تفاوت سازمانهای انتفاعی و بازرگانی با سازمانهای غیر انتفاعی دولتی

در اینجا موسسات مزبور از جنبه اشتغال به انواع فعالیت های اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد. مسئولین برنامه ریزی هر سازمان دولتی برای هر چه بهتر تنظیم کردن بودجه سالانه سازمان از اطلاعات مالی واقعی یا عملکرد بودجه استفاده می نمایند. لذا امور مالی سازمان دولتی اطلاعات واقعی در مورد اجرای ثبت شرکت در تهران بودجه سالانه را در اختیار مسئولین برنامه ریز قرار می دهد. از لحاظ تاریخی، سازمان های غیر انتفاعی به عنوان جایگزینی برای سازمان های عمومی سیاسی شده اند. در ابتدا این انجمن های داوطلبانه از افراد فعال و ایدئولوژیک سواد بود و در قلب این انجمن ها اصول انسانی و عدالت را به وجود می آورد.

  • موسسه در صورتی میتواند به فعالیتهای اقتصادی مبادرت ورزد که جهت برآورده شدن اهداف غیر انتفاعی آن صورت گیرد.
  • موسسه مکلف است طی مدت سه ماه بعد از پایان سال مالی ، گزارش فعالیت های تحقق یافته سالانه خویشرا بوزارت اقتصاد ارائه نماید.
  • در حالی که بند ب ماده مرقوم کانون های فنی و حقوقی را به عنوان موسسه غیرتجاری انتفاعی برشمرده است.
  • سازمان غیرانتفاعی از نظر اندازه و دامنه فعالیت ، از سازمان‌های کوچک‌ محلی و مردمی تا کمپین‌های جهانی و موسسات بین‌المللی را دربر می‌گیرد.
  • که با انجام امورات فرهنگی و علمی بدون ثبت موسسه می باشد.

(۱) این قانون به منظور تنظیم فعالیت های مؤسسات غیردولتی داخلی وخارجی در کشور وضع گردیده است. خیر ، دانشگاه غیرانتفاعی از دانشجویان شهریه دریافت می کند. اکثر رشته های فوق به جزء رشته های تجربی ، بدون کنکور نیز ارائه می شوند و شما می توانید بدون شرکت در آزمون های سراسری و فقط با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (اگر فارغ التحصیل نظام قدیم هستید) ، تغییرات شرکت وارد این رشته ها شوید. با توجه به بودجه های کمی که اکثر افراد غیرانتفاعی باید با آن کار کنند ، به احتمال زیاد کسانی که شما آنها را استخدام می کنید داوطلبانه وقت و تلاش خود را برای کمک به آنها اعلام می کنند. بنابراین ، شما باید از برنامه کاری و زندگی شخصی تیم خود استفاده کنید ، زیرا آنها به احتمال زیاد تعهدات دیگری برای ایجاد تعادل خواهند داشت.

شرکت غیر انتفاعی چیست؟

موسسات غیرانتفاعی با رئیس موقت و ساختمان اداری نامناسب تا اول مهر منحل می شوند. سرمایه گذاری در سازمان‌هایی که به دنبال منافع اجتماعی هستند، روشی از سرمایه گذاری است که تحت عنوان “سرمایه گذاری تأثیرگذار” رواج یافته است. یک شرکت اجتماعی کالایی یا خدماتی را به وجود می آورد که یک دلیل اجتماعی ، محیطی را پاسخ می‌دهد. به صورت کلی تمامی سهامداران ، به یک اندازه در شرکت سهام دارند و از حقوق مساوی برخوردارند .

انتفاعی و غیر انتفاعی

که از تعدادی شخصیت حقوقی شکل گرفته که به جهت انجام اموراتی غیر از تجارت گرد هم می آیند و تشکیل موسسه می دهند. تشکیلات و موسسات مزبور می توانند عناوینی از قبیل انجمن،کانون یا بنگاه و امثال آن اختیار نمایند ولی اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف موسسات مزبور ممکن نخواهد بود. در جمع بندی مطالب گفته شده ملاحظه می شود که رابطه بین موسسات خدماتی و مشتریان معمولا مستقیم و بدون واسطه است، حال آنکه موسسات بازرگانی واسطه انتقال و عرضه کالا از تولید کننده به مصرف کننده هستند. موسساتي هستند که براي انجام خدمات حرفه اي و کسب منافع مادي توسط يک يا چند نفر ايجاد مي شود و به عنوان موسسه غير تجاري به ثبت مي رسد مانند کانونهاي فني و حقوقي و موسسات حسابرسي . در صورت غیر انتفاعی بودن موسسه ، اجازه نامه نیروی انتظامی محل جهت ثبت ضروری می باشد و در صورت انتفاعی بودن آن موضوع موسسه با مدارک تحصیلی و تخصص موسسین تطبیق داده شده ، سپس دستور ثبت صادر می گردد. ب) موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره .

تمامی حقوق برای اتحادیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیرانتفاعی محفوظ است. ارایه تسهیلات به زوج‌های دانشجوی دانشگاه آزاد، اعلام آمادگی دانشگاه شریف برای پرتاب ماهواره شریف ست و اعلام تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 94 از جمله اتفاقات حوزه آموزش عالی در اولین هفته سال تحصیلی جدید بود. هدف اصلی سازمان‌های غیر‌انتفاعی حرکت به سمت منافع اجتماعی مانند ریشه کن کردن فقر یا بهبود مراقبت‌های بهداشتی است.

در ادامه به موسساتی که فعالیت تجاری می کنند و با این حال از این امر کسب سود نمی کنند. به اصطلاح به آن ها موسسات غیرانتفاعی می گویند می پردازیم. از دیگر مشکلاتی که به موسسات واردمی شود ، افرادی را شامل می شود. که با انجام امورات فرهنگی و علمی بدون ثبت موسسه می باشد. که این موارد بدون اخذ مجوزهای لازمه تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. تشکیلات مزبور طبق ماده 584 قانون تجارت از تاریخ ثبت،شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن،بنگاه،کانون و امثال آن را اتخاذ کنند.

شما هم می توانید درباره این کالا نظر بدهید

موسسه میتواند وسایط و تجهیزات خویشرا به منظور تامین اهداف غیر انتفاعی بالای اشخاص انفرادی و سکتور خصوصی به اساس مزایده و دواطلبی تحت نظر نماینده گان با صلاحیت وزارت های مالیه و اقتصاد بفروش برساند. دراین صورت ازفروش همچو وسایل وتجهیزات طبق قانون مالیه اخذ میگردد.هرگاه وسایط و تجهیزات بالای سایر موسسات بفروش برسد. موسسه مکلف است امور مالی سالانه خویشرا با استفاده از نورم های بین المللی ، بررسی مالی و حسابی نموده ، نقل گزارش آنرا بوزارت های اقتصاد و مالیه و مراجع تمویل کننده ارائه نماید. شخصیت حقوقی مؤسسه درافغانستان باکسب جوازفعالیت ازوزارت اقتصاد تثبیت و تکمیل میگردد. وزارت امور خارجه مکلف است درمدت یک ماه اسناد راارزیابی وازنتیجۀ آن وزارت اقتصاد را کتباً مطلع سازد، در غیر آن کمیسیون عالی ا رزیابی میتواند درخو است ثبت را طی مراحل نماید.

مقالات مفید در رابطه با حسابداری حسابرسی و مدیریت مالی

در حالی که در خدمت انتفاع یک فرد یا گروه قرار گرفته است. (۴)مؤسسۀ خارجی یاد داشت کتبی را که حاوی اهداف وشرح کلی فعالیت های آن میباشد توسط نمایندۀ با صلاحیت دفتر مرکزی خویش بعد از تائید وزارت امور خارجه جهت ثبت و راجستر به وزارت اقتصاد ارائـه می نماید. اگر به صورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد پذیرش شده است ، امکان انتقالی گرفتن وجود ندارد و باید از دانشگاه محل تحصیل انصراف داده و در دانشگاه غیرانتفاعی ثبت نام کند.

عواید ناشی از اموال منقول و غیر منقول موسسه مطابق احکام این قانون و اساسنامه مربوط تحت نظر هیئت نظار و یا شخصیکه در اساسنامه موظف گردیده باشد در جهت اهداف غیر انتفاعی مورد استفاده قرار گرفته میتواند. موسسه مکلف است در فعالیت های اقتصادی و پروژه های مربوط شرایط ایمنی و محافظوی کار را برای کارکنان خویش فراهم و امتیازات اقلیمی و ساحوی را به آنها بپردازد. (۲) کمیسیون عالی ارزیابی،درخواست ثبت رابررسی نموده،طی مدت(پانزده)روز از تاریخ ارائۀ درخواست تصمیم مبنی برثبت ثبت برند یا رد آن را اتخاذ مینماید. (۲) شرایط تأسیس،ثبت،طرزاداره،فعالیت،نظارت داخلی،انحلال وتصفیۀ اموال مؤسسات غیردولتی داخلی وخارجی مطابق احکام این قانون تنظیم میگردد. برای استفاده بیشتر از بودجه عملیاتی غیرانتفاعی خود ، مهم است که سعی کنید هزینه ها را در هر زمان و هر کجا که ممکن است کاهش دهید. اگر تصمیم گرفته اید که به صورت غیر انتفاعی خود را از خانه به جای یک دفتر اداری اجاره ای اداره کنید ، در حال حاضر در هزینه های سربار به میزان قابل توجهی صرفه جویی می کنید.

موسسه مکلف به داشتن صورت حساب (ریکارد) مالی سالانه بوده و گزارش ان مطابق احکام این قانون تهیه و حین بررسی و نظارت بدسترس وزارت اقتصاد قرار داده میشود. موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی مهرآیین بندر انزلی از سال 1390 فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرده و امروز ده سال است که مفتخر است در خدمت اساتید و دانشجویان گرامی در جهت کسب علم و دانش باشد. دانشگاه غیرانتفاعیهمانطور که گفته شد بصورتبدون آزمونوبا آزموندر مقاطعکاردانی پیوستهوناپیوستهوکارشناسی پیوستهوناپیوسته، دانشجو پذیرش می کند.

دانشگاه غیرانتفاعی رشته های تحصیلی متنوعی را از شاخه های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت بدون کنکور و با کنکور ارائه می دهد. ، داوطلبان یا باید در کنکور سراسری شرکت کنند و با کسب رتبه لازم انتخاب رشته انجام دهند و یا به صورت بدون کنکور و بر اساس معدل دیپلم و همچنین معدل مدرک پیش دانشگاهی ، ثبت نام رشته های بدون آزمون را انجام دهند. دانشگاه غیرانتفاعی یکی از دانشگاه های سراسری زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. در حالی که به دست آوردن بودجه هدف نهایی یک سازمان غیر انتفاعی نیست ، قطعاً برای تأمین مالی افراد و منابع مورد نیاز برای تأسیس یک ضرورت است. دو منبع اصلی تأمین مالی برای سازمان های غیر انتفاعی به صورت کمک های بلاعوض و کمک های خصوصی است.