اسامی پیشنهادی برای ثبت برند

این نام ها برای مخاطب قابل فهم بوده و در خواندن و نوشتن آن دچار مشکل نمی شوند. ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید. هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. نام­ هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی می باشند.

  • داشتم فکر می‌کردم که خیلی‌ها مثل من این مشکل را دارند و همین سخت بودن یادآوری، یکی از ویژگی‌های نام ضعیف برای برند است.
  • امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند.
  • اسم‌ها می‌توانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار می‌گیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح داده‌ایم.

نام ­های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرندشما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف ­کنندگان منتقل نمایند. برای نمونه میتوان از شرکت پروکتر اند پیگیری ثبت تغییرات شرکت گمبل نام برد که تمامی کالاهای خود را با نام های متفاوت عرضه کرده تا با دیگر کالا ها رقابت کنند. بازنشر مقالات و آموزش‌های رایگان سایت با ذکر منبع و درج لینک باعث خرسندی ماست.

چند نکته برای انتخاب اسم برند در ایران

خوشخواب، برند معتبر ایرانی دیگری است که بر همین اساس نام برندش را انتخاب کرده است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمی‌شد نامی بهتر و مناسب‌تر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم.

اسم های مناسب برای برند

این تصمیمی بود که ده‌ها سال پیش، انگلیسی‌هایی که مسئول جداسازی پاکستان از هندوستان ودند برایشان گرفتند. شاید معروف‌ترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آن‌ها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند. این دسته از نام‌ها نیز که نمونه‌هایی را در ادامه برای شما خواهیم آورد امروزه بسیار فراگیر شده‌اند. شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفه‌‌ای است.

اسم کافی‌شاپ‌های معروف ایران

البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آن‌ها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آن‌ها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. ما همیشه نمی توانیم تاثیرات بیرونی مخربی که ممکن است بر نام تجاری ما تاثیر منفی داشته باشند را پیش بینی کنیم.

پس در ابتدای انتخاب نام مناسب شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید. پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم ثبت شرکت در تهران خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود. به این نکته توجه نمایید که اگر یک استارتاپ هستید و تازه می‌خواهید کار خود را شروع نمایید از اسامی برندهای معروف استفاده نکنید چون تداعی‌گر یک شرکت کپی و فیک در ذهن مخاطب خواهید بود.

باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسم‌هایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده. تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب می‌کنید، پس انتخاب یک اسم قانع‌کننده را بسیار سخت‌تر خواهید کرد. قبل از شروع جلسات نام‌گذاری، اطمینان حاصل کنید که شخصیت کاربر یا مجموعه‌ای از شخصیت‌های مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی ایده‌های خود از منظر مشتری استفاده کنید. مشخص کردن شخصیت کاربر (پرسونال) به شما امکان می‌دهد تا در کفش افرادی که می‌خواهید محصولات و خدمات خود را بفروشید، قدم بگذارید، بنابراین می‌توانید نامی را انتخاب کنید که با مشتریان خود طنین انداز باشد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید .

حتماً با برند معروف Victoria Secret آشنایی دارید این برند که در حوزه مد و فشن فعالیت دارد توسط تیم حقوقی خودش از شرکت Victoria’s Little Secret که از برند او الگوبرداری کرده بود شکایت کرد و چند میلیون دلار از او غرامت گرفت. تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد می‌باشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. بعد این که هرچه توانستید جست‌وجو کردید و به حداقل صد گزینه اسم برای برندتان رسیدید شروع به پالایش و حذف گزینه‌های ضعیف کنید. شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید.

پس از تکمیل مدارک ادامه کار را به ما بسپارید و منتظر آماده شدن برند خود باشید. در پاسخ باید بگوییم که می توان این کار را انجام داد، اما ثبت نکردن برند عواقب بدی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه ثبت یک برند چرم با توجه به فاکتورهایی مشخص می شود که همین موضوع باعث می شود که نتوانیم مبلغی را به طور دقیق برای این کار بیان کنیم.

دوست عزیز برای راهنمایی با کارشناسان ما تماس برقرار کنید. برای دریافت مشاوره از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید . اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . در زمینه فعالیت شما تشابه کار بالاست با ما در تماس باشید .

کلمه ای که به مرور زمان جایگاه خود را در بین سایر کلمات بدست خواهد آورد. به جای جست و جو در بین نام ها و یا خلق نام جدید به راحتی می توانید نام مالک برند را بدین منظور انتخاب کنید. البته این نام نباید بسیار عمومی باشد زیرا در این صورت محبوبیت خود را از دست می دهد و چندان جلب توجه نمی کند. در اینجا ثبت برند چند نکته برای راهنمایی شما در پیدا کردناسامی خاص برای برندبیان خواهد شد. شرکت سهامی عام، جز شرکت‌های تجاری است که این شرکت‌ها به این دلیل سهامی عام خوانده می‌شوند که سرمایه خود را از طریق فروش سهام خود به مردم به دست می‌آورند، و درصدی از سهام در دست مردم و درصدی در دست مسئولین شرکت هست.