بهترین ترفندها برای انتخاب اسم کافی شاپ + 100 اسم جذاب

1399 © کلیه حقوق برای سایت فروشگاه برند مشاور محفوظ است. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. رویکرد مورد نظر برای محصول یا خدمتتان را به کمک شواهد و فیدبک های به دست آمده انتخاب کنید. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.

  • یک یا چند جلسه با حضور گروهی از افراد خلاق شامل متخصصین برندینگ، طراحان، توسعه دهندگان وب و دارندگان کسب و کار در راستای طوفان فکری برای انتخاب نام تجاری تشکیل دهید.
  • چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند .
  • اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند.
  • کسب و کارها با تبلیغات مختلف از طریق انواع شبکه‌ها و کانال‌ها، قصد افزایش فروش و شناخته شدن خود میان تمام مخاطبان را دارند.

انتخاب نام برای برندسازی شما، باید به گونه ای باشد که مخاطب یا مشتری در همان لحظه اول، با شنیدن اسم برند شما بتواند از ماهیت برندتان با خبر شود. به طوری ثبت تغییرات که با شنیدن اسم برندتان، هر کسی با هر سطح سواد و تحصیلی متوجه حوزه کسب و کار شما بشود. تحت همین انتخاب اسم برند مناسب، است که چنین معجزه ای رخ می دهد.

کلید صفر: نام خوش‌آوا انتخاب کنید

شما هر اسمی میتونید بذارید فقط عینا همون آیدی رو نمیتونید بذارید؛ یعنی اگه عینا خودش باشه اینستاگرام ارور میده و اجازه اینکارو بهتون نمیده. ولی در غیر این صورت هر کسی میتونی هر اسمی میخواد بذاره و کسی نمیتونه اون رو منع کنه. راستش برای اسم برند انتخابش کردم، فعلا از طریق اینستاگرام میخوام شروع کنم و اگر استقبال بشه حتما واسش سایت راه اندازی میکنم. این موضوع علاوه بر کسب و کارهای سنتی، در مورد فروشگاه‌ها و سایت‌ها نیز وجود دارد؛ به این ترتیب که از طریق سئو روی ترافیک و رتبۀ سایت شما تاثیرگذار است. مثلا اینکه شما واژه “سایت ساز” را در گوگل جستجو کرده و در صفحه اول چندین سایت مختلف را مشاهده می‌کنید.

همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد. نام تجاری دارای هویت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد که از نام کالا و شرکت جدا می باشد.هم چنین نام چیزی بالاتر از اسم ها،علامت ها و شعارها می باشد. هر نام تجاری اسم خاص است که این اسم این قابلیت را دارد که از اسم اجتماع، شهر، گروه و یا یک شخص تشکیل شده باشد.حتی اسم شما هم می تواند یک نام تجاری باشد.

سایت انتخاب اسم برند

بهتر است نام‌هایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. فقط کافی است به نام برخی از برندهای معتبر حاکم بر سراسر جهان فکر کنید.

نمونه اسم سه سیلابی شرکت

مثلا در فارسی و حتی در انگلیسی نام‌هایی که با صدای «آ» به پایان می‌رسند، معمولا موفق از آب درمی‌آیند. یادتان باشد در تجانس آوایی مهم‌ترین بخش صدا است و نه املای حروف. مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد می‌کند و نه حرف «ح» یا «هـ». گاهی اوقات می توانیم از ثبت شرکت در تهران نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. نام ­های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف ­کنندگان منتقل نمایند.

اسامی قابل قبول برای ثبت شرکت

پیشنهاد ما این است که تنها ۳۰۰۰ تومان ناقابل هزینه کرده و کاربر ویژه سایت واژه یاب شوید. می‌توانیم فیلم دانلودی این کارگاه ۸۲ دقیقه‌ای را همین حالا تهیه نموده و مشاهده نمایید. ایرانی را تهیه ننموده‌اید همین حالا این کتاب را تهیه نموده و دانلود نمایید.

شماره تماس خود را جهت پاسخ استعلام به صورت دقیق همراه با zero اول شماره وارد نمایید. بنابراین هنگام انتخاب برند خود ، به طراحی لوگوی خود هم فکر کنید. نمیشود از قبل معین کردن که چنین کاری هماهنگ با نام برند میشود یا نه،حتی ابزاری برای این مورد وجود ندارد ، تنها با حس خود و نظرات دیگران میتوانید متوجه این نکته بشوید. شما نباید سعی کنید تنهایی اسم برند شخصی خود را انتخاب کنید.

سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است. نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود.

پس از ثبت نام شرکت در سامانه ثبت شرکتها، کارشناسان تعیین نام شرکت در اداره، نام های پیشنهادی شرکت را بررسی نموده و در صورت نداشتن تشابه نام شرکت را مشخص می نمایند. برای یافتن اسم کافی‌شاپ منحصر به فرد، سعی کنید با کلمات بازی کنید. کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربه‌فردی دست یابید. می‌توانید لیستی از ایده‌های مختلفی که به ذهن شما خطور می‌کند، تهیه کنید. پس از پایان کار، موارد نامناسب را حذف کنید و به لیست کوتاهی برسید. بنابراین چگونه نامی پیدا می‌کنید که برای مشتریانتان جذاب باشد و به موفقیت شما کمک کند؟ اگر دکوراسیون کافی شاپ خود را به طور عالی طراحی کرده اید حالا وقت آن است که اسمی مناسب و جذاب برای کافی شاپتان انتخاب کنید.

این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمک‌کننده خواهد بود. ما در این مثال، برند آب معدنی ثبت برند تجاری دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناخته‌شده است. موارد مورد علاقه خود را ذخیره کرده و نام های مشابهی تولید کنید.

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد.