تبدیل شرکت از مسئولیت محدود به سهامی خاص

فقط تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا و در طی مراحل ثبت باید میزان سهام هر کدام از اعضا، کد پستی محل شرکت، حق امضا اوراق و .. مشخص شود که طی فرم ثبت شرکت سهامی خاص این اطلاعات در طی مراحل از شما دریافت می گردد. اساسنامه تنظیم شده برای شرکت‌ سهامی عام که به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده رسیده باشد.

مدیر شرکت سهامی خاص نمی‌تواند خارج از سیستم سرمایه گذاران باشد. با توجه به موضوع فعالیت شرکت, شرکت هایی که موضوع اساسنامه آن ها مجوزی می باشد بعد از اخذ مجوز تبدیل شرکت و موارد قانونی می توانند این تغییر اعمال کند. حداقل دو سال از تاریخ به ثبت رسیدن شرکت گذشته باشد و در خصوص شرکت های سهامی دو ترازنامه مالی شرکت را به تصویب رسانده باشند. از نظر حداقل تعداد شرکاء مسئولیت محدود ۲ شریک و سهامی خاص ۳ سهامدار می باشد. ماده 14 پس از ثبت تبدیل شرکت های تجاری به یکدیگر، در تمام اسناد، صورتحسابها و آگهی ها در ادامه نام شرکت، نوع جدید شرکت با شناسه ملی شرکت قبل از تبدیل، درج می گردد.

همچنین، مزیت تبدیل شرکت در این است که دیگر نیازی به تشریفات ثبت و پرداخت حق‌الثبت مجدد وجو نخواهد داشت. این نوع شرکت به شخصی حقوقی گفته می شود كه با هدف انجام فعالیت تجاری و بردن سود با سرمایه‌ای معین، به وسیله دو یا چند نفر تشكیل می‌شود. در اصطلاح حقوقی، تبدیل شرکت بدین معناست که بدون محو شخصیت حقوقی قبلی شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی جدید برای آن، شرکت قالبی نو پیدا کند.

تبدیل شرکت سهامی خاص به عام

پس بهتر است این کار را به افراد متخصص و حقوقدانان وارد به قوانین واگذار کنید تا در کمترین زمان ممکن و با رعایت جزئیاتی قوانین شرکت سهامی خاص شما را ثبت و در این زمینه یاری گر شما باشند. همکاران ما در شرکت ثبت کاج پروسه ثبت شرکت سهامی خاص شما را تسهیل و در اسرع وقت به انجام می رسانند. مسلما بدون رضایت تمام شرکا، نمی‌توان شرکتی را به شرکت دیگر تبدیل کرد. حتی ثبت برند تجاری اگر تبدیل شرکت باعث سنگین‌تر شدن تعهدات شرکا باشد، تشدید تعهدات شرکا بدون رضایت آنان مجاز نیست. با این وجود، تبدیل شرکت نمی‌تواند به حقوق اشخاص ثالث که قبل از تبدیل ایجاد شده است، لطمه وارد کند. برای مثال، طلبکاران یک شرکت تضامنی که به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شده است، می‌توانند این تبدیل را نادیده گرفته و برای طلب خود به شرکت کنونی مراجعه نمایند.

هزینه ثبت تبدیل شرکت

در حالتی که پس از یک سال شرکت تشکیل شده باشد اما هیچ فعالیتی در آن انجام نشود. که در این حالات دادگاه به این شرکت فرصت شش ماهه ای داده می شود تا مشکلات حل شوند در غیر این صورت حکم انحلال شرکت صادر می شود. شرکای که دارای نصف بیشتر سهم هستند تصمیم گیرنده نهایی شرکت خواهند بود. شیوه اخذ تصمیم در این نوع از شرکت بسیار سریع و ساده خواهد بود. به حقوق اشخاص ثالث که قبل از تبدیل ایجاد شده نباید خسارتی وارد شود.

  • یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، مشورت با افرادی ست که در رابطه با انواع شرکت ها اطلاعات کامل و دقیقی دارند.
  • لازم به ذکر است که همراه با صورتجلسات ارسالی به اداره با نسخی از اوراق ثبتی شرکت جدید به همراه مدارک شناسایی تمامی اعضا جدید و قدیم نیز ارسال گردد.
  • همچنین، به دلیل این که تبدیل شرکت مستلزم تغییر اساسنامه است، مرجع تصمیم گیرنده در مورد آن نیز مجمع عمومی فوق‌العاده می باشد.

پس عموم مردم با مراجعه به بانک ها یا بورس اوراق بهادار می توانند سهامی را که مدیران این شرکت برای فروش قرار داده اند خریداری کرده و در شرکت سهامی در سود و زیان آن شریک شوند. برای تبدیل شرکت سهامی به یکی از شرکت های موضوع قانون تجارت، تصمیم گیری مجمع عمومی فوق‌العاده ضرورت دارد. زیرا تنها مرجع تصمیم گیری قانون می باشد و براساس ماده 83 لایحه قانونی، تغییر در مواد اساسنامه شرکت‌های سهامی فقط در صلاحیت این مجمع است.

هزینه تبدیل شرکت

• موضوع به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سهامی خاص رسیده باشد. برای تبدیل آن به شرکت با مسئولیت محدود، رضایت همه شرکا لازم نیست، چون به تعهدات آن ها چیزی افزوده نمی گردد. اما چون تغییر در اساسنامه محسوب می شود باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد. پس از تکمیل مدارک فوق اظهارنامه و اساسنامه و تاییده سازمان بورس اوراق بهادار به اداره ثبت شرکت تایید شده و اداره ثبت شرکتها نسبت به صدور آگهی ثبت سهامی عام با توجه به قوانین و مقررات و انطباق مدارک ارسالی با قانون تجارت اقدام خواهد کرد. پس از تبدیل شرکت سهامی خاص به عام را ثبت و مراتب را به هزینه شرکت در روزنامه کثیرالانتشار شرکت و حداقل در روزنامه کثیرالانتشار دیگری باید آگهی گردد. منظور از تبدیل این است که بدون محو شخصیت حقوقی قبلی شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی جدیدی برای آن، شرکت شکل و قالبی نو پیدا کند.

4-اساسنامه آن با رعایت مقررات این قانون در مورد شرکت های سهامی عام تنظیم یا اصلاح شده باشد. ارائه صورتجلسه ی مجمع عمومی فوق العاده که تبدیل شرکت را تصویب نموده است. صورت دارایی شرکت که کلیه اموال منقول و غیرمنقول آن قبل از تسلیم به اداره ثبت شرکت ها، وسیله کارشناسی ثبت شرکت رسمی وزارت دادگستری تقویم شده باشد. پس از به تصویب رسیدن مصوبات در مجمع، متقاضی می بایست حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب مجمع و یا صدور مجوز، اسناد و مجوزهای قانونی را به همراه اساسنامه جدید از طریق سامانه جامع الکترونیک ثبت شرکت ها ارسال نماید.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی عام :

این شرکت دارای چندین کارمند هست که در راستای این هدف به فعالیت می پردازند. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است و در مورد آورده غیر نقدی تعیین اوصاف و مشخصات و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف آورده غیر نقدی اطلاع حاصل نمود. در زمان بدو تاسیس موسس باید 20 درصد از 35 درصد کل سرمایه را به حساب در شرف تاسیس واریز کند .

در این تبدیل باید مقررات راجع به تشکیل شرکت سهامی خاص رعایت شود. همچنین، به دلیل این که تبدیل شرکت مستلزم تغییر اساسنامه است، مرجع تصمیم گیرنده در مورد آن نیز مجمع عمومی فوق‌العاده می باشد. کاملاً بدیهی است که تصمیم‌گیری به تنهایی موجب تبدیل تغییرات شرکت شرکت نمی‌گردد. برای این کار، باید شرایط ایجاد هر یک از انواع شرکت‌ها را در نظر گرفته و شرایط شرکت موجود را با شرایط شرکت جدید تطبیق داد. این امر ممکن است مستلزم افزودن تعداد شرکا، افزایش سرمایه، و نیز اصلاحاتی در اساسنامه شرکت باشد.

شرکاء ضامن درشرکت هاي تضامني، نسبي و مختلط بابت ديون قبل ازتبديل که به عهده شرکت قرار گرفته است، مسئوليت تضامني دارند. ” به يکديگر با اتفاق تمامي شرکاء و يا سهامداران انجام مي شود. بی تعلل با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس بگیرید و با مشاوران ثبتی مجرب این موسسه مشورت کنید . متقاضی عزیز، شما می توانید جهت درخواست مشاوره رایگان، با وارد نمودن شماره تلفن خود در فرم زیر و یا از طریق دیگر راه های ارتباطی اعلام شده در صفحه تماس با ما، با کارشناسان هلدینگ بین المللی ملاصدرا تماس حاصل فرمایید.

پست شد در : misc