انواع شرکت‌ های حقوقی در ایران و مدارک لازم برای ثبت هر کدام

در حالی که تنها دانستن اصول تجارت نمی‌تواند راهنمای شما برای داشتن یک کسب و کار موفق باشد و عوامل محیطی نیز روی این موضوع تاثیرگذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به تحریم‌های سخت‌گیرانه وضع شده برای ایران اشاره کرد که به تجار ایرانی اجازه نمی‌دهد وارد بازارهای تجارت جهانی شده و در زمینه کسب و کار خود بدرخشند. نوع دوم – شرکت‌هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین گردیده است. بنابر این شرکت نسبی نیز مانند شرکت تضامنی، نام مشخصی داشته و موضوع آن باید مرتبط به امور تجارتی ثبت شرکت باشد و برای تشکیل آن حداقل وجود دو شریک لازم است. واریز حداقل 35 درصد از 20 درصد متعهد شده سرمایه به حساب شرکت، ارائه مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و اینکه سهام شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار داد و ستد می‌شود، از دیگر شرایط این شرکتهاست. پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنید.

  • فرانسه و انگلیس و امریکا در لیست برترین کشورها در زمینه بررسی و تحلیل قوانین قرار ارند و توانسته اند درک درستی از اصول ثبت شرکت داشته باشند و در این راستا نظام حقوقی و شرایط مختلف بررسی شده است.
  • بازرس علی‌البدل نیز یک بازرس جایگزین است که در صورت فوت، استعفا یا سلب شرایط بازرس اصلی، وظایف او را انجام می‌دهد.
  • شرکت های مسئولیت محدود، به سرمایه اولیه 250 هزار یورویی برای افتتاح نیاز دارند.
  • تشکیل جلسه، انتخاب هیئت‌مدیره و مدیرعامل، تصویب اساس‌نامه و شرکت‌نامه، تنظیم صورت‌جلسات و تأدیه سرمایه مهم‌ترین مسائل در ثبت شرکت‌ها هستند.
  • شرکت نیک از جمله شرکت هایی است که در حال بین المللی نمودن فعالیت هایش در سراسر کشور های اروپایی و همینطور ایران می باشد و در آینده ای نه چندان دور اهداف خود را محقق می سازد.

یک شرکت در دیدگاه کلی از اجتماع دو یا چند فرد ایجاد می‌شود که شریک، مؤسس یا سهامدار نامیده شده و همگی برای رسیدن به هدف مشترکی، در قالب یک شخصیت حقوقی یکتا فعالیت می‌کنند. شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می شود حتی اگر موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد.در شرکت سهامی تعداد شرکا نباید کمتر از سه نفر باشد. اول اینکه حق استفاده انحصاری از یک عاملت خاص در نظر گرفته می شود. سبب می شود که جلوی استفاده دیگر شرکت ها از نام تجاری شرکت گرفته شود. ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل ثبت شرکت می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

مشاوره ثبت شرکت

شرکت هایی هستند که می توانند از طریق فروش فناوری (خدمات) به درآمد و سود برسند. سابقه بیمه پرداختی برای حداقل three نفر از کارکنان تمام وقت شرکت،حداقل 6 ماه باشد. برای انتخاب اسم شرکت بازرگانی باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید. این اسم‌ها به ترتیب اولویت بررسی و استعلام می‌شوند و نام نهایی شرکت از میان آنها گزینش می‌شود. در صورت حضور وکیل یا قیم قانونی اشخاص در فرایند ثبت شرکت، ارائۀ اصل و کپی وکالت‌نامه و قیم‌نامه الزامی است.

انواع ثبت شرکت

از دست دادن، از بین رفتن و یا مفقود شدن مدارک ثبتی شرکت ها یکی از موضوعاتی است که امکان دارد برای هر شرکتی اتفاق بیفتد. از جمله کارهایی که پس از ثبت شرکت باید انجام دهید، معرفی شرکت خود به سازمان امور مالیاتی و دارایی (ترسناک ترین قسمتی که خیلی ها به آن فکر می کنند) و پلمپ دفاتر مالیاتی تان به طور سالانه می باشد. به شرکتی گفته می شود که تحت نام مخصوصی بین تعدادی شرکای سهامی و 1 یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می گردد. مسئولیت هر یک از شرکاء در پرداخت بدهی ها و تعهدات شرکت فقط تا میزان سرمایه آنها می باشد، مدت مسئولیت هیات مدیره در شرکت مسئولیت محدود، نامحدود است مگر اینکه در اساسنامه به ترتیب دیگری در نظر گرفته شده باشد.

آشنایی با گابیون و کاربردهای آن

تنها نکته‌ای که برای ثبت شرکت مختلط حایز اهمیت است، توجه به این گزینه می‌باشد که اشخاص حقوقی نمی‌توانند در این شرکت سهامدار باشند. ثبت شرکت با مسئولیت محدود نوعی دیگر از انواع شرکت ها است که حداقل با 2 شریک قابلیت ثبت دارد. هر گاه شریک ضامن بیش از یک نفر باشد ، مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران شرکت و روابط آن ها با یکدیگر ، تابع مقررات راجع به شرکت تضامنی خواهد بود. مدیریت شرکت مختلط غیر سهامی، مانند شرکت مختلط سامانه ثبت شرکت سهامی به عهده شریک یا شرکای ضامن است که می توانند مدیر یا مدیرانی برای شرکت تعیین کنند یا خود شخصاَ مدیریت شرکت را عهده دار شوند. مجموعه ای از افراد که برای انجام فعالیتی خاص با همدیگر همکاری می نمایند، می توانند یک شرکت یا مؤسسه را تشکیل دهند. با این حال، هر نوع فعالیتی مستلزم نوع خاصی از شرکت می باشد، به بیان ساده تر برایثبت شرکت، ابتدا بایستی نوع شرکت خود را بشناسیم و در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنیم.

misc