خط قرمزهای انتخاب اسم برای شرکت ها

شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید. سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید. شماره تلفن ثبت شرکت در تهران خود را ارسال کنید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. ۹- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شوند. ۴- نام یا نام اختصاری یا حروفی که رسماً متعلق به دولت باشد از قبیل ایران، کشور، ناجا، نزاجا، مگر با ارائه مجوز از مقام صلاحیت دار دولتی.

  • اگر این پروسه در زمان مناسب انجام نشود ممکن است پس از ثبت شرکت تصمیم به تغییر نام شرکت بگیرید.
  • در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است.
  • موسسه کارا، با بهره گیری از متخصصان کارا و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.
  • ما در این مقاله سعی داریم تا آگاهی لازم برای انتخاب بهترین نام‌ها برای ثبت شرکت و قوانین مهم این زمینه را برای صاحبان مشاغل کوچک ارائه دهیم که می‌خواهند نام تجاری و علامت تجاری خود ثبت کنند .
  • 1- در اسم این شرکت نیز مانند شرکت های مختلط غیرسهامی باید عبارت ” شرکت مختلط ” قید شود.
  • ۶- چه به تنهایی چه با دیگر اعضای گروه از پروسه طوفان فکری استفاده کنید.

در لست های ارائه شده سعی کردیم تا نام هر نمونه اسم شرکت را نیز بیان کنیم تا هنکام انتخاب نام بدانید که چه مفهومی دارد. که انحصاری می باشد استفاده نشود ، از نام های اشخاص بزرگ ( شعرا ، دانشمندان و … ) معاصر استفاده نشود ، عدم استعمال اسامی مخفف شده و ترکیبی از چند حرف . معین نمودن نام هر شخصیت حقوقی به همراه ثبت هر شرکت و یا موسسه وابسته به رعایت نمودن مقررات و قواعد مربوطه می باشد و با ارائه تمامی مدارک ثبت شرکت امکان پذیر خواهد بود. نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود. گروه مشاوران آیین فراز با کادری مجرب و وکلای پایه یک دادگستری با سالها سابقه مفید… شرکت های پیمانکاری دارای رتبه ساجات از پایه 1 تا 5 ‏ ‏ با قیمتی مناسب بصورت مستقیم و…

اسم شرکت دارویی

در نتیجه، بهتر است اسم پیشنهادی شما حداقل از سه سیلاب (سه کلمه مستقل) تشکیل شده باشد و دست‌کم دارای یک اسم خاص باشد. مهم‌ترین نکته در انتخاب نام شرکت، کارآمدی و تناسب آن است و کلید رسیدن به این هدف، داشتن استراتژی مشخص و درست است. به طور کلی، تصمیم‌گیری در این مورد فرایندی پیچیده و زمان‌بر است.

ثبت اسم شرکت

اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ثبت برند ویژگی‌های زیر را داشته باشد. از نام خود یا شخص خاصی در اسم شرکت استفاده نکنید، چون اگر تصمیم به واگذاری یا فروش شرکت بگیرید برای مخاطبان خوشایند نخواهد بود. برحسب موضوع فعالیت و مخاطبان هدف، نام شرکت را انتخاب نمایید.

نهایتاً سه روز پس از تنظیم صورت جلسه می­بایست مدارک موردنیاز را از طریق سامانه اداره ثبت شرکت­ها ارسال کرد. انتخاب نام شرکت، یکی از نکات مهم در بدو ثبت شرکت به شمار میرود. اگرچه ممکن است در ابتدای راه اهمیت نام شرکت درک نشود اما به مرور و در حین فعالیت­های شرکت به این مهم پی خواهید برد زیرا مطالعات نشان داده که شرکت­های موفق معمولاً اسم خوبی نیز دارند.

تکراری بودن یک اسم یعنی عین آن قبلا ثبت شده است.، چه آن اسم یک سیلاب باشد یا بیشتر. به عنوان مثال اگر برای شرکتی اسم “رایا” ثبت شده باشد، شخص دیگر نمی‌تواند آن را انتخاب کند. اگر اسم “رایا گس‌تر” برای شرکتی ثبت شده باشد این نام را نمی‌توان انتخاب کرد اگر اسم “رایا گس‌تر کهکشان” قبلا ثبت شده باشد نمی‌توان این نام را انتخاب کرد همه این مثال‌ها نشان از تکراری بودن دارند.. اگر متقاضی به این سه کلمه، یک کلمه جدید اضافه کند می‌تواند این نام را انتخاب نماید به شرط آنکه کلمات قبلی مشهور نباشند.. باید بدانیم دقت نظر کار‌شناسان در جهت حفظ حقوق صاحبان اسم است.

انتخاب نام برند ، اسم شرکت ،بیزینسی خاص و قابل ثبت

کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای تغییرات شرکت نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم. در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید نام مناسب شرکت را به‌سادگی پیدا کنید.

به طور خلاصه توصیه می­شود اسمی انتخاب کنید که به اخذ مجوزهای دیگر کمک کند. در ماده 32 قانون، محدودیت‌هایی برای ثبت انواع برند بیان شده که در اینجا برای شما عنوان می‌کنیم. برند را می‌توان به عنوان یکی از ارکان مهم در جلب مشتری و بازاریابی دانست؛ اما توجه داشته باشید که ثبت برند رکن اصلی بازاریابی نیست.

همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند. این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان دارند. نظریه مسئول تعیین نام اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری که معمولا با استعلام از فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام نظر می نماید، نظر و تصمیم نهایی محسوب می شود. از طرف دیگر قوانین انتخاب اسم شرکت کمی سختگیرانه در نظر گرفته شده است که البته این سختگیری در تعیین اسم شرکت به دلیل لزوم رعایت مسائل حقوقی و مالی، اجتناب ناپذیر است.

اسم پترو را نمی توان در اول نام شرکت و اسم مهر در آخر اسم شرکت دیگر نمی توان قید کرد. چنانچه نتیجه کارشناسی تعیین نام، نشانگر وجود تعارض در نام پیشنهادی با مفاد دستورالعمل باشد، مراتب با ذکر علت رد نام پیشنهادی، به متقاضی اطلاع رسانی می شود تا نام های جدیدی پیشنهاد و ارسال نماید. اسم شرکت همان قدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد.

دسته بندی مقالات

در واقع بر اساس این تعاریف، اسم تمامی شرکت‌های تجاری و مؤسسات غیرتجاری که ثبت شده یا نشده که به‌صورت فردی یا شراکتی فعالیت‌های تجاری و غیرتجاری انجام می‌دهند، برای معرفی هویت صنفی آن‌هاست و این یک اسم تجاری است. اما هر نشانه‌ای مثل حروف، اعداد، کلمات، نقوش و تصاویر یا ترکیبی از همۀ این‌ها که برای متمایز کردن کالاها و خدمات استفاده می‌شود، علامت تجاری گفته می‌شود. پس فقط کسانی مثل وکلا یا پزشکان به خاطر شرایط شغلی و افرادی که به اعتبار نوع فعالیتشان، بین نام و کارشان ارتباطی وجود دارد، دارای نام تجاری می‌شوند. ماده 31 همین قانون نیز بیان کرده حق استفادۀ انحصاری از یک علامت برای کسی است که آن علامت را طبق مقررات ثبت کرده باشد؛ یعنی حتماً باید علامت تجاری به ثبت رسیده باشد تا از امتیازهای قانونی بهره‌مند شود. پس با صراحت گفته شده که باید برای بهره‌مندی از امتیازات قانونی، این علامت تجاری به ثبت رسیده باشد.

در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید. اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید.

قبل از ثبت شرکت خود ، خوب روی این موضوع فکر کنید و نامی انتخاب کنید که برازنده شخصیت کاریتان باشد. در زمان انتخاب نام آن را تصور کنید و شکوه و عظمت آن را به چالش بکشید ، این کار نه تنها در زمان طراحی لوگو و علامت تجاری و ثبت برند شرکتتان به یاری شما می آید بلکه تصویری از آینده موفق کاری به شما می دهد که اسم شرکت شما بر زبان هر قشر از جامعه جاریست. وقتی که در مورد پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی می کنیم اولین اقدامی که باید انجام دهیم انتخابنام شرکتمناسب برای کسب موفقیت می باشد.