انتخاب اسم شرکت و فروشگاه نمونه اسم های شیک برای نام تجاری شرکت

با این کار کاربران راحت تر شما را در همه فضا ها پیدا میکنند. بنابراین علاوه به بررسی اسم مورد نظر در وب سایت ها، شبکه های اجتماعی را نیز چک کنید. برای مثال اگر صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید و می خواهید یک سایت برای خود داشته باشید، می توانید از دیکشنری ایتالیایی کمک گرفته و انواع عبارت های با معنا و مرتبط با کار خود را در لیستی قرار دهید.

یکی دیگر از نکات بسیار مهم کهکه در انتخاب نام شرکت باید رعایت کنید این است که اسم نباید لاتین باشد؛ حتماً ریشه فارسی داشته و در فرهنگ لغت دهخدا یا عمید ذکر شده باشد. حتی اگر سه سیلاب فارسی انتخاب کرده باشید باز هم مجاز به استفاده از اسامی لاتین در کنار آن­ها نیستید و باید معادل فارسی ثبت شرکت آن­ها را به کار ببرید مثلاً به جای آپارتمان از کاشانه و به جای تکنولوژی از فناوری استفاده نمایید. البته استفاده از کلمات لاتینی که هنوز معادل فارسی ندارند مانند پترو موردی ندارد. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد.

  • این نکته را به یاد داشته باشید که تلفظ برخی حروف و کلمات در زبانهای دیگر امکان پذیر نبوده و یا با مشکل همراه است.
  • اگر نام سایت شما مفهوم ناخوشایندی را در ذهن مخاطب تداعی کند، مطمئن باشید که نام خوبی نخواهد بود.
  • قرار نیست برای ساخت اسم شرکت یکی دو ساعت زمان بگذارید، فکر کنید و ناگهان بهترین اسم را پیدا کنید.
  • اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید.
  • سوالاتی بسیاری در خصوص انتخاب نام شرکت شده است که غالبا تحت عناوین زیر است و سعی خواهیم نمود تا در این مطلب به آنان پاسخ دهیم.
  • شما الان تقریباً با تمام فوت‌وفن‌های انتخاب اسم برند آشنا شده‌اید؛ منتها برای اینکه ایده‌های خفن‌تری به ذهن‌تان برسد، در بخش بعد جدولی داریم که دسته‌بندی انواع نام برند با مثال در آن آورده شده است.

برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید . و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود. با ثبت شرکت و ثبت برند، به کسب و کار خود اعتبار می‌بخشید، فعالیت خود را در چتر قانون جلو می‌برید، از تسهیلات مالی استفاده می‌نمایید و به کسب و کار خود گسترش می‌دهید.

سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد. هنگام انتخاب نام شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند. در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر ثبت برند پی وی سی و … استفاده نشود. شرکت یونایت فروتز فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.

این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد. این چالش برای تمامی کمپانی‌های تجاری در سراسر دنیا وجود دارد و به نوع شرکت یا موضوع فعالیت آن وابسته نیست.

گفتنی است که قوانین نام‌گذاری شرکت در سراسر کشور یکسان است. هنگامی که یکاسم زیبابه ثبت رسید، استراتژی شما برای شناساندن اسم شرکت تان به مخاطبین بسیار حائز اهمیت می باشد. تجربه نشان داده یک تبلیغ اشتباه می تواند چنان در خاطر مشتریان نقش بندد که سال های سال از ذهن و خاطر مخاطبین پاک نگردد و بالعکس یک تبلیغ کارآمد می تواند دلیل پیشرفت و ترقی یک شب شما گردد.

راهنمای انتخاب نام مناسب شرکت

استفاده از واژه‌های انجمن، بنیاد، کانون، تشکل، بانک، بهزیست، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض‌الحسنه، لیزینگ، هلدینگ و… در اسم شرکت‌های تجاری یا موسسه‌های غیرتجاری مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح ثبت تغییرات شرکت است. همچنین برای راه‌اندازی مجموعه‌های تعاونی ابتدا باید تاییدیه نام پیشنهادی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرد. نام انتخابی شما برای شرکت یا موسسه باید ریشه فارسی داشته باشد و کاملاً معنادار باشد.

ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت و ماندگار کشیده‌اید را از بین می‌برد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. انتخاب یک نام مناسب برای شرکت مستلزم اطلاعات زیادی در این مورد می باشد.

راهنمای انتخاب اسم شرکت

نامی که تا سال‌ها بعد از انتخاب آن راضی باشید و حاضر باشید بابت تبلیغات و برندسازی دیجیتال آن هزینه‌های زیادی بدهید. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. مورد دیگری که باید در نظر گرفت اینه که اسم موردنظر باید با دقت و وقت کافی انتخاب شود. چون در صورتی که بعدا پشیمان شوید، کاری نمی‌توانید انجام دهید.

۱۰ ایده جذاب و منحصر به فرد برای اسم شرکت معماری

برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . سلام دوست عزیز، لطفا جهت مشاوره با تلفن های مجتمع ثبتی ایلیا تماس برقرارکنید. بنابراین با انتخاب نام مناسب و با در نظر داشتن ضوابط با مناسب ترین اسم برای حرفتون شما را همراهی خواهیم کرد .

سپس با ترکیب آنها به نامی که معرف فعالیت شما بوده و همچنین متفاوت تر از رقیبانتان نیز باشد، دست پیدا کنید. کسب و کار خود را با نام دامنه محدود نکنید، برای مثال taghvim99 باعث میشود کسب و کار شما به سال 99 محدود شده و بعد از آن از بین برود. برای مثال با پسوند apk نشان میدهد که کسب و کار شما محدود به دانلود اپلیکیشن است. انتخاب اسم تک بخشی کار بسیار دشواری خواهد بود و پیشنهاد ما این است که برای اینکه بتوانید نام مناسب‌تری را برای سایتتان انتخاب کنید، به سراغ نام‌های دو یا چند بخشی بروید؛ اما دقت کنید طبق اصول گفته شده نام شما از 14 کاراکتر عبور نکند و طولانی نشود.

شرکت های خدماتی برای ارائه خدمات ایجاد می‌شوند و به ارگان‌ها و سازمان‌های متقاضی خدمات ارائه می‌کنند. شرکت خدماتی انواع مختلفی دارد و خدمات متنوعی ارائه می‌کند که شامل حمل و نقل، چاپ و تکثیر، امور آشپزخانه، تاسیسات، تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، خدمات عمومی مانند آبدارخانه و خدمات مربوط به نگهداری فضای سبز است. 16- اسامی و ایده هایی که به ذهنتان می رسند را سریعاً یادداشت کنید.

نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص می‌کند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز می‌کند. نام‌های تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت می‌شوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونه‌ای از نام‌های تجاری هستند.