تشریفات ثبت شرکت

در پروسه ثبت شرکت در مناطق آزاد شرایط برای انجام معاملات ارزی آسان می شود و به طور کلی سبب می شود که فعالیت از حقوق گمرکی نیز برای واردات مواد اولیه نیز صورت بگیرد. در حالیکه در شرکت مختلط سهامی، شرکای با مسئولیت محدود به صورت سهم در می آید و هم چون سهام شرکت های سهامی قابل نقل و انتقال می باشد و شخصیت شرکای صاحب سهم دارای اهمیت خاصی نیست و هر صاحب سهمی شریک به حساب می آید. پچیدگی های اداری که در این رابطه وجود دارد ممکن است کمی شما را دچار سردرگمی کند .

  • قوانین ثبت شرکت درباره تنظیم اوراق و مدارکی که باید ضمیمه اظهارنامه گردد.
  • این مدارک باید به امضاء شرکا برسد و به اداره ثبت شرکتها ارسال شود .
  • زیرا به موجب ماده 5 اصلاح آیین نامه ثبت شرکت ها، اداره ثبت شرکت ها در تهران و اداره ثبت شرکت در شهرستان ها در ثبت شرکت نامه قائم مقام دفترخانه های رسمی می باشند.

ثبت شرکت امروزه به عنوان یک قرارداد تجاری شناخته می شود که بین افراد حقیقی و حقوقی منعقد می گردد. به موجب این قرارداد، شخصیتی حقوقی ایجاد می شود که در چهارچوب قانون از مزایا و مسئولیت هایی برخوردار می شود. امروزه برای ایجاد اعتبار بیشتر به مجموعه هایی که در قالب شرکت کار می کنند و شناخت بیشتر این مجموعه ها که در قالب شرکت شناخته می شوند، ثبت شرکت اهمیت دارد. در این مقاله با معرفی شرکت و انواع آن، به شرایط، مدارک لازم و روند ثبت شرکت و مزایا و معایب آن می پردازیم.

ثبت شرکت اهداف متعددی داشته که نظارت قوای حاکمه بر شرکت ها مهم ترین آن ها می باشد و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید. به علاوه، بدون طی کردن مراحل ثبتی، شرکت دارای شخصیت حقوقی نمی گردد و هرگونه فعالیت آن غیر قانونی محسوب شده و در نتیجه، فعالیت تجاری و کسب سود برای اعضای آن بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد شد که این امر با هدف تشکیل شرکت تجاری در تعارض می باشد. شرکت از اجتماع 2 یا چند نفر شریک یا سهامدار و یا موسس با اهداف مشترک (معمولا تجاری) تشکیل می شود که بر اساس نوع آن اعضا یا شرکا سود حاصله را بین خود طبق اساسنامه تقسیم می کنند. ممکن است از لحاظ خدمات تفاوتی وجود داشته باشد که برای شما به عنوان یک فرد غیر متخصص قابل شناسایی نباشد.

شرایط و مدارک برای ثبت شرکت

همان طور که گفته شد برای تاسیس و ثبت شرکت مدارک مختلفی نیاز است که با هم به بررسی آن ها می پردازیم. شرکت مختلط سهامی چه نوع شرکتی است؟ اعضای تشکیل دهنده شرکت به دو دسته یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک سهامی می باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر موضوع شرکت کم باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر موضوعات شرکت زیاد باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد. عموما برای ثبت شرکت دانش بنیان ، شرکت سهامی خاص مناسب تر است. و از سهم الشرکه ی نقدی و غیرنقدی افراد حقیقی و حقوقی به وجود می آید با این تفاوت که مالکیت سرمایه به شخصیت حقوقی شرکت انتقال نمی یابد و هر شخص به طور جداگانه مالک سرمایه ی خود می باشد و امور به صورت مشارکتی اداره میگردد.

نکات مهم ثبت شرکتها

بنابراین اتباع ایرانی می‌توانند همانند اتباع آلمانی شرکت‌های تجاری که 100%سهام متعلق به آن‌ها باشد را تاسیس نمایند. این درحالی است که قانون کشور آلمان، در فعالیت‌های آن‌ها به دلیل خارجی بودن این اشخاص تفاوتی قائل نمی‌شود. برای ثبت شرکت های خارجی نیز نیاز به انتخاب نام کامل شرکت است، می بایست نوع شرکت از نظر سهامی و ضمانتی و مختلط ارزیابی شود.

تشدید بازرسی از واحدهای صنفی با محوریت واکسیناسیون

لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت در سال 99 طبق میزان موضوع شرکت تعداد اعضا و سرمایه شرکت متغییر می باشد. همچنین با ثبت شرکت این امکان وجود دارد تا در مزایده ها و مناقصات شرکتی شرکت کرده و سود بسیار مناسبی را از این طریق ایجاد کنیم و ثبت شرکت می توان از طریق ایجاد قرارداد های کلان با سرمایه گذاران بزرگ سود مالی مناسبی به دست بیاوریم. در حالت کلی باید بگوییم که ثبت شرکت باید کلیه برنامه های شرکت جنبه رسمی و قانونی پیدا کرده و تمامی قراردادها و اسناد موجود در شرکت نیز رسمیت پیدا کنند.

اما حتما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی برای شما ممکن است مناسب نباشد. بعد از بررسی و ارزیابی های لازم، کارشناسان اداره ثبت شرکت ها با پذیرش و یا رد مدارک ارسالی، نتیجه را به متقاضیان اعلام می کنند. پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت و مراحل آن را از این صفحه کسب کردید و تصمیم لازم را در مورد اینکه می خواهید چه شرکتی را ثبت نمایید اتخاذ کردید ، مهمترین مساله ای که پیش می آید، اطلاع از هزینه های ثبت شرکت است تا بتوانید در مورد هزینه ها و دیگر مسائل تصمیم گیری نمایید. پروسه ثبت شرکت در ایران در عین سادگی پیچیدگی های مخصوص خود را نیز دارا می باشد .