوع شرکت، تغییر محل شرکت، نام شرکت، نقل‌وانتقال سهم‌الشرکه شرکا، افزایش و کاهش سرمایه و تغییرات و اصلاح مواد اساسنامه. اگر تعداد شرکا زیاد باشد؛ هیئت نظارت انتخاب شده و اسامی اعضای هیئت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می‌گردد و آن‌ها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یک‌ ماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت‌ ها تحویل داده شود و ثبت گردد. بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، اطلاع دارند که در صورت جلسه تغییرات و مشخصات خاصی از یک شرکت تجاری درج می شود. به منظور تغییر موقعیت و آدرس نیز باید صورت جلسه ای تهیه شود که حاوی سربرگ و آرم یا همان لوگوی شرکت شما بوده و کلیه افراد در آن تعداد سهام خود را تائید کنند. از طرفی امضای هیئت مدیره در تمامی صفحات این صورت جلسه امری ضروری بوده و باید در three ثبت برند تجاری نسخه رسمی تهیه شود.

در ادامه مطلب انواع موضوع فعالیت شرکت را به طور مفصل بیان می کنیم. اگر در پست های مدیریتی و حساس شرکت تغییراتی شکل می گیرد می بایست به اطلاع کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره شرکت برسد. تصمیم گیری در رابطه با مواردی که در اساسنامه شرکت آورده شده و تغییرات شرکت را به همراه خواهد داشت. این مسائل می تواند شامل تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت و هم چنین کلیه موضوعاتی است که در این اساسنامه گنجانده شده است. حقوق سهامداران موسس و انتفاعی و سهام های ممتاز از جمله مواردی است که مجمع عمومی به تنهایی نمی تواند تغییر دهد و باید نیمی از سهامداران یا بیشتر آن ها با چنین تغییری موافقت کنن.

در صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات انجام شده در شرکت، باید صورت جلسه ای تنظیم گردد و به مرجع ثبتی ارائه گردد. مرجع ثبتی طی بررسی های صورت گرفته و تطابق تغییر با قوانین مصوبه شرکت ها و مطلابقت آن با پرونده ی اصلی در صورت عدم نقص پرونده و اصولی بودن و قانونی بودن تغییرات شرکت، آگهی تغییرات ثبتی را برای انتشار در روزنامه ی رسمی و محلی صادر می کند. برای پیگیری ثبت تغییرات شرکت بهتر است که از مشاور حقوقی و وکیل شرکت کمک گرفته شود و تغییرات به او واگذار گردد. در واقع بعد از اینکه اعضای هیئت مدیره تصمیم به تعویض یک عضو کلیدی شرکت بگیرند، چنین تغییری باید برای عموم مردم شفاف سازی شود. یعنی شرکت این تغییرات را طی اطلاعیه ای در روزنامه رسمی بیان می کند تا همه مردن از آن آگاه شوند. ثبت صورتجلسه تغییرات به این صورت است که طی جلسه سهامداران یا مجمع عمومی، برای ثبت تغییرات شرکت، تمام تصمیمات مهمی که به تغییر روند کاری شرکت منتهی می شود را به ثبت رسانده و بعدا به عنوان یکی از اسناد مهم در ثبت تغییرات در سامانه مورد نظر بارگزاری کنیم.

بعضی مواقع دو کمپانی با هم ترکیب می شوند و در نتیجه مکان حداقل یکی از آن ها تغییر می کند( دفاتر را به محل شرکت دیگر یا یک محل جدید منتقل می کنند) و یا به علت مستاجر بودن مجبور به جابه جایی می شوند. ثبت تغییرات شرکت ها می تواند به علت پیشرفت شرکت و خرید دفتر بزرگتری نیز باشد. بیان شد که آگهی تغییرات شرکت برای اطلاع رسانی به عموم درباره ثبت تغییرات شرکت ها است. پیگیری آگهی تغییرات شرکت هم به وسیله سامانه مورد نظر یعنی سامانه روزنامه رسمی به انجام می رسد.

مدارک لازم برای تغییرات شرکت

تعیین روزنامه کثیر الانتشار که آگهی های شرکت در آن تشکیل می گردد . گاهی به دلیل تطابق فعالیت ها با شرایط اقتصادی کشور و تغییراتی که ممکن است در قوانین کشور روی دهد ، ملزم به ثبت شرکت در تهران تغییراتی در اساسنامه خواهیم شد . اشخاصی که در جلسه حاضر می‌باشند را همراه با سمت آن‌ها تعیین کنید. امضاء و مهر وکالتنامه وکیل که مسئول رسیدگی و تنظیم کلیه موارد فوق می‌باشد.

ثبت تغییرات شرکت

باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه ارسال شود. تعیین کردن روزنامه کثیرالانتشار که کلیه ی اطلاعیه شرکت ها و آگهی ها تا سال آتی که مجمع عمومی تشکیل می شود. تا امکان شروع اقدامات برای ثبت این تغییرات مثل افزایش یا کاهش سرمایه تغییر آدرس و … وجود داشته باشد.

چرا شرکت مسئولیت محدود ؟

ثبت تغییرات شرکت موضوعی است که سازمان ها می بایست نسبت به قوانین و مقررات آن آگاهی کامل داشته باشند چون در صورت لزوم تمامی شرکت ها ناچار به انجام تغییراتی در ساختار درونی خود می شوند. در انواع مختلف ثبت تغییرات شرکت، مجمع عمومی عادی نقش زیادی دارد. این مجمع هر سال یک بار تشکیل می شود و زمان برگزاری آن باید در اساسنامه قید گردد.

  • و چارچوب حقوقی اولیه ای را که برای فعالیت اقتصادی–تجاری در نظر گرفته تغییر دهد.
  • موسسه حقوقی آتیه آفرینان عدالت جو با وکلای حرفه‌ای و کارشناسان زبده، اماده ارائه خدمات در این زمینه به شما خواهد بود.
  • پس از پذیرش نهایی سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می دهد که باید 2 نسخه از آن پرینت بپیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید.
  • ثبت تغییرات شرکت ها می تواند به علت پیشرفت شرکت و خرید دفتر بزرگتری نیز باشد.
  • برای این کار می بایست یک صورتجلسه تغییرات شرکت کاملا قانونی از طرف اعضای هیئت مدیره شرکت تنظیم شود و در زیر این صورتجلسه تغییرات شرکت کلیه شرکای تجاری شرکت آن را به امضاء برسانند.

بعد از تائید اداره ثبت شرکت ها تصمیم مورد نظر در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار جهت اطلاع رسانی افراد حقیقی و حقوقی اعلام می گردد. صاحبان شرکت یا موسسه ثبت شده ممکن است بعد از ثبت هر شرکت یا موسسه تصمیم به تغییرات شرکت در اساسنامه یا موارد دیگر بگیرند که ساده ترین آن تغییر آدرس شرکت می باشد. تمام فرایند قانونی ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود. نکته مهمی که در قبال تنظیمات صورتجلسه مربوط به روند تغییرات شرکت، حائز اهمیت است، این می باشد که هر یک از موضوع فعالیت هایی که قرار است تغییر داشته باشد از ارگان دولتی مربوط به آن، مجوز کسب کند.

ثبت شرکت در کوتاهترین زمان ممکن

وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت هیئت مدیره می‌باشد و واسطی برای انتقال اطلاعات به صاحبان سهام می‌باشند. در واقع برای اتخاذ تصمیمات کلی توسط مدیران و به اطلاع رساندن انجام امور و تصویب توسط شرکا باید مجمع عمومی عادی تشکیل گردد. در میان انواع تصمیماتی که برای ثبت تغیرات شرکت‌ها اتخاذ می‌شود، مجمع عمومی عادی در مقایسه با مجامع عمومی دیگر کاربرد و اهمیت بالاتری دارد.

اگر شرکت شما در حوزه ای فعالیت می کند که نیاز به ارائه مدارک و جواز های خاصی دارد نیز می توانید از سازمان ثبت شرکت ها اطلاعات لازم را دریافت نمایید یا با مشاوران ما در آگاه ثبت تماس بگیرید. پس از تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت‌ها، گواهی درج آگهی شما با کد مکانیزه هجده رقمی در بالای آن و مُهر برجسته این مرکز در پایین آن صادر می‌شود. متن آگهی تغییرات شرکت با وارد کردن کد هجده رقمی در سامانه روزنامه رسمی و سامانه روزنامه کثیرالانتشار قابل مشاهده است. این متن نیاز به نگارش جداگانه نخواهد داشت و هنگام ثبت تغییرات شرکت، نوشته و آماده شده است. هر گونه تغییر ساختاری در شرکت باید به ثبت رسمی برسد و آگهی شود.

پس از تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت، نسبت به تنظیم صورتجلسات تغییرات مربوطه اقدام می کنید. نخست می بایست انجام تغییرات با توافق و رای اکثریت حاضر در مجمع عمومی فوق العاده و یا عادی به صورت فوق العاده و نیز هیأت مدیره مصوب شود. به عنوان مثال ، هزینه ثبت شرکت تعاونی از هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیشتر است. اگر می خواهید بدانید که چرا شرکت مسئولیت محدود به یک انتخاب محبوب در ایران تبدیل شده با ما در این مقاله همراه باشید. یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست. به طور مثال، اگر این شرکت ورشکسته شود، شرکا مجبور نیستند برای پرداخت بدهی های شرکت از حساب شخصی استفاده کنند.