ثبت موسسه سریع و تخصصی 【روش ثبت موسسه️】

سرمایه موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای دست کم سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد. اسامی مورد نظر جهت موسسه حقوقی باید دارای بیش از 2 سیلاب باشد. مقرون به‌صرفه‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافی و هدر رفتن زمان به دلیل نداشتن تجربه کافی استفاده از خدمات ثبتی است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما شود. اسم انتخابی برای موسسه حقوقی باید در حوزه فعالیت موسسه و در قالب کلمات حقوقی انتخاب گردد. 4- حداقل دارایی موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و خیریه ای سی میلیون ریال و موسسات غیردولتی انتفاعی شصت میلیون ریال می باشد. دو نسخه تقاضانامه ثبت مؤسسه حقوقی که باید به صورت چاپ می‌باشد.

ثبت موسسه

اگر مدارک شما کامل باشد و فرآیند را به درستی طی کرده باشید 10 الی 14 روز مدت زمان مورد نیاز هست تا صاحب یک موسسه شوید. موسسات معمولا برای کارهایی که به صورت خدماتی می باشند استفاده می شوند. سوالات متداول برای استفاده از سامانه در صفحه سوالات متداول ، سوال و جواب هایی که به طور معمول در خصوص دریافت مجوز موسسات مطرح می شود قابل مشاهده است. من در زمینه گردشگری فعالیت میکنم و پس از مراجعه به یک ارگانی به بنده گفتن باید شرکت داشته باشم لطفا بفرمایید از کجا باید شروع کنم . حداقل وجود دونفرو قید سرمایه به هر میزان برای ثبت موسسه مجاز است .

ثبت شرکت غیر تجاری

یک نسخه جهت درج روزنامه رسمی جمهوری اسلامی” واقع خیابان بهشت” ضلع جنوبی پارک شهر” و نسخه دیگر همراه فیش پرداختی قسمت دایره آگهی ها جهت درج روزنامه کثیر الانتشار داده می شود. برای ثبت یک موسسه فرهنگی و آموزشی ابتدا باید موسسه خود را در اداره ثبت شرکت ها ثبت کنید و سپس با توجه به موضوع فعالیت موسسه، برای اخذ مجوز فعالیت به سازمانهای مربوطه مانند وزارت علوم و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا آموزش و پرورش مراجعه کنید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت های وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید. هزینه ثبت شرکت غیر تجاری در ایران به دو دسته هزینه های اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری و هزینه های جاری ثبت موسسه غیر تجاری می باشد.

نحوه چاپ روزنامه رسمی موسسات غیر تجاری به صورت اینترنتی و نسخه چاپی برای متقاضی ارسال می گردد و می بایست جهت اخذ پلمپ, افتتاح حساب, اخذ کد اقتصادی, طرح جامع مالیاتی و خیلی موارد دیگر ظرف مدت ۷ روز پس از تاسیس موسسه پروسه آن به تکمیل گردد. مبالغ پرداختی عمدتاً به حساب اداره‌های دولتی واریز می‌شوند. دیگر مخارج ثبتی نیز شامل هزینه پست مدارک و تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار است. حداقل هزینه ثبت موسسه غیر تجاری در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان (سیزده میلیون ریال) تخمین زده می‌شود.

هدف از تاسیس این نوع موسسه‌های حقوقی، کسب منافع مالی و تجاری در قالب خدمات آموزشی و شهری مانند آموزشگاه‌های علمی، موسسه‌های فنی، کلاس‌های آموزش زبان های خارجه، موسسات مرتبط با فضای سبز و نظایر اینها است. در واقع کارکرد این موسسات در قالب اهداف غیر تجاری بوده که پس از صدور ثبت موسسه حقوقی، بایستی اقدامات لازم برای دریافت جواز کسب و فعالیت‌های مرتبط اعمال شود. پس از ثبت موسسه ممکن است به دلیل اختیاری یا اجباری روی دهد. احتمال دارد مجمع عمومی فوق العاده و یا دادگاه خواهان انحلال شرکت و موسسه شده باشند.

پس از آن مسئول مربوطه پس از یررسی، با انتخاب یکی از اسامی موافقت خواهد کرد. کلیه مجوزها از طرف سازمان مربوطه مؤسسات غیر انتفاعی باید اخذ شود. تامین سرمایه می تواند از طریق پرداخت وجه، کمک های نقدی و یا دریافت وام بلاعوض صورت گیرد.

مراحل صدور مجوز موسسه آموزشی و پژوهشی

ملک باید فاقد مشکلات امور ملکی و به صورت مستقل باشد. دارای حدفاصل مناسب و متعارف با واحدهای آموزشی مشابه دیگر که در همان زمینه در حال فعالیت هستند. این امر به واسطه تشخیص از طرف استان مربوطه صورت می‌پذیرد.

انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا موجب حكم دادگاه باشد . اگر انحلال موجب حكم دادگاه باشد امر تصفیه عهده متصدی تصفیه مقرر اساسنامه خواهد بود و چنانچه متصدی مشخص نشده باشد دادگاه ضمن حكم انحلال یك نفر را جهت تصفیه معین می نماید و مطابق قانون تجارت امر تصفیه صورت خواهد گرفت. موسسات غیر تجاری موسساتی هستند كه جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشكیل می شوند و تشكیل دهندگان آنها ممكن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.

  • هنگامی که پذیرش اینترنتی انجام شود باید از صورتجلسات تنظیم شده و ضمائم ان ها نسخه ای برای اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.
  • ثبت موسسات آموزشی در ایران به دو قسمت تقسیم می شود.
  • در این مرحله می توانید نسبت به تحویل اوراق ثبت و انتشار آگهی تاسیس موسسه غیر تجاری در روزنامه رسمی کشور اقدام نموده و ثبت موسسه خود را به اتمام رسانید.
  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جلسات هیئت مدیره با حضور اکثریت اعضا تشکیل می شود و اکثریت آرا مشخص کننده تصمیمات موسسه می باشد. گواهی صادره از مراجع ذی صلاح برای ثبت و فعالیت موسسه آموزشی در مواردی که لازم دارد. موسسات اموزشی که برای ثبت و فعالیت نیازمند اخذ مجوز نیستند. هزینه ثبت شرکت در تهران آموزشی برای روزنامه رسمی و کثیرانتشار، حق ثبت و تشکیل پرونده انجام پذیر خواهد بود.

هنگام تاسیس قانونی موسسه غیر تجاری، نیازی به ارائه برگه استعلام سابقه کیفری و سوءپیشینه اشخاص نیست. اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه بایستی دارای تخصص باشند. موسساتی که هدف از تشکیل آن­ها جذب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.

دیگر شرایط ثبت مؤسسه حقوقی عبارت‌اند از:

مفهوم تجاری بودن در قانون مشخص شده و به معنی کسب سود نیست. از نظر قانون بعضی فعالیت‌ها مثل خرید اموال منقول به قصد فروش یا اجاره، تصدی به حمل و نقل، انجام امور صرافی و بانکی و… تجاری هستند. هر موردی به جز موارد قانونی، غیرتجاری است و می‌تواند موضوع فعالیت موسسه باشد. ثبت یار شما را در ثبت موسسه و شرکت خود همراهی می‌کند. در قانون حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه دقیقا مشخص نشده است و برای ثبت موسسه نیز تادیه وجه یا سرمایه الزامی نیست. اما اگر بخصوص به دنبال ثبت موسسه غیر تجاری انتفاعی هستید معمولا حداقل سرمایه ای برای موسسه در نظر گرفته می شود.

misc