انتخاب اسم برای کارهای هنری

هرچه نام تجاری کوتاه‌تر باشد برای برندسازی بهتر است. وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد، هزینه برندسازی کاهش می یابد. در این مقاله سعی کردم تا نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت را که تمام اصول برندسازی در آن رعایت شده باشد را بیان کنم. درباره یه شرکت دانش بنیان که بر پایه فعالیت های خلاقانه قراره تشکیل بشه یه اسم میشه معرفی کنید. اما برای انتخاب نام برد یا علامت تجاری ( در شرایطی خاص ) می توان اینکار رو انجام داد .

  • اگه بخوام براتون مثالی بیارم اسم آژانس مسافرتی سنباد، به معنی شخصی هست که دائماً در سفر هست.
  • متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
  • نمونه های خارجی این اسم برند مرسدس بنز را نام برد که صاحب کارخانه اسم دختر خود را روی برند ایم خودروساز مشهور و بزرگ جهان قرار داده است.
  • قرار نیست اسمی انتخاب کنید که دارای مفهوم عمیق باشد ، میتوانید خودتان اسمی را بسازید و به آن معنا دهید.
  • ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید .

از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و می‌تونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن. متوجه باشید که آنچه از اسم اصلی شرکت مهم‌تر است، مشهور کردن نام برند شماست. مثلا آیا می‌دانید نام اصلی شرکت‌های برندهایی چون بوتان،‌ یک‌ویک،‌ امرسان، کاله و… چیست؟!

۱- اسامی شرکت‌های دیگر را چک کرده و ایده‌های خود را با آن‌ها مقایسه کنید. منهتن موکا، جکسونویل جاوا، و بوستون باریستا نیز چند نمونه دیگر از این شیوه نام‌گذاری هستند. اگر اسم شما جو است، اسپرسو جو بسیار خوب به نظر می‌رسد! اگر تصمیم دارید از نام خود برای نام تجاری استفاده کنید باید مراقب باشید. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از کافی‌شاپ‌ها هستند که از نام / نام خانوادگی بنیانگذار استفاده می‌کنند، که این استراتژی را کمی کلیشه می‌کند. با این حال، اگر نام نادر و گیرایی باشد، می‌تواند برای یک کافه در یک شهر کوچک یا محله بسیار خوب باشد.

۷ در انتخاب نام برند به المان‌های بصری توجه کنید

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید لاتین کلمه را نیز به ثبت برسانید بهتر است از کلمات پیچیده استفاده ننمایید . خاص بودن نام برند تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد چنانچه متمایز بودن نام انتخابی مسئله بسیار اساسی است که نباید آن را نادیده گرفت . نام انتخابی باید ساده و صریح باشد چنانچه دشوار بودن تلفظ ، نوشتار می تواند تأثیر منفی در فروش ، تبلیغات و به یاد ماندن آن در حافظه مشتریان داشته باشد . اسامی و عناوینی که باعث فریب اذهان عمومی و سایرین شود نیز به عنوان یک نام تجاری نمی تواند به ثبت برسد . و یا از اسامی ترکیبی مانند دکوراسیون داخلی خانه برتر، دکوراسیون داخی خانه نو و… استفاده نمایید.

ثبت برند مواد غذایی به صورت آنلاین در چند مرحله. هر کارخانه یا شرکتی که به ارائه خدمات می پردازد. نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک |. این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی ومنابع رسمی به منظور حصول اطمینان از چنین موضوعی ضروری است. تلاش نکنید با کمی اصلاحات و تغییرات بر روی برندهای معروف، برند جدیدتان را خلق کنید. چرا که نه تنها موجب بروز مسائل حقوقی می‌گردد، بلکه هر گونه تبلیغات و هزینه‌های مرتبط، نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت. مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز و هم از افراد چپ مغز استفاده کرده‌اید.

اسم برند زیبا

البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید. از طرفی چند ماه هم صرف فکر کردن و انتخاب اسم نکنید. طوفان فکری و مشورت با کل اعضای تیم کار خوبی است؛ اما گاهی اوقات اسامی زیادی پیشنهاد می‌شود که بررسی همه آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین. از میان آن اسم مرحله قبل باید در آخر تنها سه اسم باقی بماند!

اسم خاص برای برند هنری

البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.

آگاهی به معیارها، قوانین و روند ارزیابی اسامی پیشنهادی شما احتمال تایید نام انتخابی شما را افزایش خواهد داد. همچنین چنانچه نام مورد نظر شما نیازمند اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح است، باید پیش از اقدام برای ثبت شرکت حتماً آنها را تهیه نمایید. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، ثبت تغییرات شرکت می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید. همگی از دیگر نام های تصویری تجاری موفق می باشند.

اسم فست فود و رستوران غذاهای ایتالیایی

علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت می‌دانستند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند. البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد.

اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . ثبت برند تجاری گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. Ben & Jerry’s, Tommy Hilfiger ، توکلی ، شمشیری .

۱- برای ثبت اسم های خارجی، یا باید کارت بازرگانی داشته باشید، یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی استان خودتون. اگه هم شهری‌هاتون با اسمهای ایران باستان مشکلی ندارند، اسم داریوش به نظرم مناسبه. ببخشید ثبت شرکت در تهران یه اسم برای پیج کافه میخاستم ،الان چند ماهه درگیر اسمم. مخصوصاً اینکه اگه تم بنفش بدید کارتون حرفه ای تر به نظر میرسه. البته به جز اسم، کارهای دیگری هم باید بکنید که مناسب مخاطب تون باشه.