ثبت شرکت تعاونی روستایی

هـ) رعایت تبصره ۲ ماده ۲ دستورالعمل تشکیل تعاونی‌ها در خصوص تعاونی‌های فوق الذکر الزامی نمی‌باشد. ارائه ۳ نسخه فیش واریز سرمایه شرکت مطابق اساسنامه که به حساب صندوق تعاون واریز شده باشد. بعد از انحلال سه نفر جهت امر تصفیه ظرف مدت یک ماه انتخاب و به اداره ثبت محل معرفی می گردند. عضویت در این شرکت ها برای گروه خاصی از افراد آزاد است مانند کارگران، کارمندان، کشاورزان، دانشجویان، ایثارگران، زنان، مشاغل خاص و نظایر اینها.

در صورت وجود اختلاف نظر بین بازرسان , موارد اختلاف با ذکر دلیل در گزارش ذکر خواهد شد. ماده34– نخستین هیئت مدیره تعاونی موظف است ظرف یکماه از تاریخ جلسه مجمع عمومی عادی برای ثبت تعاونی در مراجع ذیصلاحیت اقدام کند . لازم به ذکر است که برای مقدار سرمایه تاسیس شرکت‌های تعاونی و ثبت آن، حداقلی در نظر گرفته شده ‌است.

  • 1- از دست دادن هریک از شرایط عمومی یااختصاصی عضویت مقرر دراین اساسنامه,به استناد گزارش مکتوب مراجع ذیربط.
  • بررسی صورت‌های مالی و گزارشات نیز از دیگر وظایف بازرس می‌باشد و همانطور که گفتیم در یک چرخه این سه رکن برهم کنترل دارند.
  • در 4 رونوشت ارائه صورتجلسه نخستین هیات مدیره دال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره و انتخاب مدیر عامل و مشخص نمودن صاحبان امضای مجاز.
  • بدیهی است که هر فعالیت اقتصادی برای رسیدن به سود است اما رسیدن به سوددهی جزو اهداف فرعی شرکت های تعاونی می باشد.

1- نظارت مستمر بر انطباق نحوه اداره امور تعاونی و عملیات و معاملات انجام شده با اساسنامه و قوانین و مقررات و دستورالعملهای مربوطه . 12- انجام سایر وظایف و تکالیفی که به موجب این اساسنامه مستقیماً و یا به اعتبار تصدی اداره امور تعاونی بر عهده هیئت مدیره گذارده شده است. 7- تهیه و تنظیم دستورالعملهای داخلی تعاونی وتقدیم آن به مجمع عمومی برای تصویب. 5- نظارت بر مخارج جاری شرکت و ثبت شرکت رسیدگی به حسابها و ارائه به بازرس / بازرسان و تسلیم به موقع گزارش مالی و وترازنامه به مجمع عمومی. تبصره2- هیأت مدیره در اولین جلسه از میان خود یک نفر را بعنوان رئیس هیأت مدیره یک نفر ره بعنوان نائب رئیس و یک نفر را بعنوان منشی انتخاب می‌کند. 2- عدم رعایت مقررات اساسنامه وسایر تعهدات قانونی پس از دواخطارکتبی توسط هیئت مدیره به فاصله 15 روز و گذاشتن 15 روز از تاریخ اخطار دوم.

به منظور کثب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت تعاونی در مازندران و قوانین انتقال سهام با کارشناسان ایرسا ثبت تماس بگیرید. ایرسا ثبت دارای سالها تجربه در زمینه خدمات مالی شرکتها ، ثبت شرکت و ثبت برند می باشد. برای ثبت شرکت تعاونی، لازم است چندین مدرک را ثبت تغییرات به وزارت تعاون تحویل دهید. از جمله مدارک مورد نیاز برای انجام این کار می‌توان به اساسنامه تصویب‌شده شرکت تعاونی در چهار نسخه اشاره کرد. ماده 20-مدارک لازم ظرف مدت 5 روز از طریق اداره کل / اداره تعاون (طبق فرم شماره 8) به اداره ثبت شرکتها ارسال می‌شود.

نکات مهم ثبت شرکت تعاونی در مازندران چیست؟

بعنوان نماینده تام الاختیار این هیات جهت مذاکره و دریافت مدارک و سایر اقدامات لازم، بدینوسیله درخواست موافقت با تشکیل شرکت / اتحادیه تعاونی …………… را می‌نمائیم. ماده 16- پس از انتخاب هیئت مدیره وظایف هیات موسس بپایان رسیده و هئیت رئیسه مجمع ضمن تنظیم صورتجلسه کلیه مدارک مربوط به برگزاری مجمع را که به امضای آنان رسیده است به هیئت مدیره تحویل می‌دهد. ب) در شرکتهای تعاونی اشتغالزا که به منظور ایجاد اشتغال تولیدی یا خدماتی با استفاده از کمکهای دولتی برای اعضاء تشکیل می‌شوند . شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد ( تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل 500 نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می شود وبایستی سهام آن رابه عموم مردم عرضه نمایند .

اما تعاونی ها که قبلا بر اساس نوع تولید و توزیعی بودند را برخی با اضافه کردن نوع اعتباری به ان به سه بخش تقسیم می کنند. بر اساس این تعریف تعاونی های تولیدی نوعی از تعاونی ها هستند که به منظور انجام فعالیت های کشاورزی، دامداری ، دامپروری، پرورش و صیر ماهی، شیلات، صنعت، معدن، ابادانی شهر ها و روستا ها و عشایر و … بنابر این متقاضیان ثبت تعاونی روستایی باید تعاونی خود را از نوع شرکت تعاونی تولیدی به ثبت برسانند.

البته اگر شما در شرکت تعاونی خود تعدد هدف و موضوع اجرایی داشته باشید می‌توانید در اتحادیه‌های متناسب با موضوع عضو شوید. البته دسته دیگری از شرکت‌های تعاونی بر حسب نیاز جامعه تشکیل شدند که از آنها به عنوان شرکت‌های تعاونی توزیعی نام برده می‌شود. این شرکت‌های تعاونی جزء دسته تجاری محسوب نمی‌شوند و به رفع نیاز مشاغل تولیدی یا مصرفی می‌پردازند تا کاهاش هزینه‌ها و قیمت‌ها را برای شرکاء فراهم آورند.

ثبت شرکت تعاونی کشاورزی

قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع حاصله در اختیار نیروی کار و تشویق بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود. پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی. مدیریت، سرمایه و منابع در اختیار نیروی کار قرار می گیرد ثبت برند تجاری و باعث بهره برداری بهتر از آن می شود. 6- عدم سابقه محکومیت ارتشاء , اختلاس , کلاهبرداری , خیانت در امانت , تدلیس , تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و ورشکستگی به تقصیر . 5- عدم عضویت در گروههای محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد .

تشکیلات شرکت تعاونی

در نهایت تقاضانامه کتبی تاسیس شرکت تقدیم شده و اولین مجمع عمومی جهت تصویب و ثبت اساسنامه و تعیین هیئت مدیره و سایر وظایف مجمع عمومی، بعد از کسب موافقت وزارت یا اداره کل تعاون دعوت و تشکیل می‌شود. لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مجوز ثبت باید برای ثبت تعاونی، به مرجع ثبت، تحویل داده شود. از طرف دیگر، هیات مدیره شرکت تعاونی باید پس ‌از یک ماه از تاریخ برگزاری اولین مجمع عمومی عادی، مدارک مورد نیاز از جمله مجوز ثبت شرکت را برای ثبت و صدور آگهی مربوط به مراجع موردنظر، تحویل دهد. در صورتی که هر یک از اعضا نسبت به مراحل تشکیل تعاونی معترض باشند ظرف مدت دو روز باید مراتب را کتباً به اداره تعاون اعلام نمایند. این اداره موظف است طبق قوانین و مقررات مربوط ظرف سه روز به موضوع رسیدگی و اعلام نظر کند.

جهت اخذ مشاوره حقوقی رایگان عدد ۴ را به ۰۲۱۴۳۹۰۲۰۰۰ پیامک پیامک کرده یا اینجا کلیک نمائید. تعاون به معنای با هم کار کردن برای انجام یک هدف مشترک در طول ادوار تاریخی وجود داشته است به عبارت دیگر تعاون اقتضای زندگی اجتماعی بوده است. 1- انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، تبدیل، طبقه بندی و بسته بندی، حمل و نقل و یا فروش محصول اعضا.

همچنین رای‌گیری و انتخاب هیئت‌رئیسه مجمع شامل رئیس، منشی و دو ناظر در همین نشست انجام می‌گیرد. گفتنی است که در شرکت‌های تعاونی بزرگ، اعضای هیئت‌رئیسه مرکب از هفت نفر (رئیس، نایب‌رئیس،‌ منشی و چهار ناظر) خواهد بود. در مورد شرکت‌های تعاونی عام نیز مجوز صدور موافقت‌نامه تاسیس و آگهی پذیرش عضو و فروش سهام با تأیید وزارت تعاون خواهد بود. دعوت از افراد واجد شرایط عضویت ضمن اعلام خلاصه‌ای از کلیات طرح و اساسنامه پیشنهادی، شرایط عضویت و مهلت پذیرش تقاضای عضویت، شماره و مشخصات حساب افتتاح شده و مبلغ لازم‌التأدیه هر یک از اعضا و ذکر نحوه صدور آگهی‌های بعدی تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی.

پست شد در : misc