بهترین ترفندها برای انتخاب اسم کافی شاپ + 100 اسم جذاب

در ذهن بماند و با یک بار شنیدن توسط یک نفر در ذهنش ثبت شود و اگر روزی خواست از خدمات و محصولات شما استفاده کند به دنبال اسم برند شما نگردد. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید.

برند می‌تواند یک نام یا علامت باشد و یا ترکیبی از این دو که هدفمند ایجاد شده‌اند. در انتخاب نام برند نباید فقط از اسامی عام استفاده کنید بلکه اسامی عام به همراه اسامی خاص باید مورد استفاده قرار بگیرد . در صورتی که انتخاب نام برند به درستی صورت بگیرد می توانید به راحتی لوگویی را نیز برای آن طراحی نمایید که گسترش فعالیت تجاری و خدمت شما را به دنبال خواهد داشت که بیشتر توضیح خواهیم داد . انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد. چرا که بعضی ازآنها واقعا بکر و عالی و پتانسیل بالایی برای برند کردن دارن؛ امیدوارم که بتوانیم کمکی در این راه به شما کرده باشیم و در کمک برای انتخاب اسم مغازه به شما خوش قول باشم..

  • پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید.
  • بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
  • در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.
  • یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد .
  • سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است.

با توجه به خاص بودن باید در نظر داشته باشید که این نام مربوط به عموم نباشد. نام انتخاب شده جزء رنگ ها، شهرها، و نام اشخاص مشهور نباشد. برای انتخاب نام شرکت،از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.

گام‌های اساسی پیدا کردن اسم مناسب شرکت

به خاطر سپردن اسم‌های بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. اسمی که برای مغازه خود انتخاب می کنید باید ساده باشد تلفظ آن آسان باشد به نحوی که در خاطر مشتریان شما باقی بماند هم چنین انتخاب اسم با معنی برای مغازه می تواند تاثیر به سزایی در برند سازی شما داشته باشد. هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.

در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.

در انتها باید به چیزی حدود ۲۰ نام با پتانسیل بالا برسید. در این مرحله درباره این ۲۰ نام نهایی باید تحقیقات برای امکان ثبت قانونی و امکان ثبت دامین برای سایت را بررسی کنید. امیدوارم با به‌کارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید. حالا که با کلیدهای طلایی انتخاب نام برند آشنا شدید می‌توانید برای برند خودتان دست به کار شوید. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآن‌چه در مورد برندتان می‌دانید روی کاغذ بنویسد. برای ساخت برخی نام‌‌های برند معروف جهان از ترکیب حرف و عدد استفاده شده است که به نام‌های آلفانامریک شناخته می‌شوند.

کلید نهم: خودتان نام ساختگی خوش‌آوا بیافرینید

اسم‌های توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای می‌دهند. این نوع اسم‌ها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. در صورت تغییر برند ، بدون شک جمع کثیری از مشتریان خود را از دست می دهید و به همین دلیل باید در ابتدا نامی مناسب انتخاب نمایید . تعیین انتخاب نام شركت و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری كه قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.

می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. شرکت ها را توانمند می نماید تا بتوانند محصولاتشان را از هم متفاوت کنند. مشوق شرکتهاست تا در حفظ و بهتر شدن کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند. ضمانت می ثبت شرکت کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع.

اسامی ایرانی برای برند

شماهم با همسرتون مشورت کنید + هم چنین ما رو از آخرین تصمیم تون برای برگزیدن نام فرزندتون، در جریان بزارید؛ شاد و تندرست باشید؛ بدرود. مانی؛ ماهان؛ مهداد؛ مهران؛ مهرداد؛ مهرک؛ مهریار؛ مهیا؛ نریمان؛ نوید و………. بنا بر شاهنامه فردوسی و مجمل التواریخ و القصص، کتایون زن گشتاسب و مادر اسفندیار بوده‌است که نام دیگرش را ناهید گفته‌اند. ثبت تغییرات شما هم یک طرفه پیش رفتید؛ به هر روی هرکس دوست دارد نام فرزندش را براساس موضوعی که در سر دارد برگزیند، چه از دیدگاه ما با معنی باشد چه نباشد. مازیار به معنای پشتیبان اندیشه و خرد، پشتیبان شکوه و بزرگی است و به هم پیوسته از ماز و یار. من شنیده بودم اسم کیمیا به معنی کمیاب است اما اینجا چیز دیگه ای نوشته شده است.

و در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد.شما به وسیله یک نام تجاری درست و مناسب در ذهن مردم خواهید گرفت و بر سر زبان ها خواهید بود. البته با اینکه انتخاب نام کافی شاپ از فاکتورهای مهم جذب مشتری است، ولی حفظ آنان به کیفیت خدمات و سرویس‌دهی شما بستگی دارد. در ادامه می‌توانید پیشنهاد ما را برای اسم کافی شاپ و فست فود و یا رستوران خود ببینید. در صورت نیاز به انتخاب نمونه اسم برای شرکت و تعیین نام شرکت و همچنین مراحل ثبت ثبت برند شرکت در اداره ثبت شرکت های واحد ثبتی کرج و تهران با کارشناسان موسسه حقوقی بین الملل در ارتباط باشید. برای تعیین نام شرکت باید در ابتدا نام شرکت را انتخاب نموده و پس از تنظیم کلیه اوراق ثبت شرکت، ثبت سامانه ای شرکت در اداره ثبت شرکتها را انجام دهیم. پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند.

به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانه‌های فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند. لذا سایت معروف فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس هم اسم علی بابا را برای خود انتخاب کرده است. اسم‌هایی که قبلاً شنیده نشده‌اند و منحصربه‌فرد هستند می‌توانند برای کسب‌وکار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسم‌هایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربه‌فرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آن‌ها را شنیده بود.

اما می‌رسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً ده‌ها کار دیگر. شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفه‌‌ای است. احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آن‌ها خدمات بدهید یا روی کار آن‌ها نظارت داشته باشید.

نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید.