اسامی پیشنهادی برای ثبت شرکت

سلام من با یه اسمی دارم چند ساله کسب و کارم رو پیش میبرم . دامنه اش رو دارم و نام کاربری تمام شبکه های اجتماعی هم همینطور. برای بررسی اسم‌های مشابه و استعلام اسم شرکت می‌توانید به سایت جستجوی علائم تجاری مراجعه کنید. بالاخره می‎توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید، برای این کار می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری بر اساس محصول یا خدمات خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. برای این کار نیازی به داشتن لوگو نیست؛ اما دیگر کم‌کم باید به فکر استخدام یک طراح حرفه‌ای باشید. فقط توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد.

اشخاصی که در شهرستانها قصد تاسیس شرکت را دارند، بایستی حتماً برای تعیین نام شرکت خود از مرکز کسب تکلیف نمایند. اینکار بوسیله نامه یا تلگرافی از ادارات ثبت استعلام می شود و یا متقاضی خود مستقیماً با درخواست کتبی مراجعه نموده و تقاضای نام می نماید. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا ثبت شرکت در ایران قوانین خاص خود را دارد. انتخاب اسم شرکت یکی از مهمترین مراحل در ثبت شرکت و تاسیس یک کسب و کار است، نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس شرکت است.

دو کلمه فارسی ذکر شده در اسم شرکت نباید به یاد آورنده یک کلمه لاتین و خارجی باشد. اگه بخوام اسم براش انتخاب کنم ،چی پیشنهاد میدین؟ترجیحا میخوام کلمه ی “پایدار” تو اسم باشه. برای دریافت لیست اسامی پیشنهادی لطفا تماس بگیرید یا شماره تماس خود را ارسال نموده تا کارشناسان خدمتتان تماس بگیرند. باید توجه داشته باشید حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد.

اما در صورتی که بخواهید کارشناس های ما یک نام را برای شما انتخاب کنند و دیگر بابت ثبت آن نام نگرانی نداشته باشید، هزینه بسیار کمی از شما دریافت خواهد شد. در صورتی که مطمئن باشید، نام انتخابی شرکت شما در گذشته انتخاب نشده است، اطمینان دارید که کارشناس اداره ثبت این نام را تائید می کند و همین موضوع باعث آرامش خاطر شما می شود و در حقیقت دیگر در رابطه با این موضوع نگرانی خاصی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که شما بعد از انتخاب هر نامی برای شرکت خود، باید از آن در سامانه استعلام بگیرید، تا مطمئن شوید که این نام در گذشته برای شرکت دیگری به ثبت نرسیده است. استعلام اسم شرکت را شما به عنوان یک شخص عادی نمی توانید، انجام دهید، اما ما در ثبتینو این کار را برای شما انجام خواهیم داد.

انتخاب اسم شرکت

در کنار این موارد لوازم آرایشی و بهداشتی که به طور مستقیم با پوست بدن انسان در تماس هستند برای عرضه شدن در بازار و انجام تبلیغات باید از علامت تجاری ثبت شده و منحصر به فرد خود استفاده نمایند. ترکیب کلمات قلمبه و سلمبه و یا بی معنا ، کمکی به انتخاب یک نام مناسب برای شرکتتان نمی‌کند. اسم برند باید به راحتی توسط مشتری تلفظ و به همان راحتی نیز به یاد آید. در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد.

نکاتی برای انتخاب اسم شرکت

اگر اسم سختی انتخاب کنید، ممکن است خیلی از افراد نتوانند آن را تلفظ کنند و حتی خیلی زود آن را فراموش کنند و اسم دیگری را به اشتباه بگویند. مثلا عمه خانم ما نوزاد جدید فامیل که اسم سبُک تَکین (نامی ایرانی در شاهنامه) را روی او گذاشته بودند، استکان صدا می‌زد! اگر دوست ندارید چنین اتفاق خنده‌داری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسم‌های ثبت برند تجاری عجیب و ناملموس خودداری کنید. اگر اسمی تقریبا تکراری انتخاب کنید، نه تنها نمی‌توانید مشهور شوید، بلکه ممکن است دچار دردسر شوید. به هر حال مشتریان همیشه برندی را انتخاب می‌کنند که قدیمی‌تر و معروف‌تر است؛ و شما فقط یک نسخه کپی از برند اصلی به نظر می‌رسید. از طرف دیگر ممکن است برند اصلی از شما شکایت کند و کلی پول از شما بگیرد.

  • در بسیاری ( نه همه ) به شرکت‌ها توصیه می‌کنیم از انتخاب اسم شرکت از میان حروف اختصاری بپرهیزند ، زیرا برای همگان معنی نمی‌دهد.
  • در چنین مواردی به شما پیشنهاد می دهیم که اسم های عجیب و غریب را انتخاب نکنید، زیرا بر عکس تصور عموم مردم این اسم ها معمولا جذابیت چندانی ندارند.
  • در سطوح بسیار تخصصی به مشتریان محترم خدمات ارائه می نماید.
  • از اسامی دانشمندان، کاشفان و شعرای معاصر نمی‌توان برای نام‌گذاری شرکت استفاده کرد.
  • توجه داشته باشید که اگر اسمی غیر فارسی (حال از هر زبان و گویش دیگری باشد، مهم نیست) را برای شرکت خود انتخاب می کنید، در زمان ارسال نام به اداره ثبت، معنی آن را هم در کنارش بنویسید، تا روند ثبت شما به درستی ادامه داشته باشد.
  • و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.

واژگانی را برگزینید که کوتاه و خوش‌آهنگ باشند و تلفظ آنها دشوار نباشد. همچنین کلماتی را مد نظر قرار دهید که به راحتی نوشته می‌شوند و در یادها می‌مانند. این عناوین شانس بسیار بیشتری برای محبوبیت پیدا کردن نزد مشتریان ثبت تغییرات دارند. نام و برندی که برای شرکت خود ثبت می کنید نباید قبلا توسط شرکت دیگری به ثبت رسیده باشد. از این رو به شما پیشنهاد می دیم که با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید، تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

شرایط انتخاب اسم شرکت

«تعیین نام شرکت» یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب‌های افراد در فرایند ثبت شرکت است. این انتخاب زمانی دشوارتر می‌شود که با محدودیت‌های قانونی و مقررات نام‌گذاری شرکت‌های تجاری نیز روبه‌رو می‌شویم. یافتن عبارتی بامعنا و متناسب با تخصص و خدمات مجموعه بسیار چالش‌برانگیز است و نیاز به خلاقیت و مشاوره دارد. این چالش برای تمامی کمپانی‌های تجاری در سراسر دنیا وجود دارد و به نوع شرکت یا موضوع فعالیت آن وابسته نیست. حتی برخی معتقدند ورود موفق به بازار و جذب سرمایه‌گذاران به انتخاب نامی مناسب برای شرکت مرتبط است و پیشرفت کسب‌وکارها با اسم کمپانی آنها گره خورده است.

مقررات و قوانین انتخاب اسم شرکت

از دیگر ویژگی های اسم یک شرکت باید به این مورد اشاره کنیم که اسم خاص را نمی توانید به عنوان نام شرکت خود انتخاب کنید. اسامی کشورها و شهرها هم اسم خاص است و انتخاب آنها به عنوان نام یک شرکت قانونی نیست. نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. هر چند استفاده از اسامی شهر ها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد ،اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد. در بین میلیونها اسم ثبت شده ، باید اسم شرکت مدنظر شما خاص و منحصربه‌فرد باشد و همیشه تازه و جوان و جذاب باشد. با عضویت رایگان در پلتفرم ستاره به گلچینی ازبهترین مطالب و منابع اطلاعاتی به زبان فارسی دست پیدا کرده و از ابزارها و امکانات مخصوص کسب و کارها نیز استفاده نمایید.

تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم. در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد. برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند.