دلایل رد دفاتر قانونی دفتر روزنامه و دفترکل جریمه مربوط به آن

اگر اسناد در دفاتر بصورت ماهیانه نوشته می شوند باید جمع گردش طی یک ماه بدهکار و بستانکار هر حساب درج گردد و نمی توان فقط مانده حساب را نوشت. یک سند افتتاحیه ، 12 سند ماهانه ، یک سند بستن حسابهای موقت ، و یک سند اختتامیه ولی چنین موضوعی که شما فرمودید باعث رعایت نشدن اصول نگارش دفاتر شده است ولی موضوعی نیست که باعث رد دفاتر گردد. پس از ارسال مدارک که مرحله پایانی پلمپ دفاتر است، با تایید کارشناس مربوطه و پرداخت هزینه های مرتبط، دفاتر به آدرس متقاضی ارسال می شود.

جریمه خط خوردگی دفاتر قانونی

اگر در یک دفتر قانونی، تعداد صفحات سفید دفاتر، بیش از حد معمول باشد، این موضوع، مصداق رد دفاتر خواهد بود و شائبه سوء استفاده از دفاتر را تقویت می کند. تعداد مورد های خط خورده و اشتباه نباید زیاد و از حد متعارف تجاوز نماید لازم به ذکر است میزان حد مجاز خط خوردگی ها بسته به حجم دفاتر و نظر سر ممیز متغیر می باشد. جمع ستون بدهکار و بستانکار می بایست یکسان شود و زمانی اینگونه نیست که کل سند در یک صفحه درج نشود و به صفحه بعد منتقل شود. در ستون شرح نام حساب یا حساب هایی که بدهکار یا بستانکار شده اند نوشته می شود و در سطر بعد شرح مختصری بابت وقوع آن رویداد نوشته شود.

نکات مهم در نوشتن دفاتر قانونی

به منظور تحریر ‌‌دفاتر حسابداری، افراد نیازمند داشتن دانش حسابداری کافی و دقت بالا هستند تا از بروز هر گونه خطا و اشتباه در ثبت اطلاعات جلوگیری شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات ضروری و مهم به منظور نگارش دفاتر قانونی حسابداری آشنا شوید. با توجه به مطالب بیان شده، تفاوت اساسی ‌‌دفاتر حسابداری رسمی (دفتر روزنامه و کل) در این مطلب است که ثبت رویدادها در دفتر روزنامه به ترتیب تاریخ وقوع آنها می‌باشد، اما هر رویداد در یک صفحه جداگانه از دفتر کل و با توجه به دفتر روزنامه نگارش می‌شود.

  • تبصره۲- نوشتن دفاتر با وسايلي که به سهولت قابل محو است (مانند مواد گرافيت) ممنوع است.
  • بله شما می توانید با معرفی دستورالعمل نرم افزار منطبق با زمان دریافت دفاتر قانونی به ممیز مالیاتی همان سال اسناد را بصورت تراز ماهیانه ثبت نمایید.
  • نگرفتن كد مانع ثبت نيست بلكه بايد با رعايت قواعد دفاتر را ثبت و گزارشات مد نظر را درموعد مقرر ارسال كنيد.

به همین دلیل اگر دفاتر را ارائه نکند و یا ایراد و نقصی در آن‌ها وجود داشته باشد، از طرف اداره امور مالیاتی جریمه می‌شود. _ اشتباه حساب حاصل در ثبت عملیات موسسه به استثناء اشتباهاتی که در اثناء عملیات سال مربوط مورد توجه واقع و به اصطلاح آن در دفتر مبادرت و مستندات آن ارائه شود.( یعنی سند اصلاحی تا آخر سال مالی صادر شده و ثبت گردد) بدیهی است در صورت اخیر خللی به اعتبار دفتر وارد نخواهد شد. اگر رویداد های مالی به ترتیب وقوع به صورت اشتباه درج شود و در دفاتر همان سال مالی اصلاح نشود٬ موجب رد دفاتر خواهد بود.

آشنايي با دفاتر قانوني حسابداري و قوانين آن

این دفاتر تمام جزئیات مربوط به رویدادهای مالی در تمام ابعاد را منعکس میکند . مبلغ مندرج در بدهکار یا بستانکار سند حسابداری به ستون بدهکار یا بستانکار دفتر ثبت برند روزنامه منتقل می گردد. دفاتر قانونی ، کلیه جزئیات مربوط به یک رویداد مالی اعم از تاریخ، مقدار معامله، نام طرف حساب، بدهکاری و بستانکاری را نشان می دهند.

دفاتر غیر رسمی، دفاتری که تهیه آنها الزامی نیست و برای آسان تر کردن و افزایش دقت در امر حسابداری و نگهداری بهتر حسابها نگارش میشوند که «دفتر معین» از معروف ترین دفاتر غیر رسمی میباشد . من به تازگی متوجه شدم که در ثبت اسنادم بهره three فقره از خرید ها رو که مربوط به فصل بهار و تابستان می شه کامل ثبت نکرده بودم و طبق همین اسناد، گزارش فصلی رو تهیه و در سامانه گزارش فصلی ثبت کردم. ♦️ عدم ثبت فروش یا درآمد در دفاتر و یا کمتر ثبت کردن آنها از طریق به وجود آوردن خریداران ساختگی و کد اقتصادی جعلی و یا با کمک کد اقتصادی دیگران؛ به ویژه موسساتی که فروش کالای آنها از طریق شعبه، نمایندگی، کارگزار و توزیع کننده به عمل می‌آید. با تصویب این آیین نامه موارد رد دفاتر مربوط به آیین نامه پیشین ملغی نشده و به قوت خود باقی است. در صورتی که پس از مطابقت حساب‌ها با بانک دلیل این بستانکاری وابسته به تقدم و تاخر ثبت‌ها و دریافت و پرداخت‌ها باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند. دفاتر از تاریخ ثبتی که روی آن درج شده به بعد قابل ثبت است و ماه های گذشته نیز در تاریخ پلمپ دفاتربه بعد ثبت می شوند.

نیاز به دفتر کل از آنجایی به وجود می آید که نمی توان برخی از اطلاعات مرتبط با حساب ها را از دفاتر روزنامه به راحتی استخراج کرد. این محدودیت دفتر روزنامه به دلیل ساختار آن و نحوه ثبت اطلاعات رویدادهای مالی در آن است. ثبت شرکت اما با انتقال رویدادهای مالی دفتر روزنامه و طبقه بندی و تفکیک آن ها در دفتر دیگری به نام دفتر کل می توان اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورد. جریمه و بسیاری از مشکلات دیگر از پیامد های عدم تنظیم دفاتر قانونی است .

2_درخصوص اشخاص حقوقی جدیدالتاسیس علاوه بردرخواست پلمب دفاتر به منظور سال جاری می بایست نسبت به درخواست پلمب به منظور سال بعدی مالی نیز اقدام نمائید،چراکه اعتباردفاتر ازتاریخ درخواست به ما بعدآن درسال مالی مربوطه محقق می گردد. ⃰ در جهت کنترل کلیه این موارد، سازمان امور مالیاتی موظف است که دو یا سه نفر مطابق به قانون بازرسی،برای رسیدگی به تمام مدارک و دفاتر ارائه شده توسط مودیان (شرکت ها یا اشخاص)،به هر پرونده اختصاص دهد. تمامی ستون‌های بدهکار دفتر روزنامه به ستون بدهکار در دفتر کل منتقل می شود، و ستون‌های بستانکار دفتر روزنامه نیز به ستون بستانکار دفتر کل انتقال می‌یابد.

کلیه حقوق محتوایی، طرح و ایده‌های این پورتال متعلق به ثبت مدبران بوده و هرگونه کپی‌برداری از آن بدون ذکر منبع، موجب پیگرد قضایی خواهد بود. همچنین باید همه واردات و صادرات بازرگانی و هم چنین هزینه هایی که برای خرج و مخارج شخصی خود برای رسیدگی به امور را هم در آن ذکر کند. معرفی تنخواه گردان به وزارت دارایی به چه صورتی هست لطفا راهنمایی بفرمایید.

7_دفاتر پلمب شده بعد از پرداخت هزینه ها،درسامانه از طریق پست پیشتازجهت متقاضی ارسال می گردد.بدیهی است دفاتر مربوطه صرفا به کد پستی وآدرسی که درگام اول توسط متقاضی درج گردیده است ارسال می شود. پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و اخذ پذیرش نهایی از رسید پذیرش نهایی و اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری پرینت گرفته می شود. شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر ثبت تغییرات با داشتن کارنامه ای درخشان در انجام خدمات حسابداری ، آمادگي خود را جهت همکاری در زمینه های حسابداری ، انجام امور مالی و مالیاتی با کلیه واحد ها اعلام می نماید. در دفتر کل، گردش حساب بدهکار و بستانکار در انتها درج شده و تفاضل حاصل از این دو به عنوان مانده حساب در زیر عدد بزرگتر درج می گردد و این مانده به ترازنامه منتقل می شود.