ثبت برند بین المللی

اولین گام در ثبت برند تجاری ، انتخاب طرح مناسب با رعایت قوانین و ضوابط مربوط به ثبت علامت تجاری می باشد . پس از انعقاد قرارداد بصورت حضوری یا آنلاین، کارشناسان و تیم حقوقی آگاه ثبت مدارک مورد نیاز را به شما اطلاع داده و بررسی های لازم را انجام می دهند. در هر گام از مراحل ثبت شرکت، اگر نیاز به تغییرات یا ارائه مدرک جدیدی باشد، به شما اعلام می شود.

هزینه های ثبت شرکت در تهران صرفا هزینه های فوق بوده و این ثبت مشمول هیچ عوارض یا مالیاتی نیست. ما به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله « آموزش ثبت برند » را مطالعه نمایید. چنانچه قصد تولید محصولات شوینده را دارید و هنوز برند آن را ثبت نکردید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 3-ديگراينكه اداره مبدا نيز از انجام طبقه بندي كالاها وخدمات و انتشارعلائم درروزنامه رسمي كشورمتبوع خويش بي نيازاست. درواقع ثبت بين المللي مجموعه اي ازثبتهاي ملي طبق مقررات داخلي هركشورتعيين شده، مي باشد.

  • برای صادرات یا واردات محصول حتما باید برند بین المللی داشته باشید تا بتوانید در سایه آن فعالیت های خود را به انجام برسانید.
  • یعنی با تائید پرونده شما در روزنامه های رسمی و کثیر الانتشار آگهی می شود.
  • • اگر برند لاتین باشد یا حتی ریشه عربی داشته باشد داشتن کارت بازرگانی الزامی است.
  • چه بسا هستند کسانی که در این راه دست به انجام هرکاری می زنند از جمله سوء استفاده از خلاقیت، فکر و ایده های دیگران، چه بسا هستند کسانی که سال های سال با ایده و خلاقیت خود محصولاتی را طراحی و به تولید رسانده اند.
  • موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد.

اما در صورتی که مالک برند پس از مهلت 6 ماهه (پس از پایان اعتبار برند)، برای تمدید علامت تجاری خود درخواست کند، می بایست علاوه بر هزینه تمدید، جریمه دیر کرد خود را نیز پراخت نماید که مبلغ آن به مدت زمان تاخیر صاحب علامت تجاری بستگی دارد. ثبت برند تجاری اما اگر صاحب برندی نسبت به رد علامت تجاری خود اعتراضی داشته باشد، می بایست به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود به مقامات آن اعلام نماید. در صورتی که رای دادگاه به نفع مالک برند باشد، علامت تجاری او توسط مرجع ثبت، تایید خواهد شد.

اداره مالكیت صنعتی کپی اعتراض‌ نامه را به متقاضی ارائه نموده و طی یک مهلت ۲۰ روزه این فرصت را به متقاضی بدهد تا نظر خود را اعلام نماید.همچنین متقاضی می تواند یادداشتی به انضمام استدلال به اداره ذکر شده بفرستد در غیر این صورت اظهانامه وی رد خواهد شد. ۳) در طبقات مصرفی و خاص نظیر طبقات مواد غذایی ، آشامیدنی ، سلولزی لوازم خانگی و ایمنی ، آرایش و بهداشتی انتخاب و ثبت برند بسیار مشکل و دارای محدودیت انتخاب نام به دلیل تشابه می باشد. علائم رسمی دولتی و نشان‌های کشورها و سازمان‌های بین المللی که نمونه‌ای از آنها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده است معمولآ قابل ثبت نیستند. برای اطلاع از هزینه ثبت برند و تخفیف های ویژه ما با مشاوران ارشد ثبت نارین تماس بگیرید. موسسه سفیر صلح به منظور تکمیل تیم متخصص خود،از افراد با تجربه در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دعوت به عمل می آورد. برند میتواند یک نام خاص ، علامت یا طرحی منحصر به فرد باشد که شرکتی که بکار خود شروع میکند آن را انتخاب میکند و آن را به عنوان هویت خود بر میگزیند و بر پایه این نام یا علامت فعالیت های خود را انجام میدهد.

حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت سهامی عام

البته یکی از قوانین نام تجاری این است که اگر بعد از تمام شدن زمان استفاده از آن، صاحب برند بیشتر از شش ماه برای تمدید کردن آن هدر بدهد، حق استفاده از برند را از دست می دهد و باید همه ی مراحل ثبت آن را از اول انجام دهد. قوانین ثبت برند موارد ملزم به برند و ممنوعیت ها را نام می برد. به این صورت که نوشیدنی ها و خوراکی ها، همینطور دارو و مواد آرایشی جزو الزامات ثبت نام تجاری هستند. رجیستر برند تجاری به تاجر و شرکت او اجازه شناخته شدن خواهد داد.

در صورت تائید اظهارنامه مرحله ۷ به بعد مراحل ثبت تغییرات انجام می شود. موضوع مهم دیگر در ثبت علامت تجاری، تقدم زمانی ثبت درخواست اظهارنامه ها می باشد. به این ترتیب که اظهارنامه هایی که از نظر زمانی زودتر ثبت شده باشند، از نظر بررسی و قرار گیری در روند و روال اداری، دارای تقدم هستند. از طرفی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه را از لحاظ قانونی،شرایط و مقررات درج شده، ارزیابی کرده و چنانچه علائم را شایسته ثبت بداند آن را تأیید و اجازه درج آگهی در روزنامه های رسمی را صادر می کند.

ثبت برند

اگر تایید شود، باید اطلاعیه دیگری را به چاپ برسانید و بعد از آن مراحل ثبت کردن نام تجاری را کامل کرده اید. البته این چند گام ساده چندین ماه زمان نیاز دارد و متقاضی باید صبر و حوصله لازم را داشته باشد. بعد از تایید اظهارنامه اکنون نوبت آن رسیده که ثبت علامت کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را به دست افراد و گرافیست های متخصص در این زمینه واگذار نمایید تا بهترین شکل و نشان تجاری را برای شما به ثبت برسانند. ثبت علامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی شکل و شمایل کار شما را نشان می دهد.

همیشه این مورد را در نظر بگیرید که هیچ برند مشابه قابل ثبت نیست و حتی ایجاد تغییرات اندک در طراحی لوگو دیگری نیز نمی تواند ثبت برند مشابه را تحقق بخشد. بنابراین با استعلام برند از خاص بودن و تک بودن آن اطمینان حاصل خواهید کرد. هم اکنون که شما این مقاله را مطالعه می کنید، میلیون ها برند در عرصه بازار های جهانی در حال مبادله کالا و خدمات خود هستند. بدون اینکه کسی از برند یا نماد تجاری آنها بتواند سواستفاده کند. پس هرچه سریع تر اقدامات ثبت برند خود را شروع کنید به اهداف بلند مدت خود در حرفه تان نزدیک تر می شوید.

مدارک لازم برای ثبت نام برند اشخاص حقیقی:

مثلا برای کالای تولید شده در ایران نمی توانید تقاضای برند” العراق” داشته باشید. برای عده بسیاری هنوز هم این ابهام وجود دارد که چرا به یک برند نیاز داریم و چرا باید برند خود را ثبت کنیم. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست ندهید و هم چنان با ما همراه باشید. پرداخت روزنامه رسمی نوبت اول و زمان تنفس ۳۰ روزه جهت اعلام شکایت افراد ثالث.

این اتفاق بعد از تایید علامت تجاری نیز می افتد و تاجر متقاضی باید دوباره این مرحله را طی کند. جهت تمدید 10 ساله علامت تجاری، تنها کافی است که مالک آن پس از درخواست، مجددا یک فرم درخواست اظهارنامه ثبت برند را تکمیل و به همراه مدارک مورد نیاز به اداره مالکیت معنوی ارسال نماید. سپس، با پرداخت هزینه ای به اداره مربوطه، علامت تجاری او تمدید خواهد شد.