ثبت اختراع درموسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر

ثبت موقت اختراع مصداق ثبت اولیه اظهارنامه بوده و لذا امکان شروع سایر فعالیت‌ها پس‌ از آن وجود دارد؛ متقاضیان می‌­توانند پس از دریافت مدارک ثبت موقت نسبت به انتشار مقاله، فروش محصول، حضور در نمایشگاه و جشنواره‌ها و … ۳- درصورت درخواست صدور پروانه بهره برداری بدون موافقت مالک طبق اجزاء (۱) و (۲) این بند در تصمیم مربوط به صدور هر یک از پروانه های مذکور، حدود و کاربرد پروانه و مبلغ مناسبی که باید به مالک اختراع ذی ربط پرداخت شود و شرایط پرداخت ، تعیین می شود. ج ـ رونوشت گواهینامه ثبت تغییرات شرکت را بایگانی و پس از دریافت هزینه مقرر، اصل آن را به متقاضی تسلیم کند. گواهی ثبت اختراع سندی است که به منظور بهره برداری انحصاری از اختراع برای مدت محدودی به مخترع اعطاء می شود تا رقبای وی قادر نباشند از اختراع او برای تهیه و فروش محصولات سوء استفاده نمایند. درست است که اظهارنامه باید در زمان مشخص ارائه شود اما توجه کنید که ارائه سریع اظهارنامه در حالی که توصیفات لازم، نقشه، ادعاها و..

اگر صحت اختراع پس این مدت که بررسی میشود ثابت شود نسبت به ثبت اختراع از تاریخ تقاضا اقدام میشود.این روش در کشور ما مرسوم نیست اما در کشورهایی نظیر آمریکا پیرو این روش هستند و تنها در صورتی اختراع را ثبت میکنند که صحت آن تشخیص داده شود. برای درخواست حمایت از تکمیل اختراع می‌توان مستقیماً به ”مراکز رشد“ و برای تجاری کردن اختراع مستقیماً به ”پارکهای فناوری“ مراجعه کرد. علاوه بر موارد فوق، کلیه مراجع منطقه‌ای (مراجع مندرج در بند 14) و اداره کل امور نوآوران و ارزشیابی فناوری آماده راهنمایی و معرفی متقاضیان به مراکز رشد و پارکهای فناوری و دیگر نهادها و سازمانهای حمایت کننده از نوآوران، هستند. نشانی، تلفن و نمابر کلیه مراکز رشد و پارکهای فناوری را می‌توان از اداره کل امور نوآوران و ارزشیابی فناوری دریافت کرد. در صورتی كه تقاضای ثبت اختراع از طرف شركت ثبت شده بعمل آمده باشد یك برگ روزنامه رسمی دال بر مدیریت شركت بایستی به ضمیمه مدارك تسلیم اداره مالكیت صنعتی شود. تبصره ۱۶- با توافق طرفین، کانون می‌تواند بنا به تشخیص خود، با تقبل صددرصد هزینۀ ثبت اختراع، درصدی از مالکیت اختراع را کسب نماید و از محل فروش یا واگذاری لیسانس اختراع یا تجاری‌سازی محصولات یا فرآیندهای مبتنی بر اختراع، بر اساس معیارهای متعارف و متناسب، در درآمد حاصله شریک شود.

هزینه اولین تمدید اعتبار (هزینه نگهداری) پس از ۳.۵ سال مبلغ ۱۰۰۰ دلار (در سال 2021)، دومین هزینه نگهداری پس از ۷.۵ سال مبلغ ۱۸۸۰ دلار (در سال 2021) و سومین هزینه نگهداری پس از ۱۱.۵ سال مبلغ ۳۸۵۰ دلار (در سال 2021) است. این مبالغ مربوط به «small entity fee» است و هزینه نگهداری برای «large entity fee» و «micro entity fee» متفاوت خواهد بود. به‌طورکلی، نرم‌افزار، کدنویسی، ثبت برند برنامه‌نویسی، معماری سیستم و پروتکل‌های ارائه و انتقال داده مشمول حمایت نیستند. درصورت عدم مراعات شرایط مندرج در این ماده و مقررات مربوط به آن ، اعلامیه مذکور کان لم یکن تلقی می شود. ب ـ اگر افرادی به صورت مشترک اختراعی کرده باشند، حقوق ناشی از اختراع مشترکاً به آنان تعلق می گیرد. حق اختراع نتیجه زحمت،کار و فعالیت مخترع است،زیرا کالای جدیدی به بازار عرضه کرده است.

  • علاوه بر هزينه‌هايي كه براي ثبت بين‌المللي طبق معاهده و آيين‌نامه مربوط پرداخت مي‌گردد، جهت بررسي اظهارنامه بين‌المللي و مدارك آن، هزينه‌اي طبق جدول هزينه‌ها دريافت خواهد شد.
  • در نتیجه، صاحبان اختراع نیز با خیالی راحت، نتیجه و جزییات دستاوردهای اختراعی خود را منتشر کرده که این امر، موجبات تسریع رشد جوامع بشری را در پی داشته است.
  • حق اختراع زمانی برای مخترع انحصاری خواهد شد که مخترع نسبت به ثبت اختراع خود اقدام نماید.
  • به‌منظور حفظ اعتبار گواهينامه يا اظهارنامه اختراع‌، پس از گذشت يك سال از تاريخ تسليم اظهارنامه و قبل از شروع هر سال‌، مبلغي كه به موجب آئين‌نامه اين قانون تعيين مي‌شود، توسط متقاضي به اداره مالكيت صنعتي پرداخت مي‌گردد.

چشم انداز ما تبدیل شدن به بزرگترین موسسه ثبتی در کشور است و ماموریت ما ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت است. موسسه حقوقی سفیر صلح، از شنبه تا چهارشنبه از ساعات 10 صبح تا 9 شب و پنج‌شنبه‌ها 10 صبح تا 6 بعدارظهر، آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. هر کسی که به تقاضای ثبت اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را تسلیم کند. الزامی بودن در بسیاری از قراردادهای فروش دانش فنی یا حضور در فن بازارها.

تهیه متونی با عناوین ، توصیف اختراع ، ادعا یا ادعاهای اختراع ، خلاصه ای از توصیف اختراع ، با رعایت مواردی که در زیر شرح داده شده است. ثبت شرکت فرآیندی نسبتا طولانی و انجام آن مستلزم دقت و آگاهی بالایی است. پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان مرجع معتبر پژوهش‌های ورزشی، شناخته می شود.

ثبت منطقه ای اختراع

اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت می‌شود که این اختراعات طبق تشریفات رسمی آن کشور و در موعد مقرر به ثبت رسیده باشد. شرط استفاده از این حق، ثبت نمودن اختراع در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراع) است؛ در اینجا حقِ اختراع معادل واژه «Patent» است. در مسیر ثبت اختراع در سازمان PCT یا سیستمی فراهم شده است که بر اساس آن متقاضی قادر به درخواست حق تقدم ثبت اختراع خود به مدت حداکثر ۳۰ ماه در ۱۵۳ کشور خواهد بود. اکنون اگر قصد ثبت اختراع در خارج از کشور را دارید؛ سایت سازمان بی المللی PCT بهترین گزینه خواهد بود. برای ثبت اظهارنامه نیازی به مراجعه حضوری مخترع به سازمان ثبت اختراع نیست.

به عنوان اولین نکته ی مهم بدانید که اختراعی قابل ثبت است که دقیقا یک اختراع و ابداع محسوب شود. منظورمان این است که مشابه اختراع شما از قبل موجود نباشد که اگر باشد کار شما دیگر محسوب نمی شود. حمایت سلبی که دیگران را وادار می کند تا به حقوق صاحب اختراع اهمیت بدهند. تمامی حقوق از جمله حق انحصاری ساخت، صادرات، واردات، فروش و استفاده از فراورده ها و کالاهای به دست آمده از فرآیند برای صاحب اختراع محفوظ است. در مرحله بعد باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را در یک صفحه قرار بدید و در فرمت PNG یا JPG یا JPEG آپلود نمایید. نوشتن مشخصات شخص مخترع ضروری است که الزاما باید شخص حقیقی باشد و در صورتی که نمی خواهد نام او در گواهی نامه اختراع قید شود باید کتباَ نامه ی عدم قید نام مخترع را ضمیمه اظهارنامه کند.

درخواست تصحيح اشتباهات اداري توسط اشخاص بايد همراه با ارائه نسخه‌اي از سند كه اشتباه در آن مشخص شده صورت گيرد. اشتباهات اداري تصحيح شده به تشخيص مرجع ثبت در روزنامه رسمي منتشر مي‌شود. هزينه سالانه اختراعاتي كه تا پيش از تاريخ لازم‌الاجرا شدن قانون و اين آيين‌نامه به ثبت رسيده‌اند براي مدت باقي‌مانده حمايت، بر مبناي اين آيين‌نامه پرداخت خواهد شد.

✔️ اشخاص می توانند از طریق تلفن همراه و یا سیستم کامپیوتر متصل به اینترنت خود وارد سایت شوند همان طور که در متن مقاله هم آمده است . جستجو در بانک اطلاعاتی سایت که آیااختراع قبلا به ثبت رسیده است یا خیر . اگر قبلا اقدام به ثبت نام کرده اید کافی است در قسمت فراموشی رمز رفته و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

7-درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم مخترع،چنانچه مخترع نخواهد اسم وی ذکر شود. ج ) تمام عناصر نقشه یا نمودار دارای مقیاس باشد مگر آنکه برای فهم اختراع ، برجسته نمودن بخش خاصی از نقشه و یا نمودار ضروری باشد. 4-در صورتی که برای توضیح اختراع ارجاع به نقشه های ارجاع دهنده به هر یک از نقشه ها در داخل پرانتز ذکر گردد. دقت داشته باشید که تمامی فایل‌ها از جمله فایل نقشه، مدارک و … باید به صورت فایلjpg یا Pdf ارائه شود. با دریافت حق پتنت، می‌توان در انجمن دانشجویان استعدادهای درخشان عضویت پیدا کرد و از تسهیلات مقرر شده برای آنان بهره مند شد.

چنانچه تصميم كميسيون مبني بر لغو پروانه بهره‌برداري باشد، حسب مورد اجازه بهره‌برداري براي مالك يا بهره‌بردار ديگر صادر مي‌گردد. در صورتي كه حفظ حقوق قانوني اشخاصي كه اجازه را كسب كرده‌اند، ابقاء تصميم را ايجاب نمايد، كميسيون نسبت به ابقاء آن اقدام مي‌نمايد. ماده64 ـ آئين‌نامه اجرائي اين قانون ظرف يك سال از تاريخ تصويب‌، توسط سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تهيه و به‌تصويب رئيس قوه قضائيه مي‌رسد.

ثبت اختراع

به منظور انجام كليه وظايف اداري كميسيون موضوع بند (الف) ماده 17 قانون، دبيرخانه‌اي به رياست مديركل اداره كل مالكيت صنعتي در مرجع ثبت تشكيل مي‌شود. متقاضي مي‌تواند تا قبل از ثبت اختراع، اظهارنامه خود را اصلاح كند، مشروط بر اينكه از حدود اظهارنامه نخست تجاوز ننمايد. درخواست اصلاح با پرداخت هزينه‌ مقرر در جدول هزينه‌ها انجام مي‌پذيرد. تبصره-در صورتي كه اسناد ضميمه اظهارنامه و ساير اسناد مربوط، ‌به زبان ديگري غير از فارسي باشد، ارائه اصل مدارك مورد نياز همراه با ترجمه عادي كامل آن‌ها الزامي است. مع‌ذلك اگر ترجمه كامل اين مدارك براي متقاضي ميسر نباشد، مي‌تواند خلاصه آن‌ها را به فارسي ضميمه نمايد.

مواردی که به عنوان اختراع ثبت نمی شود

شرط عدم بدیهی بودن بمنظور تضمین این است که اختراعات فقط برای دستاوردهایی که واقعا نوآورانه وخلاقانه هستند ثبت شوند و نه برای مواردی که شخصی با مهارت های عادی در رشته مورد نظر بتواند به آسانی از آنچه که موجود است استنتاج کند. نام و دیگر اطلاعات متقاضی، مخترع و نماینده قانونی وی و در صورت وجود عنوان برای اختراع در اظهارنامه باید ذکر شود. اظهارنامه و ضمائم آن بررسی می شود و اگر چنانچه از لحاظ ماهوی، شکلی، ادعا، توصیف، نقشه و خلاصه برابر با مقررات قانونی و آیین نامه های اجرایی نباشد، بر اساس قانون و مقررات، اخطاریه برای رفع نقص صادر می گردد. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه ها به صورت اینترنتی از شما دریافت می شود.

مراحل تهیه و تکمیل مدارک

منظور از ارزیابی و تأیید علمی اختراع جستجو و بررسی علمی سند اختراع توسط متخصصین مربوطه با استفاده از تجارب علمی، مشاوره‌ها و بانکهای اطلاعاتی داخلی و خارجی است و طبق قانون این ارزیابی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از طریق مراکز علمی، تحقیقاتی کشور صورت می‌گیرد. تبصره ۱۵- متقاضی مکلف است که در هر مرحله از فرایند ارزیابی، عقد قرارداد و ثبت، کلیه مدارک درخواستی شامل شرح اختراع، ادعانامه، نقشه‌های مربوطه و غیره را به زبان‌های فارسی و انگلیسی و بر اساس مؤلفه‌ها و اصول اعلامی از سوی کانون تهیه و در زمان اعلام شده ارائه نماید. به‌محض ارسال درخواست توسط متقاضیان و ثبت نهایی پرونده در پرتال کانون پتنت، تمامی مراحلی که در راستای ثبت اختراع توسط کانون انجام می­‌شود، در پرتال قابل‌مشاهده است. هرگونه تغییری که توسط کارشناسان کانون در پرونده ثبت شود کاملاً مشخص بوده و مخترعین می‌­توانند با مراجعه به پرتال از روند بررسی پرونده خود مطلع شوند. لازم به ذکر است که هیچ درخواست اختراعی تا زمان تایید نهایی در یک اداره ثبت اختراع، از حفاظت قانونی برخوردار نیست.