اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید

روش خلاقانه ای برای انتخاب اسم برند تجاری و دامنه اینترنتی است که روش های سنتی را به چالش می کشه. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. برخی از کسب و کارها از پیگیری ثبت تغییرات شرکت برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. این موضوع که در انتخاب اسم شرکت باید از قوانین و ضوابط ادارات ثبت شرکت ها پیروی کرد جزو مسائل مهم تلقی می شود.

وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. البته باید این نکته را در نظر داشت که با انتخاب نامی زیبا و مناسب خود را در دید مشتریان تداعی خواهیم کرد و بدین ترتیب می توان برای دریافت پیشنهاد اسم برای شرکت تجاری خود از کارشناسان مجرب بهره بگیرید. ما در این متن به نمونه اسم های پیشنهادی برای شرکت اشاره خواهیم کرد که شما.. برای هر شرکتی انتخاب نمودن اسم برند مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که بایستی پیش از تأسیس وشروع به کار آن شرکت به آن توجه شود. آخرین هدف هر شرکتی ارائه و عرضه محصولات و یا خدمات می باشد.اما.. انتخاب اسم برندلیست نمونه اسامی برند زیبا خاص ایرانی و هنری.

پس بهتر است از کلماتی که بعضی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست، استفاده نکنید. نکته مهم اینکه مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی نداشته باشد. نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.

ایده اسم برند

به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است. زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است. اسم‌های مخفف ممکن است ساده باشند و راحت‌تر به خاطر سپرده شوند ولی توانایی تداعی هیچ ذهنیتی را در افکار مشتری به جهت خرید و وفاداری به برند را نخواهند داشت و بی‌روح هستند. شاید از معروف‌ترین نام برندهای مخفف در جهان بتوان به KFC که برند رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری و فست‌‌فود هست اشاره کرد.

اسامی خاص برای برند

هر چه با نام‌های بیشتری کار کنید، قلمرو گسترده‌تر و بهتری خواهید داشت. نامی انتخاب کنیم که بتوانیم مالک نام تجاری آن کلمه باشیم. شاید بگویید که یک شرکت محلی هستید و دغدغه ثبت برند بزرگ شدن ندارید ولی داشتن نام تجاری ملی یا جهانی لازم است، چــون هر آن ممـکـن اسـت یک شرکت بزرگ در بازار شما شروع به کار کند و بخواهد نام شما را از چنگتان در آورد.

همانطور که مشاهده می کنیم همه روزه فروشگاه های اینترنتی زیادی راه اندازی می شوند. در چنین بازار رقابتی باید همه تکنیک های کوچک و بزرگ را به کار ببریم تا بتوانیم مشتریان بیشتری را ثبت شرکت در تهران به سایت و کسب و کار خود جذب کنیم. یکی از این تکنیک ها انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار اینترنتی مان است. این موضوع یکی از عوامل موثر در میزان موفقیت سایت های فروشگاهی است.

تا میتوانید اسم پیج خود را کوتاه تر کنید

زیرا این‌گونه اسم‌ها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسب‌وکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمی‌خورید. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است.

البته این موضوع به وجود آورنده یک مشکل بزرگ در شرکت می باشد. سپس بر اساس این اطلاعات شخصیتی برای برندتان بسازید و سعی کنید با هر کدام از کلیدهای طراحی انتخاب نام برند که در این مقاله برایتان برشمردم حداقل ده گزینه اسم برای برندتان برگزینید. پیشنهاد می‌کنم با عضویت پولی از سایت واژه‌یاب فارسی برای جست‌وجوی واژه‌ها استفاده کنید چرا که این سایت گنجی از واژه‌های مشابه و هم‌قافیه در اختیارتان می‌گذارد.

در حالیکه این موارد ظاهرا طولانی‌تر از نام‌هایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایین‌تر از این برندها قرار دارند. نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسم‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم. اسم‌ها می‌توانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار می‌گیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم. در این قسمت برای آشنایی بیشتر شما نامهای سه سیلابی که می توانید برای شرکت خود انتخاب نمایید گرد اوری شده است. مالکیت برند یا علامت تجاری امروزه تنها روش مطمئن برای محافظت از یک نام تجاری است.

برای سنجش اسم هایی که در نظر دارید راه حلی جادویی وجود ندارد. در واقع گاهی بررسی بیش از اندازه، تنها تصمیم ها را به تاخیر می اندازد و شما را به کل خسته خواهد کرد. بهتر است به تعدادی از افراد با تجربه که قبولشان دارید گوش کنید، چند تست کوچک انجام دهید ، به احساس قلبی خود گوش کنید و سرانجام تصمیم بگیرید.

  • البته لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد.
  • این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد.
  • هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند.
  • با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود.

به این مسئله خوب فکر کنید، چرا که بسیار مهم و حیاتی است. یک کسب‌وکار حوزه پوشاک که مورد توجه جوانان تحصیل‌کرده و متخصص است، نام کاملاً متفاوتی نسبت به کسب‌وکار پوشاکی که مد روز را برای نوجوانان عرضه می‌کند، نیاز دارد. نام کسب‌وکار، یک واکنش اولیه را در مشتریان و مخاطبین پدید می‌آورد.

برند سازی در اینستاگرام یکی از اصول هایی میباشد که اکثر افرادی که پیج های بیزنیسی را مدیریت میکنند رعایت نکرده و همین موضوع باعث میشود فروش خیلی بالایی در اینستاگرام تجربه نکنند. تمامی این موارد باعث افزایش فالوور در اینستاگرام میشود. پس حتما این کار ها را در پیج خود انجام دهید تا هم بازدید کننده زیادی را برای پیج خود جذب کرده باشید و هم این که برای برند سازی پیج خود کمک کنید. در قسمت بالاتر که به انتخاب نام کاربری با تلفظ راحت اشاره کردیم و گفتیم اگر مجبور شدید از یوزرنیم بلند تری هم استفاده کنید اگر تلفظ راحتی داشت. اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که اسم پیج اینستاگرامی که بلند تر باشد تلفظ را هم سخت تر میکند و هم اینکه شکل بدی به صفحه پروفایل اینستاگرام شما خواهد داد.