ثبت لوگو و علامت تجاری

بیژن نصیری اعظم به عنوان مشاور مالکیت فکری ثبت بیش از ۱۰ علامت تجاری، حدود ۴۵ اختراع در معاهده PCT و ۵۰ اختراع و اثر ملی را در کارنامه خود دارد. پس از ثبت برند هزینه ای در روزنامه باید پرداخت گردد تا اگر مدعی دیگری وجود داشته باشد مشخص گردد . پس از انتخاب برند با در نظر گرفتن قواعد و قوانین انتخاب نام برند باید نسبت به استعلام نام برند اقدام نمایید چراکه یکی از ویژگی های مهم برند تکراری نبودن و جدید بودن آن است . در صورتی که از نام های لاتین در برند خود استفاده می کنید ملزم به ارائه کارت بازرگانی خواهید بود .

بعد از ثبت برند، برند با مسائل حقوقی می تواندمواجه شودکه اطلاع از آن ضروری است. مثل دعاوی فعالیت تجاری، دعاوی شرکت تجاری، دعاوی اسناد تجاری، دعاوی ورشکستگی و تصفیه و دعاوی مربوط به مسائل صادراتی و وارداتی و دعاوی مربوط به ثبت و نشان تجاری. برای خرید یک برند، صرفا کارت ملی هوشمند متقاضی نیاز است و ظرف یک دقیقه نیز فرآیند تغییر مالکیت رسما انجام می شود. متقاضی خرید برند، باید به همراه مالک برند به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کرده و فرآیند نشر آگهی انتقال مالکیت و صاحب امتیازی برند را در روزنامه رسمی را در دستور کار قرار دهند. مراتب به صورت پست الکترونیکی (ایمیل) یا از طریق پیامک (اس ام اس) برای متقاضی ثبت برند ارسال شده و در مهلت مقرر قانونی رفع نقص یا اعتراض به رد اظهارنامه به صورت الکترونیکی امکان پذیر می باشد. 1- حق انحصاری استفاده از علامت تجاری تنها زمانی به صاحب اصلی خود تعلق دارد که ، برند تجاری خود را به ثبت رساند .

  • برند شما نماد فعالیت و خدمتی است که شما قصد ارائه آن را دارید.
  • طبقه ۲۰– مبلمان و اثاثیه، آیینه، قاب عکس؛ کالاهای ساخته شده از چوب، چوب پنبه، نی، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، کهربا، صدف مروارید، کف دریا و بدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک (که در سایر طبقات ذکر نشده‌اند).
  • همه ی مجموعه های تجاری و تولیدی وظیفه دارند تا برای کسب اعتماد مشتریان خود و نشان دادن احساس تعهد و مسئولیت پذیری که در مقابل مشتریان دارند، اقدام به ثبت برند کنند.
  • برند همان علامت تجاری معتبری است که هر شخصی در بازار کار و تجارت خود از آن به عنوان نشان و علامت تجاری محصول و خدمت خود استفاده می کند.
  • مراحل ثبت برند تجاری با ورود به سایت اداره مالکیت معنوی آغاز می شود.
  • موسسه خدمات اداری کاج با شماره ثبت با علامت تجاری ثبت شده، یک استارتاپ مشاوره خدمات اداری است، مشاوره به مدیران و کارآفرینان عزیز در داخل و خارج از کشور برای اجرایی نمودن ایده های خود با بهترین کیفیت و طبق آخرین قوانین کشور.

بعد از انجام این کار ممکن است چندین حالت ممکن مانند رد یا قبول اظهارنامه یا درخواست برای اصلاح آن رخ دهد. برای ثبت برند فارسی ، چه حقیقی یا حقوقی ، نیاز به جواز تاسیس یا صنایع الزامی می باشد. ولی در این صورت علامت تجاری مورد نظر به نام همان شخصی که دارای کارت بازرگانی است ثبت خواهد شد. پس از مهلت 30 روزه ، اداره مالکیت معنوی گواهی برند را به مدت 10 سال به نام شخص صادر می کند و در انتها بعد از صدور گواهی برند برای بار دوم آگهی خواهد شد . پس از ثبت برند تجاری اشخاص دیگر حق ندارند بدون اجازه شما از برند تجاری تان استفاده کنند و اگر بر خلاف این باشد شما می توانید از سوء استفاده گر شکایت کرده و با او برخورد قانونی کنید . از جمله ویژگی های اساسی که همه را به خود جلب می کند ، بهره مندی از حق و حقوق پس از ثبت برند تجاری و امکان استفاده انحصاری از برند یا علامت مربوطه می باشد که بیشتر توضیح خواهیم داد .

اگر عناوین پیشنهادی شما برای ثبت برند، خلاف شئونات اسلامی و مذهبی باشد، درخواست شما رد خواهد شد. ضمنا امکان ترجمه رسمی گواهی ثبت برند نیز وجود دارد و می توان ممهور به مهر وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی کرد. برای متقاضیان داخل کشور، ۳۰ روز و برای متقاضیان خارج از کشور ۶۰ روز از تاریخ ابلاغیه رفع نقص است. اگر برند لاتین باشد یا حتی ریشه عربی داشته باشد داشتن کارت بازرگانی الزامی است. نکته بعدی این است که اگر صاحب برند ، تمایلی به واگذاری کامل علامت تجاری نداشته باشد، قادر است بخشی از آن با طبقات آن را به افراد دیگری واگذار کند. متقاضی می تواند همراه با اظهارنامه خود، طی اعلامیه ای حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی مورخ ۱۲۶۱ هجری شمسی (۲۰ مارس ۱۸۸۳) و اصلاحات بعدی آن را درخواست نماید حق تقدم می تواند براساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا منطقه ای یا بین المللی باشد.

ارتباط با ما تماس هر ساعت و هر زمان با ما

اگر اقدام به انجام این کار نکنید چه خواهد شد؟ ممکن است فرد دیگری با همین نام وارد عرصه رقابت شود. تصور کنید این شرکت خدمات و تولیدات نامرغوب خود را در بازار عرضه کند. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ هردوی شما شکست می­خورید و کسی که بیشتری ضرر را متحمل می­شود شما هستید. عین یا شبیه آن قبلا برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفا میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف، ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک برند قبلی لطمه وارد سازد. چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد،تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد. ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.

ثبت برند تجاری

در این مواقع تنها زمانی می توانید به شکل قانونی مانع از انجام این کار شوید که برندتان ثبت شده باشد در غیر این صورت قادر به پیگیری های لازم نخواهید بود. مجوزهای مختلفی برای این منظور وجود دارد که با توجه به هدفتان از شروع کسب و کار خواهد ثبت برند تجاری بود. در مرحله بعد در سایت مجموعه ما برند خود را استعلام بگیرید تا مطمئن شوید برندی مشابه نام انتخابی شما وجود ندارد . برای این منظور باید از برندی که مدنظرتان است، استعلام بگیرید تا مطمئن شوید قبلا توسط شرکت یا شخص دیگری ثبت نشده باشد.

ثبت اظهارنامه علامت تجاری

در صورت ادعای حق تقدم،تاریخ و شماره اظهارنامه و کشوری که درخواست ثبت اولیه در آن جا صورت گرفته است. عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود. عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد. اجازه استفاده از برند ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد. امکان بازاریابی افزایش پیدا میکند و صاحبان برند میتوانند از روش های مختلفی برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده نمایند.

تصویر کارت بازرگانی در صورتیکه در نام تجاری از حروف لاتین استفاده شده باشد. در صورتی که نام تجاری به صورت لاتین است تصویر کارت بازرگانی نیز الزامیست. سپاس از مطالب خوب سایتتون من به شخصه مشکلم با مطالعه مطالب سایت شما در خوزه ثبت برند بین المللی حل شد. معنی برند از واژه ای بین المللی گرفته شده است که به معنای وسیله ای برای ایجاد تفاوت میان حصولات و خدمات به حساب می آید و باعث بازاری موثر خواهد شد .

این همان مقوله ای است که سبب درآمد زایی برای صاحب یا صاحبان اصلی نشان تجاری می شود. اما اگر شرکت شما، پیمانکار ساده امور تاسیسات شهری یا ساخت و ساز است، مهم تر از ثبت نشان تجاری، اخذ رتبه از سازمان برنامه و بودجه (گرید)، اهمیت دارد که شانس حضور شما در مناقصات میلیاردی را افزایش می دهد. اگر چه هستند شرکت ها و پیمانکارهایی که دهه ها فعالیت دارند و نشان تجاری شرکت خود را حتی ثبت هم نکرده اند و این می تواند تهدیدی برای برندینگ آن ها در بلند مدت باشد. پس با ثبت برند و مطرح کردن آن و فروش به فعالان کسب و کار در صنایع گوناگون، درآمد زایی کرد. مثل ثبت domain ثبت شرکت در تهران های چند کاراکتری روی پسوند های .com یا .ir که با گذر زمان، امکان ثبت کمی داشته و بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود. یعنی یکی از روش های درامد زایی در ایران، فروش برند های ثبت شده به اشخاص مورد علاقه است.

از مهم ترین و اصلی ترین مزایای ثبت برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت توسط فردی که حق امضاء در شرکت دارد . مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود. با لحاظ ماده 110 این آیین نامه،نسخه اصلی نمایندگی،در صورتی که تقاضا ثبت تغییرات شرکت توسط نماینده قانونی به عمل آید. ثبت تغییرات شرکت نیز مانند ثبت خود شرکت الزامی است منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها … عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است .