ثبت انحلال شرکت، مدارک و مراحل و مشاوره رایگان ثبت آلامتو

دلیل موجه دیگر اخراج شریک است، رفتار نادرست شریک یا شرکای معین است که دیگر شرکا انحلال شرکت را تقاضا بکنند. البته دادگاه می تواند به جای صدور حکم انحلال، حکم به اخراج شریک مزبور بدهد . بعد ازانحلال شر کت مدیر هیچ سمتی ندارد و باید یک نفر را به عنوان مدیر تصفیه معرفی نماید.مدیر تصفیه تا ۱۰ سال در مقابل بدهی ها ، طلبها ، مالیات های مستقیم و غیر مستقیم شرکت مسئول می باشد.

  • درصورت فوت، حجر یا ورشکستگی مدیر تصفیه هر ذینفع می تواند از مرجع ثبت شرکت ها بخواهد که مجمع عمومی عادی را جهت تعیین جانشین مدیر تصفیه دعوت نموده و اگر مجمع عمومی مذکورتشکیل نگردد یا نتواند جانشین مدیر تصفیه را انتخاب نماید هر ذینفع می تواند تعیین جانشین را از دادگاه بخواهد.
  • به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام پرداخت این قرض ها و بدهی ها باید میزان اموال منقول و غیر منقول شرکت را به طور دقیق دانست.
  • همان مرجعی که مدیر تصفیه را انتخاب کرده است ( مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام یا دادگاه ) او را عزل خواهد کرد ( ماده 216 لایحه قانونی 1347 ) .
  • مدیر تصفیه به مدت ۱۰ سال در قبال طلب­ها، بدهی­ها، مالیات­های مستقیم و غیرمستقیم و سایر امور ناتمام شرکت مسئول است.

در مطالب بالا به دلایل انحلال اشاره کردیم و اکنون می‌خواهیم بیان کنیم که برای منحل نمودن شرکت‌ها چه کارهایی باید انجام داد. در صورتیکه تعداد شرکاء از 12 نفر بیشتر باشد انتخاب هیات نظار مرکب از سه نفر الزامی و در ابتدا صورتجلسه نام اعضای هیات نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه را امضاء نمایند. پرداخت مبلغ روزنامه رسمی و صدور آن پس از یک هفته الی ده روز کاری. تشکیل مجمع ( با حضور تمام یا اکثریت شرکا) و تعیین مدیر تصفیه. اگر سمت مدیر عامل شرکت و سمت تمام یا بعضی از اعضای هیات مدیره بیشتر از 6 ماه بلاتصدی مانده باشد.

لینک های مهم

برای پرداخت مالیات شرکت منحل شده باید اقداماتی انجام شود، به دلیل اینکه معمولا انحلال یک شرکت با ورشکستگی آن شرکت همراه است، باید ابتدا بدهی هایی شرکت را تصفیه کرد. پس از انحلال شرکت در تمامی آگهی ها و اوراق و نوشتجات و اسناد شرکت ، باید پس از نام شرکت عبارت در حال تصفیه ذکر شود. سپس باید ثبت انحلال شرکت در روزنامه رسمی کشور و روزنامه کثیرالانتشار مربوط به آگهی های شرکت آگهی شود و به اطلاع عموم مردم برسد.

دستورالعمل و آثار انحلال شرکت

این فرد مکلف است که تمام بدهی‌ها را تصفیه نماید و درآمدها را بین افراد ذی‌نفع تقسیم کند. یکی از مواردی که پس از انحلال باید به آن توجه کرد تقسیم دارایی بین اعضای آن می باشد. پس از آنکه مراحل ثبت ثبت شرکت در تهران با موفقیت به اتمام رسید باید دارایی های آن این افراد به طور مساوی تقسیم شود که این کار به عهده مدیر تصفیه می باشد. در صورتی که شرکت به دلیل ورشکستگی به فعالیت خود پایان داده باشد باید بدهی‌های شرکت به طور کامل تسویه شود و باید به طور دقیق به تمامی این امور آگاهی داشت.

برای مثال درصورتی که موضوع فعالیت شرکتی استخراج معدن معینی باشد و کالای معدن به طور کامل استخراج شود، موضوع فعالیت این شرکت به اتمام رسیده و باید منحل شود. ت‌.حکم انحلال شرکت در صورتی توسط دادگاه صادر می‌شود که سایر شرکا حاضر نباشند سهم شریک متقاضی انحلال در شرکت را پرداخت کنند. قابل ذکر است اداره ثبت شرکت در آخرین گام برای انحلال شرکتها، مراتب انحلال شرکت را از طریق آگهی به اطلاع سهامداران می‌رساند. موجب انحلال شرکت است اما در قانون پیش بینی شده است که در صورت محجور شدن یکی از شرکاء می توان در صورت رضایت سایر شرکاء و قائم مقام محجور ، یعنی قیم او شرکت را از انحلال نجات داد.