راهنمای انتخاب اسم برند

یعنی بتوان آن را از طریق المان‌های گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثال‌های خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون هم‌زمان یک تصویر واضح از آن‌ها در ذهن شکل می‌گیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگی‌های بصری باز است. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. ثبت تغییرات البته مراحل ثبت نام برند در ایران پیچیدگی ها و شرایط مربوط به خود را که در اینجا به طور مختصر خواهیم داد . اگر به درستی نام برند خود را انتخاب نمایید ، مشتریان را به صورت انحصاری مختص به محصول خود خواهید کرد . به عنوان نمونه برند هایی مانند اپل ، سامسونگ ، مک دونالد ، دیزنی ، گوگل و مایکروسافت جزو ده برند برتر و ارزشمند در دنیا می باشند که قیمت های قابل توجهی داشته و حتی مالکین برند های مذکور تمایلی به فروش آن ها ندارند .

این نوع از اسامی اگر دارای بار مفهومی قدرتمندی باشند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبین خود بهره مند می شوند. • نام برند نباید به گونه ای طراحی شود که باعث گمراهی مصرف کننده از لحاظ مبدا ساخت و یا کیفیت محصولات باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ثبت لوتوس تماس حاصل فرمایید . به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش می‌کشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمک‌تان می‌کنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید. بهتر است قبل از شروع جلسه این مقاله را با اعضای جلسه به اشتراک بگذارید، تا با دید بازتری وارد طوفان فکری شوند.

هفت دسته مختلف اسم وجود دارد و تقریباً تمامی اسامی برندها در دنیا، در یکی از این هفت دسته جای می گیرد. استعاره یعنی استفاده از عبارت یا تصویری که شما رو به مفهومی غیر از چیزی که تو ظاهر نشون میده برسونه. اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست. کمک گرفتن از افرادی که همیشه می‌توان بر روی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها حساب ویژه باز کرد برای انتخابی درخور، تحسین‌برانگیز و ماندگار بسیار مفید است. در این میان برای معرفی بهتر برند خود می‌توانید به سراغ تمام نام‌هایی بروید که معرف خدمات شما هستند یا شنیدن آن نام، یادآور یک حس خوشایند در کنار برند شما است.

معنی دوم کلمه “کک” چنان قوی است که شرکت کوکاکولا هیچ هراسی از چنین ارتباط های منفی به خود راه نمی دهد. یکی از مواردی که باعث می شود تفکر سازنده ی جایگاه را برای مردم مشکل کند، عدم درک زمان است. نخستین شرکتی که با محصولی جدید یا فکر و طرحی جدید وارد ذهن می شود، مشهور خواهد شد. به لیست برندهای ثبت‌شده نگاهی بی اندازید، اگر نامی قبلا ثبت‌شده است، از آن عبور کنید. •توانمند‌ساختن برندها از ابتدا برای ایجاد هویت قوی و داستان. مانند impactor، نام تجاری کامپیوترهایی که از قطعات از‌بین‌رفته‌ی موشک ساخته شده‌اند‌.

نام برند باید مانند بالن سبک باشد و برند یا کسب و کار شما را با خودش به بالا بکشد. نام های غیر کارشناسی و نام هایی که EXQ پایینی دارند، نام های سنگین تلقی می شوند و باید هزینه و انرژی زیاد آن ها را به دوش ثبت برند تجاری کشید. ۳- درصورتی که بیزنس شما برنامه بلند مدت و چشم انداز گسترده ای دارد و به بین المللی شدن نامتان فکر میکنید درخواست خود را وارد نمایید تا در اولین فرصت کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس بگیرند.

  • برای مثال دیجیاتو یکی از اسم‌های خلاقانه‌ای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، می‌توان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشده‌اند.
  • زیرا رقبای شما همواره و مدام در حال کار روی برند خود هستند و با کوچکترین غفلت شما، گوی و میدان را از شما خواهند ربود.
  • بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد.
  • از چه شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده میکنید؟ (آیدی هرکدام را بنویسید).
  • 8- در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند.

ما حتما به دنبال یک نام تجاری برای محصول خود می‌گردیم که در ذهن مصرف‌کننده به‌گونه‌ای مثبت تداعی گردد. 7- اگر مجبور به ثبت شرکت در تهران از بین نام‌های شناخته‌شده هستید، نامی را انتخاب نمایید که در دسته محصولات شما حضور ندارد. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه تعیین شده است؛ که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل مسائل حقوقی و مالی تا حدودی هم لازم است.

دلایل ثبت علامت تجاری ثبت برند:

نظر شما رو تایید می‌کنم تا اگر کسی نظری داشت به شما کمک کنه. با سلام و تشکر از زحمات تیم نویسنده این مقاله عالی… بسیار مقاله جامع، کامل، جذاب و آموزنده ای بود…. چکیده‌ای از این مقاله را در ویدیو زیر برایتان توضیح داده‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

انتخاب نام برند

اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش. سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم. و اینکه من خودم اسم 《D.N》را در نظر دارم که مخفف دستبند نخی است.

با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نام‌های خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید می‌تونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید. ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. فهماندن تک‌تک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی می‌طلبد و از آنجا که شما مثل شرکت‌هایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست.

۴ نام‌های انتخاب شده را آزمایش کنید

برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید . از دیگر مسائلی که کمتر به آن توجه می شود آوا و شنیداری کلمه می باشد و اگر این ویژگی را در نظر داشته باشید برای همیشه برند تان در ذهن مشتریان حک خواهد شد . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . البته شما چون به دنبال یک کسب‌وکار آنلاین هستید اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی به دنبال گرفتن نماد الکترونیکی باشید حتما باید یک شرکت ثبت شده باشید. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده.

پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود . انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد . به عبارتی دیگر اگر متمایز کننده محصول یا خدمت شما نباشد قابل ثبت نمی باشد . اگر به مشاوره نیاز دارید ، مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد. برای اولین بار برای انتخاب دامنه ،روش جدیدی را امتحان کردم .

روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. اطلاعات غلط و ناآشنایی و اشتباه تو انتخاب نام برند می‌تونه تأثیر منفی روی فروش محصول داشته باشه. در عوض دونستن قوانین و نکات در مورد نام برند می‌تونه به شما کمک بزرگی کنه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش محصول، مقاله تکنیک آماده سازی ذهن مشتری در روند فروش رو مطالعه کنید. انتخاب نام برند ممکنه به نظر ساده برسه و شاید تعدادی از مدیران یا صاحبان کسب‌وکار بهش توجهی نداشته باشن در صورتی که باید بدونین یکی از مهم‌ترین اقدامات و تصمیمات برای یه مدیر یا مؤسس انتخاب نام برند هست.

اما اگر نام انتخابی ریشه ای غیر از فارسی داشته باشد، ثبت برند لاتین به حساب خواهد آمد. افرادی که بیشتر به دنبال فروش محصولاتش در خارج ایران هستند، به سراغ نام های انگلیسی، فرانسه، عربی و … گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند!

در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا و شکیل برای برند بسیار حائز اهمیت است. با کنار هم قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر و تلفیق آن ها می توان کلمه ای معنادار، مستقل و خلاقانه ایجاد کرد.