ثبت تغییرات شرکت به چه صورت انجام می شود؟

مجمع عمومی عادی در ۴ ماه اول دوره سال مالی تشکیل در حالی که مجمع عمومی فوق العاده در بقیه ماه های سال مالی تشکیل می شود. یک صورت جلسه از ابتدا تا انتهای ثبت و حتی بعد از آن هم هزینه هایی دارد که مطابق تعرفه های اداره ثبت شرکت ها تغییر می کند. باید بدانید ثبت صورت جلسه تغییرات در اداره ثبت شرکت های سنندج هم بدین گونه می باشد. 1) صورت جلسه مجمع عمومی عادی که یا به صورت سالانه تنظیم می شود یا به صورت مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده که برای انتخاب اعضاء و بازرسین و تصویب تراز نامه سالی انهاست تدوین می گردد. و تایید این نام توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها است.

باید این تغییرات را در قالب صورتجلسه ای به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهد و به صورت قانونی تغییرات آدرس خود را به اطلاع مسئولین مربوطه برسانند. حقوق سهامداران موسس و انتفاعی و سهام های ممتاز از جمله مواردی است که مجمع عمومی به تنهایی نمی تواند تغییر دهد و باید نیمی از سهامداران یا بیشتر آن ها با چنین تغییری موافقت ثبت برند کنن. برای ثبت تغییرات شرکت در این باره باید جلسه ای جداگانه ایجاد شود و بعد از موافقت موسسان شرکت درباره تغییر حقوق، می توان آن را در مجمع عمومی بیان کرد. پاسخ صادقانه به این سوال این است که برای اینکه در کمترین مدت زمان تغییرات شرکت را انجام دهید باید در هر مرحله کارها را در کوتاه ترین زمان انجام دهید.

ثبت تغیرات

در مورد انحلال شرکت ، خروج از شرکت و یا کاهش سهم سهامداران یا اعضا، امضا و اثر انگشت روی وکالتنامه همزمان با حضور ایشان در محل موسسه یا اداره ثبت شرکت ها الزامی می باشد. طبق دستورالعمل اداره ثبت شرکت ها ، شرکت موظف است قبل از اقدام به تغییرات جدید ، آخرین تغییرات انجام شده را در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار درج نموده باشد. ثبت شرکت به همین دلیل لازم است تا با آسودگی خاطر زیاد تمامی این تغییرات، به صورت کامل درج شود. موارد عنوان شده نمونه هایی از تغییرات شرکت ها بود که به اختصار توضیح داده شد. برای ثبت تغییرات شرکت و تنظیم صورتجلسات تغییرات و سایر موارد مربوط به آن، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

ما در این صفحه به شما آموزش مراحل، راهنمای نحوه ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص و نکات مهم تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت را آموزش می دهیم. فراموش نکنید که پروسه تغییرات بسیار پیچیده و مهم بوده و فقط افرادی قادر به انجام آن هستند که تخصص های لازم را در این زمینه کسب کرده باشند. صورتجلسه، گزارشی است که در پایان برگزاری هر جلسه در شرکت ها، تنظیم می شود و تمامی موارد ذکر شده در جلسه و تصمیمات مورد اتخاذ از قبیل اعمال تغییرات در خصوص نام شرکت، حیطه فعالیت شرکت، تغییر در اعضای هیئت مدیره و مواردی از این دست، در آن ذکر می شود.

اما اگر تغییرات اساسی در اساسنامه شرکت ، موضوع شرکت و بدون دلیل موجه صورت بگیرد ممکن است برای شما باعث دردسرهایی نیز بشود. اما در رویه موجود اداره ثبت شرکتها حداقل سرمایه ثبتی مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز همان یک میلیون ریال مورد نیاز است. همچنین چنانچه نمی خواهید که سرمایه نقدی شرکت را در بانک سپرده گذاری کنید باید شرکت مسئولیت محدود را انتخاب نمایید. زیرا برای ثبت شرکت سهامی خاص بایستی حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت را در حسابی به نام شرکت در حال تاسیس سپرده گذاری کنید. به عنوان مثال در صورتی که تعداد شرکا و سهامداران شرکت کمتر از ۳ نفر باشد قطعا قادر به ثبت شرکت سهامی خاص نخواهید بود.

ثبت تغییرات شرکت و مراحل تغییرات شرکت و صورتجلسه تغییرات بصورت اینترنتی

هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند). موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. سلام وقت بخیر، دوست عزیز شما ابتدا باید آخرین تغییرات شرکت را از سایت روزنامه رسمی ببینید، تا ابتدا متوجه شوید که چه سمتی دارید و چه تغییراتی بدون امضا شما داده شده، در صورتی که بدون اطلاع شما صورتجلسات تغییرات امضا شده است غیر قانونی است. ملاک اعتبار دوسال ماموریت اعضای هیئت مدیره از تاریخ صورتجلسه هیئت مدیره انتخاب وسمت اعضای حساب میشود یا تاریخ درج در روزنامه رسمی ، چون معمولا چند روز طول میکشد تا پیش آگهی وروزنامه رسمی انتشار یابد . زمان تشکیل مجمع عمومی عادی در اساسنامه شرکت باید قید شده باشد.

سلام فرد عادی که وکالتنامه از هیئت مدیره داشته باشد یا یکی از اعضای هیئت مدیره می توانند این فرآیند را تا انتها انجام دهند. سلام خانم هراز، ابتدا باید انحصار وراثت انجام بگیره بعد با گواهی ها صورتجلسات تغییرات شرکت انجام بشه ( نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسات هم که انقدری مفصل هست که در کامنت امکان پذیر نیست لطف بفرمایید تماس بگیرید. شما حتما باید روزنامه کثیرالانتشار رو پرداخت کنید تا سامانه اجازه ثبت تغییرات جدید رو به شما بده، بعد از اون توی تغییرات جدید، روزنامه کثیرالانتشار رو به مثلا روزنامه نسل فردا تغییر بدین که روزنامه کثیرالانتشار کم هزینه هستش. اگر قصد هر یک از این تغییرات را داشته باشید باید بصورت قانونی اقدام نمایید بنابراین اگر نمی دانید تغییرات شرکت به چند حالت تنظیم می شود توصیه می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. تمدید مدیران یا تغییر سمت ها که این موارد معمولا از اختیارات هیئت مدیره می باشد و نیاز به مجمع نیست.

اداره ثبت شرکت ها نیز در صورت بررسی و تایید صحت صورت جلسه ارسالی و طی مراحل اداری آگهی تغییراتی صادر کرده و به درخواست شما رسیدگی می کند. برخی از تغییرات همچون تغییر در افزایش و کاهش سرمایه ، تغییر نام شرکت ، تغییر موضوع شرکت، انحلال شرکت، تبدیل سهام بی نام به با نام یا بالعکس، افزایش و کاهش تعداد مدیران شرکت ، تغییر داندگان حق امضاء و…. ولی برخی از تغییرات خاص فقط و فقط در مجمع عمومی عادی امکان تصمیم گیری و تغییر آنها وجود دارد. مانند انتخاب روزنامه کثیر الانتشار ، تعیین اعضا هیئت مدیره ( اصلی باسد یا علی البدل ) ، تعیین بازرسین، تعیین پاداش مدیران و ….. جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شده و صورتجلسه به امضای هیات رئیسه می رسد. در صورتی که اختیار تغییر محل شرکت با هیات مدیره باشد، اعضای هیات مدیره برای ثبت تغییرات شرکت اقدام می کنند.در صورتی که تغییر آدرس شرکت از شهرستانی به شهرستان دیگر باشد، پرونده به شهرستان مقصد ارسال می شود.

  • یکی از ویژگیهای جذاب شرکت مسئولیت محدود این است که دارایی های شرکت از دارایی های شخصی صاحبان جداست.
  • عهده دار ایجاد تغییرات در اساسنامه شرکت مجمع عمومی فوق العاده می باشد.
  • در مرحله پنجم باید ذکر اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آن ها، وارد نمودن شماره ملی متقاضی و اگر غیر ایرانی باشد وارد نمودن شماره گذرنامه، وارد کردن اطلاعات شخصی، اگر شخص حقوقی باشد وارد کردن اطلاعات شماره ثبت، نام شخص شناسه ملی انجام شود.
  • در خصوص حد نصاب جلسه برگزار شده، نکته بسیار مهم این است که جلسه در شرایطی که با حضور کلیه صاحبان سرمایه برگزار شود، به رسمیت شناخته می‌شود و درصورتی که جلسه با حضور اکثریت برگزار شود احتیاج به تشریفات دعوت می‌باشد.
  • منظور از تغییرات و تصمیمات شرکت ها، تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت است که طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده یا در جلسات هیأت مدیره بنا به ضرورت هایی صورت می گیرد.
  • اگر تغییرات شرکت مربوط به موضوع فعالیت شرکت می شود، موضوع جدید را به سامانه وارد کنید.

صاحبان شرکت یا موسسه ثبت شده ممکن است بعد از ثبت هر شرکت یا موسسه تصمیم به تغییرات شرکت در اساسنامه یا موارد دیگر بگیرند که ساده ترین آن تغییر آدرس شرکت می باشد. هیات مدیره با تنظیم صورت جلسه نسبت به ثبت تغییر محل شرکت اقدام می کند. تمام فرایند قانونی ثبت تغییرات شرکت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری خواهد بود. _ پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها.

فرم تغییرات شخصیت حقوقی

ارسال اطلاعات از طریق سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکتها انجام می شود. بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم و نظارت در امور شرکت های تعاونی مجمع عمومی است. این مجمع به دو صورت مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود. تغییرات شرکت ها با تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات امکان پذیر است.گاهی برای برخی از تغییرات بیش از یک صورتجلسه لازم می باشد. چنانچه نام انتخابی شما کوچکترین تشابهی با نام شرکت و یا موسسه دیگری که قبلاً ثبت شده و یا حتی به ثبت نرسیده ولی توسط کارشناسان تعیین نام اداره ثبت شرکتها برای آن شرکت تایید شده باشد، با اخطار رد نام مواجه می شوید. توجه داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای ثبت تغییرات شرکت یا مؤسسات غیرتجاری چیزی بین ۷ تا ۲۰ روز کاری است.

در صورتی که می خواهید تغییر نام بدهید باید 5 نام را به ترتیب اولویت در فیلد مشخص شده وارد کنید. نوع تصمیم جلسه را مشخص نمایید و گزینه افزودن تصمیم جلسه را بزنید. در این مرحله، باید نوع ارتباط اشخاص نام برده شده در مرحله قبل، با شخص حقوقی مشخص شود. می توان ثبت تغییرات شرکت شرکت را بدون حضور وی منحل نمود اما در غیر این صورت هیچ راهی جز حضور خود شخص وجود ندارد. اگر حتی عضوی از شرکت رضایت به انحلال نداشته باشد سایر اعضاء نمی توانند شرکت را منحل کنند. فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد.

در این جلسات به بررسی مسائلی مانند تغییر در سرمایه شرکت اعم از کاهش یا افزایش آن، تغییر در اساسنامه و نیز انحلال شرکت پرداخته می شود. بعد از گذراندن مراحل مذکور تغییرات به وسیله ی اداره ثبت شرکت ها، به ثبت خواهد رسید. پس از تصمیم گیری در خصوص تغییرات شرکت، نسبت به تنظیم صورتجلسات تغییرات مربوطه اقدام می کنید. صاحبان شرکت های ثبت شده، ممکن است پس از ثبت به دلایل مختلف تصمیم بر تغییراتی در مواردی از اساسنامه و یا هر مورد دیگری بگیرند. در ثبت نمودن تغییرها، مراتب به اطلاع اداره ی ثبت شرکت ها خواهد رسید و در ذیل ثبت اولیه به ثبت رسیده آگهی می شود.

پست شد در : misc