ثبت شرکت

شرکت سهامی خاص٫ اگر تعداد شرکاء بیشتری دارید و اینکه دایره فعالیت شرکتی که می خواهید تاسیس کنید بزرگ است؛ می تواند گزینه بهتری باشد. اما برای فعالیت های محدود بهتر است شرکت با مسئولیت محدود تاسی کنید . توجه داشته باشید که اشخاص حقیقی که تصمیم به ثبت انواع شرکت با هر موضوعی را دارند به دلیل اینکه از موارد قانونی و قانون تجارت اطلاعی ندارند شاید دچار مشکل شوند. در نتیجه ثبت هرگونه شخصیت حقوقی را به موسسه ثبت شرکت ذهن ناب بسپارید. اولین مرحله در ثبت شرکت تصمیم بابت ثبت شرکت جهت سود و منعفت می باشد.

  • مناطق آزاد ایران شامل مناطق ماکو، اروند، چابهار، ارس، قشم، کیش و انزلی می باشد.
  • ثبت شرکت و راهنمای نحوه ثبت شرکتها در ایران به همراه توضیح کامل مراحل و شرایط تاسیس شرکت و تشریح کامل مدارک و هزینه های ثبتی انواع شرکت ها در ایران توسط مشاور.
  • هر مشکل شما برای شما هزینه بر خواهد بود که در این راستا موسسه ما به شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • درشرکتمختلط سهامی، که از دو گروه شرکای سهام دار و ضامن تشکیل گردیده، حداقل تعداد سهام داران three نفر است (2 نفر سهام دار و یک نفر، شریک ضامن) و حداقلی برای سرمایه وجود ندارد.
  • زمان جست و جو در مورد تفاوت انواع شرکت ها، به نکات مهم و جزئیات مشترک و متفاوت دقت کنید.

کلیه مدارک و فرم های مربوط به این کار توسط تیم فنی ثبت شرکت مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تایید این مدارک، متقاضی می بایست زیر کلیه این مدارک را به امضاء برساند و یک نسخه از آن را نزد خود نگه دارد. مراحل ثبت شرکت به طور عمومی با آپلود کردن ثبت شرکت مستندات خواسته شده، شروع می شود. اما قبل از آن باید اسم دلخواهی برای آن انتخاب کرده باشید. ثبت شرکت برای کسانی که قصد تجارت و فعالیت در حوزه خاصی دارند اجتناب ناپذیر است. بدون داشتن یک شرکت معتبر بسیاری از درها به روی تاجر بسته خواهد بود.

در شرکتهای مسئولیت محدود چیزی به عنوان سهم وجود ندارد و افراد به عنوان شریک شناخته می شوند. هر فرد بر اساس میزان سرمایه خود مسئولیت داشته و بصورت کلی این نوع ثبت شرکت، بسیار محبوب می باشد. که به عنوان مثال می تواند مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی فوق العاده و غیره باشد تعیین می شود. توجه داشته باشید که نوع صورتجلسه بر اساس نوع شرکت متفاوت است بنابراین اگر شرکت سهامی خاص باشد نوع صورتجلسات آن با صورتجلسات شرکت با مسئولیت محدود متفاوت خواهد بود. آنچه در نوع صورتجلسه مشاهده می نمایید صورتجلساتی است که با توجه به نوع شرکت می توانید انتخاب کنید.

قوانین کلی ثبت شرکت

«وضعیت حق امضا» نیز مشخص می کند که شخص تعیین شده حق امضای اوراق را دارد یا خیر. در این صفحه بر اساس نوع شخصیت حقوقی ، سهام یا سرمایه شرکت /موسسه وارد می گردد. اگر نوع سرمایه شخص حقوقی “سرمایه نقدی” و یا “غیر نقدی” باشد اقلام اطلاعاتیِ “تعدادسهام” و یا”ارزش ریالی هر سهام” غیر فعال ثبت تغییرات می گردند و نیازی به ورود اطلاعات نیست . در اینگونه موارد تنها کافی است که کل سرمایه در قسمت “ارزش سرمایه به ریال” وارد شده و پس از آن قلم اطلاعاتی “از تاریخ” نیز ورود اطلاعات گردد. با کلیک بر روی کلید” ثبت سرمایه ” ، سرمایه شخص حقوقی یه لیستِ سهام /سرمایه ها اضافه خواهد شد.

و موارد مشابه اینچنینی نکاتی تخصصی ست که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد. با استفاده از کلیک بر روی کلید به صفحه بعد وارد می شوید . چنانچه سهامداران و هیئت مدیره شرکت قصد ایجاد تغییر در شرکت را داشته باشند طی مجمعی در این مورد اتخاذ تصمیم می نماید. تمامی تغییرات بعدی مربوط به شرکت اعم از تغییرات اساسنامه ، افزایش یا کاهش سرمایه، ورشکستگی، ابطال، تصفیه، تقسیم اموال و … ثبت تغییرات شرکت ها مستلزم تنظیم و ارائه صورتجلسه متناسب با موضوع تغییرات و ارائه آن به مرجع ثبتی است که این راهنمای ثبت شرکت به شما کمک میکند تا با آگاهی بیشتر این امور را انجام دهید . اداره کل شرکتها در صورت صحت صورتجلسه و رعایت کردن کلیه اصول و قواعد قانونی آن و مطابقت موارد آن با پرونده ی اصلی، آگهی تغییرات ثبتی را صادر نموده که در روزنامه رسمی و محلی اطلاع رسانی و چاپ شود.

راهنمای ثبت شرکت

چه شرکتی را ثبت کنیم؟ شرکت سهامی خاص بهتر است یا تعاونی؟ خوب است قبل از هر تصمیمی برای ثبت شرکت‌تان، با مقایسه شرکت تعاونی و شرکت سهامی خاص، از تفاوت‌ها و نقاط مشترک این دو نوع مؤسسه آگاه شوید،… به نوع شرکت اشاره‌ای نکردین اما با توجه به توضیحاتتون، احتمالاً در حال ثبت شرکت سهامی خاص هستین. از آنجائیکه انتخاب موضوع فعالیت شرکت از مسائل تخصصی است، توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با کارشناسان متخصص ثبتی موسسه حقوقی مشهور مشاوره نمایید.

در شرکتنامه شرکت فوق الذکر نسبت مشارکت هر شریک و سهم الشرکه تقویمی آن تصریح می‌گردد. پس از انجام دو مرحله فوق، اظهارنامه‌ای همراه با شرکتنامه امضا شده و تاییدیه تادیه تمام سرمایه شرکت جهت ثبت به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شود. پس از تصویب اساسنامه، اساسنامه مصوب به ضمیمه صورت جلسه مجمع عمومی موسس به همراه اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان برای ثبت شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تحویل داده می‌شود. با توجه به اینکه شرکت عملاً تشکیل شده می‌باشد، تقاضای ثبت شرکت سهامی عام توسط مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره صورت می‌پذیرد. تمامی مدارک هویتی شرکاء یا سهامداران و اعضاء هیات مدیره و بازرسین و هر شخص حقیقی و حقوقی دارای مقام در شرکت را تکمیل شده داشته باشید به سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید. بعد از تکمیل مدارک هویتی و تنظیم اوراق ثبتی و تائید کلیه سهامداران یا شرکاء میبایست اوراق برای اداره ثبت شرکت ها به صورت پست ارسال گردد.

ثبت شرکت بازرگانی

این امر از طریق گواهی سوء پیشینه که شما ارائه می دهید ثبت و از طریق استعلام آنلاین تایید خواهد شد. صورت جلسه ی انحلال شرکت که مدیر تصفیه و دیگر اعضا امضایش کردند. در صورتی که مدیر تصفیه از شرکا نباشد باید از مدارک شناسایی اش کپی تهیه شود. صورت جلسه ی انحلال شرکت که توسط همه ی اعضا و مدیر تصفیه امضای شده باشد.

بوده اما سرمایه در آن به قطعات سهم یا سهام تبدیل می گردد. شرکت سهامی خاص شرکت بازرگانی تلقی می گردد و برای اخذ تسهیلات بانکی، گرفتن نمایندگی‌های و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های دولتی و نمایشگاهها از اعتبار نسبتا” خوبی برخوردار است. هرشخص حقیقی یا حقوقی با داشتن این کارت می تواند جهت اخذ این کارت اقدام نماید.حقیقی یعنی به صورت شخصی و حقوقی یعنی به صورت شرکت اقدام نمایند. کارت بازرگانی کارتی است که به دارنده ی آن اجازه ی صادرات و واردات کالاهای مجاز طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران را می دهد.

کتاب نگاهی به جرایم ثبتی در نظام کیفری کنونی

دغدغه تهیه یک کتاب جامع و کامل در ارتباط با ثبت شرکت‌ها که بتواند راهنمای عملی کامل و کاربردی همراه با نمونه اساسنامه‌ها و صورت جلسات باشد ذهن همه‌ را مشغول کرده ثبت برند است. برای اطمینان از کامل بودن این مدارک، باید از مشاوران و متخصص ها کمک گرفت. در غیر این صورت، ممکن است افرادی اطلاعات شرکت خود را در سامانه، ثبت کنند.