ثبت نام ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

در این صفحه از کاربر خواسته می‌شود تا شرح کامل شکایت را در کادر مشخص شده بنویسد، پس از اتمام این کار نیز بر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. اگر منظورتون اینه که میخواهید باه جای شخص دیگری در ثنا ثبت نام کنید باید بگم خیر، نمیتونید این کارو انجام بدید. 1- با وارد شدن به این سایت بر روی گزینه ( تغییر اطلاعات – ویرایش اطلاعات ثبت نام شده) کلیک کنید. در این قسمت افراد باید ضمن مطالعه شرایط و قوانین سایت با کلیک بر روی گزینه “تایید” موافقت خود را اعلام نمایند. ۴_ در صفحه جدید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد را به شما نمایش می‌دهد و شما باید محل صدور شناسنامه، دین، محل تولد و وضعیت تاهل خود را مشخص کنید و روی کلمه مرحله بعد کلیک کنید. • در صورتی که دارای کارت ملی هوشمند نمی باشید، باید رسید درخواست آن را به همراه کارت ملی قدیمی به همراه داشته باشید.

در مرحله بعدی ورود به سامانه ثنا، یک رمز موقت یک بار مصرف برای شما پیام می شود که نیاز است برای ورود به سامانه های وابسته به ثنا، آن را وارد نمایید. برای ثبت نام سامانه ثنا امکان استفاده از گوشی تلفن همراه، کامپیوتر لپ‌تاپ و یا دسکتاپ به شرط داشتن دوربین (به منظور احراز هویت آنلاین) وجود دارد. پس از دریافت کد ثنا نیز می‌تواند از هر کدام از این ابزارها برای ورود به سایت ثنا استفاده کنید. همچنین، نرم افزار ابلاغ الکترونیک قضایی نیز از طریق این سایت قابل دانلود و نصب بر روی گوشی است.

هر کاربر برای استفاده از خدمات سامانه ثنامی‌بایست در این سامانه ثبت نام نماید و سپس تنها با دسترسی به اینترنت می‌تواند در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر مکانی از خدمات این سامانه استفاده نماید. اگر مایل هستید تا از خدمات سامانه ثنا استفاده نمایید و با نحوه ثبت نام سامانه ثنا ، ورود به سامانه sana.adliran.ir، بازکردن ابلاغیه در سامانه ثنا، ثبت شکایت در سامانه ثنا و خدمات دیگر این سامانه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید. هدف این وب سایت اطلاع رسانی و آموزش به عموم، و بهره برداری همکاران محترم برابر با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و قوه محترم قضائیه می باشد. از اینکه با نظرات و پیشنهادات خود ما را در هرچه بهتر شدن این وب سایت یاری کرده و همچنین از مطالب این وب سایت با ذکر منبع «دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهرضا» همراه با لینک «» استفاده می کنید ، سپاسگزاریم. بله امکان ثبت نام سامانه ثنا به صورت غیر حضوری و برخط امکان پذیر است وبرای این کار باید وارد سایت ثبت نام ثنا شده و گزینه ثبت نام برخط را انتخاب کنید. سامانه ابلاغ یکی از زیرمجموعه‌های قوه قضاییه است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن اقدام به مشاهده ابلاغیه‌های جدید خود کنند و در صورت نیاز آنها را چاپ نمایند.

ثبت نام ثنا

سامانه ثنا در سال ۱۳۹۵ و بنابر قانون دادرسی کیفری قوه قضائیه ایجاد شده است. در سامانه ثنا می‌­توانید تمامی ابلاغیه‌های مربوط به قوه قضاییه را مشاهده پیگیری ثبت تغییرات شرکت نمایید. پس از این تاریخ دیگر هیچ ابلاغیه‌­ای به‌صورت فیزیکی برای افراد صادر نگردیده است. هزینه خدمات ثبت نام در سایت ثنا به طور رسمی منتشر شده است.

پس از نصب این اپلیکیشن، با وارد کردن کد ملی خود می‌توانید به امکانات اپلیکیشن ابلاغ الکترونیکی دسترسی پیدا کنید. بدین منظور، ضروری است که متقاضیان با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام الکترونیک، نسبت به ثبت نام و احراز هویت آنلاین اقدام نمایند. پس از طی این مراحل به عنوان ثبت نام اولیه در درگاه ملی قوه قضاییه ، کد ثبت نامی یا همان کد رهگیری ارائه می شود که باید به منظور احراز هویت در اختیار دفاتر خدمات قضایی قرار داده شود. مراجعه حضوری افراد در این مرحله الزامی بوده و اطلاعاتی همچون اثرانگشت و امضا نیز دریافت می شود. در نهایت، متقاضی باید صحت اطلاعات ارائه شده و قبول شرایط استفاده را تصدیق و امضا کند. فرد در این توافق ‌نامه متعهد می‌شود که در صورت تغییر هر یک از اطلاعات یا اضافه شدن اطلاعات ضروری بیشتر، برای بروزرسانی در اسرع وقت اقدام نماید.

مراجعه کردن به سفارت ایران در آن کشور برای عضویت در ابلاغ می‌تواند راه حل بهتری باشد. در ادامه راهنمای استفاده از سامانه ثنا، وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا می‌شوید. یکی از تغییرات بنیادی این سازمان تغییر ماهیت دادرسی ها به دادرسی اکترونیکی‌ست. منظور استفاده از ابزارها و روش‌های الکترونیکی از تسلیم دادخواست-شکواییه و ابلاغ اوراق قضایی تا رسیدگی به دادخواست و دلایل در نهایت هم صدور رای و اجرای آن است.

آثار ابلاغ الکترونیکی سامانه ثنا

از جمله قابلیت‌های اصلی سامانه ثنا ذخیره و ثبت اطلاعات ابلاغیه در حساب کاربری شما است. برخی از ابلاغیه‌ها را به شکل الکترونیکی نمی‌توان ارائه داد و به همین دلیل به روش سنتی انجاک می‌گردد. سامانه ثنا که برای ابلاغ نامه الکترونیکی قضایی مورد کاربرد قرار می‌گیرد می‌تواند برای رفاه حال عموم مردم خدمات مقرون به‌صرفه‌ای ثبت شرکت را به نمایش بگذارد. باید به این گزینه دقت داشته باشید که سامانه ثنا می‌تواند با حفظ حریم شریف شخصی افراد از هزینه‌های بسیاری مربوط به ابلاغیه نامه جلوگیری ‌کند. سامانه ثنا، یکی از سامانه های اصلی قوه قضاییه می باشد که ثبت نام در آن برای استفاده از خدمات مختلف قوه قضاییه به صورت غیر حضوری اجباری است.

توجه داشته باشید در زمان مراجعه به دفاتر قضایی، برای گرفتن امضا و احراز هویت برای سیستم ثنا باید تمامی مدارک لازم برای ثبت نام ثنا نظیر ( کارت ملی، شناسه ثنا، شماره موبایل وارد شده در این شبکه و… ) در اختیار داشته باشید. فرم سامانه ثنا، در واقع، فرمی است که افراد می توانند پس از ثبت نام در سامانه sana.adliran.ir دریافت نمایند. این فرم به منزله درست انجام شدن مراحل ثبت نام افراد در این سامانه و تاییدیه ثبت نام افراد در سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا قوه قضاییه می باشد. لازم به ذکر است که پس از تکمیل مراحل ثبت نام شما باید اطلاعات هویتی خود را احراز کنید. از آنجایی که امکان احراز هویت حضوری وجود ندارد، قوه قضاییه امکان احراز هویت آنلاین را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم کرده است.

مشاهده پرونده مزایای فراوانی دارد زیرا بعضی از نکاتی که در پرونده درج می شود در ابلاغیه ها درج نمی شود و از طریق دسترسی به اطلاعات پرونده می توان از روند کار و خلاصه پرونده اطلاع دقیق پیدا کرد . پس از ثبت نام ، شما می توانید خواسته خود را ،حسب آنکه با کدام یک از دعاوی راجع به نوع طلاق ، اعم از طلاق رجعی ، طلاق توافقی، … ارتباط داشته ،در سامانه مربوط ثبت نمایید. واگر تسلط کافی راجع به اصول حقوقی در حیطه طلاق داشته باشید می توانید خودتان اقدامات راجع به انجام ثبت دادخواست ثبت برند را انجام بدهید و در غیر این صورت با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، از کاربر خدمات قضائی بخواهید که دادخواست شما را ثبت بنماید. پس از کلیک کردن بر روی گزینه پرداخت هزینه و پرداخت هزینه مربوطه بر روی گزینه شروع احراز هویت غیر حضوری سامانه ثنا کلیک کنید. پس از باز کردن این برنامه به کمک کدملی و رمز عبور سامانه ثنا ، با سامانه عدالت مراجعه کنید. باری این کار در بخش اول کدملی و در بخش دوم رمز عبور سامانه ثنا را وارد کرده و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

  • همچنین اگر رمز موقت خود را به هر دلیلی از یاد برده‌اید می‌توانید از ارسال مجدد رمز استفاده کنید.
  • به مرحله تشخیص چهره می‌رسید که بایستی با دوربین تلفن همراه یا وبکم خود، صورت خود را به نحوی که توضیح داده است قرارداده و دکمه شروع را بزنید.
  • برای ورود به سایت ثبت نام سامانه ثنا باید وارد sana.adliran.ir شده و گزینه ثبت نام برخط را انتخاب کنید و سپس ادامه مراحل را طبق مقاله انجام دهید.
  • اگر رمز خود را فراموش کرده اید مقاله بازیابی رمز ثنا را بخوانید.
  • لازم است تا حتما رمز و نام کاربری که از طریق سایت دریافت می­کنید را با خود در محلی امن نگهداری کنید و آن را در دسترس افراد قرار ندهید.

بنده از قبل اکانت ثنا دارم ولی مشکلی که همچنان پابرجاست آن است که بعد از ورود کد ملی و رمز اصلی ثنا در نهایت رمز موقت به موبایلی که در ایران موجود است ارسال میگردد که در نتیجه قابلیت دسترسی به رمز موقت وجود ندارد. آیا راهی وجود دارد که مثلا شماره موبایل کانادا را در سیستم ثبت نماییم تا بتوانیم به رمز موقت ارسالی دسترسی داشته باشیم؟ ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید. در این قانون مامور ابلاغ موظف شده بود که ظرف مدت دو روز اوراق را به شخص خوانده ابلاغ کند که این ابلاغیه ها به صورت برگه های کاغذ نوشته می شدند و به آدرسی که طرفین دعوا در دادخواست ارائه می کردند فرستاده می شد. ابلاغ اوراق قضایی درب منزل مشکلات فراوانی را هم برای قوه قضاییه و هم برای مخاطبان ابلاغ ایجاد می کرد. ، سامانه‌ای الکترونیکی است که بر بستر شبکه قابل دسترسی و استفاده برای طرفین دعوا، نماینده قانونی آنان، دفاتر خدمات قضایی، کارشناسان، ضابطان قضایی و سایر اشخاص مرتبط جهت ابلاغ اوراق قضایی و نشر آگهی به صورت الکترونیکی است. یکی از بهترین خدمات الکترونیک قوه قضائیه سامانه ثنا است.در این مقاله نحوه ثبت نام و احراز هویت ثنا را میخوانید.

آموزش ثبت نام در ثنا همراه با عکس

از این رو اگر شما هم با مشکل در ورود به سامانه ثنا روبرو شده اید،تیم فنی رایانه کمکرا تا پایان این مقاله دنبال کنید. توجه داشته باشید که سامانه ثنا با سامانه سنا کاملا متفاوت است؛ چرا که سامانه سنا یک درگاه کاملا اختصاصی برای ثبت خریدوفروش و مبادلات ارزی روزمره است. شما این تفاوت را نباید در روال کار این دو سامانه یعنی سامانه ثنا و سامانه سنا از یاد ببرید. با الکترونیکی شدن سامانه الکترونیکی قضایی دیگر مردم نیاز ندارند تا به صورت مکرر به مراجع دادگستری مراجعه کنند.

در این حالت باید به جای تصویر از خود فیلم بگیرید و آپلود کنید. بعضی از کارگزاری ها تصویر کاربر را به صورت ویدیویی ضبط می کنند. و اگر کارگزاری از شما امضا کرد، آن را در سامانه آپلود کنید.

بدین منظور، یکی از کارگزاران را از منوی موجود در تصویر، انتخاب کرده و سپس، دکمه پرداخت هزینه را بزنید. بنابراین در صورتی که افراد تمایل به مشاهده ابلاغیه های مربوط به پرونده های قضایی خود داشته باشند ابتدا باید در سامانه ثنا عضو و سپس با در دست داشتن رمز عبور شخصی ، به این سامانه وارد شده و ابلاغیه های جدید خود را مشاهده کنند. قوه قضاییه به‌منظور دسترسی آسان‌تر کاربران به ابلاغیه‌های الکترونیکی نرم افزار اندروید برای تلفن‌های همراه را در اختیار افراد قرار داده است که این نرم افزار را می‌توانید از آدرس زیر دریافت کنید. نام سامانه قوه قضاییه ” ابلاغ ” است که افراد پس از دریافت شناسه کاربری و رمز عبور از دفتر خدمات قضایی، می‌توانند وارد این سایت بشوید. فرایند ثبت نام گام به گام بسیار آسان است و بدون هیچ گونه مشکلی در دفاتر خدمات قضایی و یا حتی در سامانه ثنا انجام می‌شود که کاربران قبل از انجام ثبت نام باید از احراز هویت خود مطمئن باشند، تا بتوانند از خدمات ثبت نام سامانه قضایی ثنا استفاده کنند. شما به واسطه شناسه قضایی و رمز شخصی خود و همچنین رمز ۲۴ ساعته ثنا که به گوشی شما ارسال می‌شود می‌توانید به مشاهده ابلاغ الکترونیکی خود بپردازید؛ این چنین از خدمات دادگستری هرچه سریع‌تر استفاده کنید و در مهلت مقرر خدماتی که از شما خواسته شده است را انجام دهید.

پست شد در : misc