ثبت شرکت مسئولیت محدود

نام انتخابی باید نام خارجی نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد، و دارای معنا و مفهوم بوده و با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد . مدارک مورد نیاز باید تحویل قسمت پذیرش اداره ثبت شرکتها شده و رسید دریافت کند، و متصدی مربوطه جهت اعلام نتیجه به اداره ثبت شرکتها مراجعه کند. در صورتی که مدارک تقدیمی کامل و بدون مشکل باشد، کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پس ای تائید مسئولین مربوطه تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی خواهد شد. سرمایه اولیه در شرکت با مسئولیت محدود تنها در اساسنامه قید می‌گردد و نیازی به افتتاح حساب و واریز وجه نیست. در صورتی که در شرکت سهامی خاص، سهامداران مکلفند که حداقل ۳۵ % از سرمایه اولیه را به حسابی به نام شرکت تودیع دهند و گواهی مربوطه به هنگام تشکیل شرکت ارائه گردد و ۶۵ % باقیمانده سرمایه در تعهد سهامداران بماند. برای مدیریت شرکت با مسئولیت محدود در قانون شرایط خاصی پیش‌بینی نشده است.

  • برخلاف شرکت های سهامی عام و خاص، حداقل سرمایه برای این نوع شرکت پیش بینی نشده است.
  • لازم به ذکر است متاسفانه در اکثر موارد برخی از موسسات به خاطر سهولت کار و عدم توانایی در تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدود و بالعکس، ابتدا شرکت اولیه منحل و سپس شرکت ثانویه را به ثبت می‌رساند .
  • پس از تشکیل شرکت با مسئولیت محدود متقاضی باید حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ ثبت دفاتر قانونی را تهیه و دفاتر را جهت پلمپ به ادراه ثبت شرکت ها برده و اقدام به پلمپ آنها نماید.
  • در شرکت با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه ترتیب دیگری برای تقسیم سود مقرر دارند .
  • همچنین در مورد سهم‌الشرکه، شرکا نمی‌توانند شریکی را مجبور کنند که سهم‌‌الشرکه خود را افزایش دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. کارشناسان و وکلای مجرب ملاصدرا در اولین فرصت با شما تماس میگیرند . تنظیم شرکتنامه در دوبرگ که بایستی به امضای تمام اعضا برسد. هزینه های اداری ثبت شرکت، مانند هزینه پست، پوشه، روزنامه رسمی، پلمپ و غیره است. قدم اول، تصمیم گیری برای انتخاب اعضا و مشخص کردن اهداف است.

جستجو در پرشین ثبت

ولی معمولا برای اقدام به تاسیس یک شرکت حداقل a hundred هزارتومان سرمایه اولیه نیاز خواهد بود. در غیر این صورت یک شرکت تضامنی به حساب می آید.در اسم شرکت نباید نام هیچ یک از شرکا اورده شود که در این صورت حکم شرکت تضامنی را دارد. مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها چگونه است؟مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها شامل چندین مرحله مختلف بوده که متقاضی به صورت اینترنتی می‌تواند آن را انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نیست. در انتها به مراحل ثبت شرکت پرداختیم که در صورت تایید مدارک و اطلاعات از سوی کارشناس، متقاضی با چاپ یک آگهی در روزنامه کثیرالانتشار آخرین مرحله را طی کرده و اینگونه شرکت خود را به ثبت می‌رساند. متقاضی با دریافت سند رسمی ثبت شرکت از سوی کارشناسی حقوقی اداره ثبت شرکت‌ها، ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ ثبت آن باید اقدام به چاپ آگهی ثبت شرکت در یک روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار کند.

طبق ماده ninety six قانون تجارت،شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می‌شود که تمام سرمایه نقدی از طرف شرکا پرداخت و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم(قیمت گذاری) شده باشد. با مسئولیت محدود با مشاورین مجرب و متخصص موسسه حقوقی بازرگان در تماس باشیدتا ثبت شرکت با توجه به نوع تغییرات و تعداد صورتجلسات مورد نیاز شما را در این زمینه راهنمایی کنند. شرکت های از نوع مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه خود را وارد کنند. از سایت اداره کل ثبت شرکت ها، به منوی پذیرش تاسیس رفته و شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب کنید.

حداقل افراد برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو نفر است و حداقل یکی از این دو نفر باید بالای ۱۸ سال باشد . طبق ماده 583 قانون تجارت ( تمامی شرکت های با مسولیت محدود دارای شخصیت حقوقی بوده ) و به عنوان یک شخص حقوقی می تواند دارای کلیه ی حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قایل است . در ضمن شرایط و مراحل تشکیل شرکت با مسئولیت محدود بسیار آسانتر از تشکیل شرکت سهامی و حتی شرکت سهامی خاص است کافی است دو نفر شریک وجود داشته باشد تا شرکت قابل ثبت گردد . 13ـ حق رای در شرکت سهامی خاص به تعداد سهام در شرکت با مسئولیت محدود به نسبت سرمایه خواهد بود.

برای ثبت شرکت پیمانکاری چه باید کرد؟ شرایط، هزینه و مراحل

دو نسخه از تقاضانامه که تکمیل شده و به امضاء سهامداران رسیده است. همچنین اساسنامه حاوی اطلاعاتی در مورد مقررات مجامع عمومی، وظایف و اختیارات مدیران،شرایط تصمیم گیری شرکاء، شرایط حق رای و بهره وری هر کدام از اعضاء و بسیاری اطلاعات دیگر است. پس از تایید اطلاعات، اساسنامه و شرکتنامه را در سامانه بارگذاری کنید. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. • اشخاص خارجی هم می‌توانند با ارائه اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت نمایند.

تفاوت سهامی خاص با مسئولیت محدود

در مراحل ثبت شرکت با این ماهیت ابتدا باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید و پس از آن در سایت اداره کل ثبت شرکت‌ها فرم پر کرده و ثبت‌نام کنید. پس از آن موضوع، نشانی و سرمایه شرکت و نام اشخاص و سمت آن ها و اطلاعات تمام شرکا و سهام آن‌ها و مشخصات سایر شعب شرکت را وارد کنید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود مستلزم مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری بوده که برای اطلاع از این مراحل متن مقاله را مطالعه نمایید. از نظر تعداد شرکا، برای تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود، لازم است که حداقل دو نفر به عنوان شریک با مسئولیت محدود، اقدام به تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نمایند. حداکثر تعداد شرکای شرکت با مسئولیت محدود نیز محدودیت قانونی ندارد.

در انتقال قهری سهم الشرکه، که به وسیله فوت یا از طریق وصیت صورت می‌گیرد؛ قانون هیچ شرایطی را در نظر نگرفته است. تقسیم منافع شرکت معمولا درشرکت‌نامه و یا اساسنامه خود شرکت مشخص می‌گردد. مدیران در تقسیم سود شرکت، باید دقت کافی را داشته باشند؛ چون تقسیم سود موهوم برای مدیران مسئولیت کیفری و مدنی را در پی خواهد داشت. اما اگر در اساسنامه شرکت به هر دلیلی نحوه و میزان تقسیم سود مقرره‌ای نباشد؛ تقسیم طبق قانون تجارت صورت می‌گیرد. ماده 108 این قانون، تقسیم سود را به نسبت سرمایه شرکاء می‌داند.

مدارک های مورد نیاز برای ثبت شرکت به همراه مجوز های لازم را تهیه و به کارشناسان ثبت ایلیا تحویل می دهید. در گام بعدی باید 5 نام منتخب را براساس اولویت خود وارد کرده تا از سوی بازرسان و کارشناسان اداره ثبت مورد بازرسی قرار گیرد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود، کارشناسان الوبیزینس می‌توانند به شما مشاوره دهند و شما را در این مسیر یاری دهند.

به همین دلیل این شرکت ها در میان افرادی که رابطه ی خویشاوندی و یا دوستانه دارند و حتی اعضای یک خانواده هستند، طرفدار دارد. از زمان قبول سمت توسط مدیران و بازرسان پرداخت تمام سرمایه شرکت، شرکت با مسئولیت محدود تشکیل شده می باشد. مسئولیت شرکای شرکت با مسئولیت محدود تا میزان سرمایه خود در برابر قروض و تعهدات شرکت است.