ایده برای اسم شرکت های مختلف و مهم‌ترین اصول انتخاب نام برند

از چنین سوءاستفاده‌هایی علاوه بر مصرف‌کنندگان، شرکت صاحب اسم تجاری نیز ضرر می‌بینند. هر تاجری می‌تواند تحت نام مخصوصی که اسم تجارتی نامیده می‌شود، تجارت ‌کند. اسم تجارتی، عنوانی حاکی از شهرت تاجر است که او خود را تحت آن عنوان، معرفی و مشهور می‌کند. این عنوان ممکن است نام خانوادگی تاجر یا یک اسم فانتزی یا نامی … صدور کلیه گواهینامه های ایزو با کد قابل استعلام و حداقل زمان ممکن با توجه به فعالیت شما و ارسال مشاور و استقرار سیستم ایزوی مربوطه. واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.

بطور كلی در قسمت تعیین نام های ارسالی از وزارتخانه ها و دادگاهها و سازمانها و ادارات و شركتها همگی بطور جداگانه تفكیك شده و مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد. ص- در مورد اعتراض شركتها به اسامی متشابه كه بعلت عدم مشاهده در دفاتر و یا به نظر مدعی یا مدعیان به اسم اعلام شده در این قسمت اعتراض آنها مورد بررسی و اقدام قرار می گیرد و حتی در مواقع ضروری با مراجعه به دادگاه ها، ذینفع را در این مرحله یاری می دهد. علاوه بر این در بالای اوراق ارائه شده نیز نام شركت را با توجه به نوع آن نوشته و امضاء می شود كه باید مورد تایید و موافقت مدیر كل و یا معاون و یا رئیس اداره مربوطه واقع شود كه در بالای اوراق نظر خود را اعلام می دارد.

انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد. بهتر است در انتخاب نام شرکت و سازمان بسیار دقت شود تا بعد از ثبت اجبار به تغییر اسم بوجود نیاید. اگر در انتخاب اسم برند این نکات و شرایط را در نظر داشته باشید ، به راحتی برند شما در میان مشتریان رواج پیدا می کند و موجبات توسعه و پیشرفت گسترش کار شما را فراهم می آورد . امروزه یکی از دغدغه هی ثبت شرکتها در اداره ثبت انتخاب بهترین و مناسب ترین نام برای شرکت می باشد که باید توسط موسسی شرکت ها اتخاذ شود . ثبت بهترین نام برای شرکت ملزم به داشتن تجربه و توانایی کافی در امر انتخاب نام بر طبق ویژگی های محصول می باشد .

اسم های تجاری

یادآوری این نکته ضروری است که تمامی موارد بالا تنها به شرط ارائه رضایت‌نامه کتبی شخصیت حقوقی در قالب صورت‌جلسه هیئت‌مدیره قابل ثبت خواهد بود. نام انتخابی شرکت شما باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد. به عنوان نمونه، باید به جای واژه غیرفارسی «آپارتمان» از معادل فارسی آن یعنی «کاشانه» استفاده کرد. همچنین از «فن» به جای «تکنیک» و «تکنو»، از «فناوری» به جای «تکنولوژی»، از «درمانگاه» به جای «کلینیک» و از «سامانه» به جای «سیستم» باید استفاده کرد.

نحوه انتخاب نام برای شرکت

همانطور که در موارد فوق الذکر هم به آن اشاره نمودیم به هر علامتی اعم از اسم، رنگ، حرف، شکل، رقم، حرف که سبب متفاوت شدن کالا و خدمات تولید شده توسط یک شرکت و یا تولیدکننده دیگر می شود برند گفته می شود. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد.

  • در آخر از میان تمام آن‌ها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.
  • استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
  • بنابراین نهایت دقت و ظرافت را باید در انتخاب و تعیین آن به کار ببندید.
  • انتخاب اسم برند (نام تجاری)- تجارت الکترونیک | کسب و کار …

اما به هر صورت شاهد هستیم که داشتن یک عنوان یا نام تجاری قدرتمند هم بسیار اهمیت دارد. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. بله در صورت تماس شما با فرداد رسا این امکان وجود دارد .

به موجب همین امر ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا دراین خصوص مطالبی را ارائه نماییم.ثبت شرکت ایلیااماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم می باشد تا انتهای مقاله همراه ما باشید. به عبارت دیگرهم به صورت قهری( مانند ارث) انتقال می یابد و هم می تواند به شکل قراردادی واختیاری( مانند فروش یا بخشش) به شخص دیگر منتقل شود. هر چند در این میان، برندهای بسیار معروفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که موارد گفته شده را رعایت نکرده اند و به خوبی فعالیت خود را در سطح بین الملل انجام میدهند.

نمونه اسم برند خارجی

اهمیت انتخاب نام برند به این دلیل است که به صورتی باید انتخاب شده باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود چرا که تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و فروش محصول یا خدمات مربوطه دارد و همواره از گذشته ثبت تغییرات شرکت تا کنون مورد توجه بوده است . سلام خدمت استاد مهدی نژاد بدوم شك جای چنین کتابهایی در کشور ما خیلی خالی است. کتابهایی که کمک کننده به افراد در کسب و کارشان باشد مخصوصا براي تعيين نام.

صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که به‌منظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شده‌اند. در این مرحله سه صفحه فرود یکسان را طراحی می‌کنید و در هر صفحه تنها نام برند را تغییر می‌دهید. برای انتخاب یک اسمِ برند ایرانی ثبت برند با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصربه‌فردی پیدا کنید، خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسم‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده است. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

اشخاص بر اساس نوع فعالیتی که دارند در جهت انتخاب یک نام تجاری در جهت متمایز کردن فعالیت خود نسبت به دیگری روزبروز بیشتر می شود . اینکه اسم‌ خیلی مستقیم به موضوع اشاره کنه هم البته باعث بی‌مزه شده ماجرا میشه. ساخت نام برند خلاقانه، زیبا، جذاب و متفاوت (انتخاب ثبت شرکت نام برند … هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد (!) پس حسابی حواستان را جمع کنید.

از قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی در کنار یکدیگر که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارایه می دهند در ذهن مصرف کننده نگرشی در مورد آن نام تجاری شکل می گیرد که می تواند برخرید آن نام تجاری تاثیر بگذارد. براین اساس وظیفه بازاریابان این است که شیوه پردازش اطلاعات مرتبط با نام های تجاری توسط مصرف کنندگان را تسهیل نمایند .بدین ترتیب، انتخاب نام تجاری کوتاه ، به سرعت از طریق پیوندهایی که با آن علائم تجاری دارند در حافظه در دسترس قرار می گیرند. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولا بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند. جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.

از جدیدترین اخبار و قوانین ثبتی باخبر شوید

یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . اسم شرکت باید دارای ویژگی هایی هم چوندارای ریشه فارسی بودن و متمایز از دیگر موارد ثبتی در قبل از اقدام به تاسیس شرکت که می توان برای جلوگیری از تکرار و ارائه موارد اضافی ثبتی قبل از ارائه اسم مورد نظر با کارشناس ثبت شرکت ها در مورد انتخاب بهترین نام مشورت شود . موسسه حقوقی ثبت نوول در این مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی نمونه اسم شرکت و نحوه ساخت نام شرکت ها مطالبی را ارائه نماید مقاله را بخوانید و چنانچه با هر سوال و مسئله ای مواجه شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.