راهنمای انتخاب اسم برند

به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. با توجه به اینکه واژه‌های طنزآمیز نظر افراد را به کسب‌و‌کارتان جلب می‌کنند ولی در نهایت منجر به فروش نخواهند شد. این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند. باید توجه کرد که اسم طنزآمیز برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست و در انتخاب آن باید نهایت دقت صورت بگیرد.

در صورتی که با استعلام برند تجاری خود با خیال راحت درخواست دهید شانس بالاتری خواهید داشت. در دنیای امروز که کسب و کارها بر پایه تکنولوژی پیش می رود، داشتن برند یک امر کاملا ضروری است. قبل از ثبت ممکن است به دنبال استعلام برند از اداره ثبت باشید. انتخاب یک اسم مناسب و زیبا برای برند گاهی ثبت شرکت یک مشکل است، آن هم اگر بدون شناخت و تجربه و اطلاعات کافی انجام شود. با وجود همه مشکلاتی که سر راه وجود دارد تفکرات و تمرکزات شما باز بهترین راه حل ممکن است. البته ممکن است راهکارهای متفاوتی وجود داشته باشد اما باز هم بهترین اسامی را برای برند می توان با تمرکز بر مشتریان بدست آورد.

مانند نام برند “می ماس ” که نام یکی از قمرهای سیاره کیوان بوده و در عین حال هم آوا با ” ماست “به عنوان یکی از محصولات این شرکت نیز می باشد. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید. هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید!

میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. بهت پیشنهاد می‌کنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید.

می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی مثل زمانی که در بازی های یادگیری بودید، تصورات را بررسی نمایید تا جنبه پیشرفت داشته باشد. بعضی از علائم، دارای ویژگی های مثبت هستند که جنبه های گیرا و مثبت را در بر میگیرد و به اشتراک گذاشته می شوند.

  • برای این کار فرم استعلام رو که در این صفحه هست پر کرده و برای ما ارسال کنید.
  • امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند.
  • یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند.
  • برای دریافت مشاوره و باید و نباید های زمینه فعالیت شما پیشنهاد می شود با کارشناسان فرداد رسا تماس حاصل کنید .
  • در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید.
  • اسم قشنگی هست، فقط نکاتی که تو مقاله گفته شد رو چک کنید براش.

به طور مثال برای کسب کار شما، لذت، سلامت، چشیدن، سریع و….. من در نام‌گذاری هزارمدیر هم به این دلیل از عدد هزار استفاده کردم که در پشت این عدد فلسفه قدرت و فراوانی نهفته است. همین‌طور در پروژه سی‌حامی، عدد ۳۰ برگرفته از کلمه سیمرغ اسطوره‌ای است و این عدد از ناکجاآباد سر بر نیاورده.

پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که ثبت برند اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم.

قدم پنجم ثبت برند به صورت قانونی و ادامه داستان

نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل به‌کارگیری باشد. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. ببخشید من یک اسم برند برای مزون لباس میخوام ممکنه چند اسم بهم معرفی کنید البته شریک هم دارم دنبال یه اسم خوب هستیم.

برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید.

اسامی برای برند

لازم به ذکر است که افراد برای انتخاب نام برند خود نباید از راه دیگر غافل بمانند. که این امر با دقت کردن بر مسائل ابتدایی قابل دست یافتن است. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.

انتخاب نام برند کوتاه به عنوان یک میان بر

اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا. انتخاب اسم تجاری ( پیشنهاد اسم برند ) – گام‌های پیشنهاد. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد. “نام گذاری برند” انتخاب یک نام به سلیقه و علاقه مدیریت از میان لیست گزینه های نام برند نیست، بلکه بخشی از فرایند برندینگ پیگیری ثبت تغییرات شرکت بوده و قوانین خاص خود را دارد. اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد.

در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. در حالی که لیست انواع نام برند محدود است ، لیست نامهای تجاری قابل انتخاب ، بی پایان است. نامگذاری یا تغییر نام برند بر اساس نام برند جغرافیایی، آشکارا دارای محدودیتهای ذاتی است. نام های اختراع شده ، نام ساختگی و خیالی هستند که در صورت مشخص نبودن، معرف هیچ چیز نیستند. این نوع نام ها خلاقانه هستند اما این به این معنا نیست که به آسانی هم بتوان در موردش در حوزه برندینگ، خیال پردازی نمود.

انتخاب اسم پیج مناسب اولین قدم برند سازی در اینستاگرام میباشد. از این رو حتما در انتخاب نام کاربری خود دقت لازم را به خرج داده و مواردی را که برای شما در این مقاله گوشزد کردیم را حتما رعایت کنید. انتخاب نام برند میتواند از هر زبانی باشد، و اما توصیه می کنیم نام­ هایی را که تلفظ ساده و ساختار زبانی مناسبی دارند، انتخاب کنید. بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برندخود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. اگر محدودیت قانونی ندارید، به معانی نام انتخابی خود به زبانی دیگر که نام­ گذاری را خاص، به یاد ماندنی و جذاب می کند، فکر کنید.

به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد . برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت . جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد.